نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. شهريور 1393 - 13:38
موضوع نشست هاي خبری برخی از ادارات و سازمان های کهگیلویه و بویراحمد، گويا قرار است همواره با حاشيه همراه باشد

به گزارش چهارفصل به نقل از سایت زنان استان کهگیلویه و بویراحمد(ایل بانو) بعد از گذشت 27 روز از روز خبرنگار، نشست خبری اصحابه رسانه با سرپرست بیمارستان شهید بهشتی یاسوج روز گذشته در دفتر سرپرست این بیمارستان برگزار شد.

 

نشست خبری سرپرست بیمارستان شهید بهشتی با هماهنگی و دعوت از برخی از رسانه های گزینش شده در حالی برگزار شد که این موضوع سبب اعتراض و ناراحتی برخی از اصحاب رسانه استان شد.

 

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پرشکی که هماهنگ کننده این نشست خبری بود در ابتدای مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کسانی را که ما در این نشست دعوت کردیم به سه دسته تقسیم می شود گفت: یک گروه از خبرنگارانی هستند که در حوزه سلامت فعالیت می کنند، گروه دیگر، مسائل و مشکلات بیمارستان را مطرح می کنند و عده ای هم هستند که برای پرسش و پاسخ دعوت شده اند.

 

انتخاب گزینشی اصحاب رسانه در این جلسه تاجایی بود که حتی برخي روزنامه ها و خبرگزاري هاي رسمي کشور دعوت نشده بودند. برخی از شرکت کنندگان در نشست چهره های ناشناخته و جدید رسانه ای بودند و البته از بعضی از رسانه ها هم به جای یک نفر دو نفر دعوت شده بود.

 

نکته دیگر این که حتی کسانی در این نشست حاضر بودند که به جرآت می توان گفت تا کنون هیچ گونه اخباری در حوزه سلامت انجام نداده و مخابره نکرده بودند.

 

عدم حضور سایت های محلی تاثیر گذار استان در این نشست هم نمی تواند با انتشار گزارشات انتقادی این سایت ها از عملکرد بیمارستان های شهر به خصوص بیمارستان شهید بهشتی بی ارتباط باشد چون هیچ یک از نمایندگان این سایت ها در این جلسه حضور نداشتند.

 

انتخاب گزینشی رسانه ها بيش از آن که اقدامي حرفه اي در دنياي ارتباطات باشد امري غير حرفه اي است. این انتخاب گزینشی این احتمال را در ذهن رسانه ها و مخاطبین آن ها به وجود می آورد که شاید مسئولین ذی ربط نسبت به پاسخ گویی عملکرد خود و دستگاه متبوعش نگرانی و ترس داشته و چون می داند ممکن است برخی رسانه ها نسبت کم کاری های صورت گرفته مطالبه کنند با دعوت گزینشی از پاسخ به رسانه های پرسش گر فرار کند.

 

البته همواره مدیران، برخی اخبار رسانه ها را هدایت شده و تخریبی می دانند که البته این موضوع را نمی توان به صورت 100 درصد رد یا تایید کرد. احتمالا یکی از دلایل دعوت نشدن برخی از رسانه ها در روز گذشته از سوی روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی همین امر بوده اما وقتی به تعداد و نوع و رسانه های ذعوت نشده نگاهی بیندازیم این احتمال بسیار کم می شود.

 

در نهایت برخورد بد برخی از روابط عمومی ها با خبرنگاران از نکاتی است که باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد تا دیگر شاهد چنین بحث و کشمکش هایی بین روابط عمومی و خبرنگاران نباشیم. روز گذشته نیز شاهد برخورد بد روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی با خبرنگار یکی از مهم ترین خبرگزاری های کشور بودیم.

 
حاشیه نشست خبری با سرپرست بیمارستان شهید بهشتی یاسوج
 
حاشیه نشست خبری با سرپرست بیمارستان شهید بهشتی یاسوج
حاشیه نشست خبری با سرپرست بیمارستان شهید بهشتی یاسوج

حاشیه نشست خبری با سرپرست بیمارستان شهید بهشتی یاسوج

انتهای پیام/ ز.ح

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی