نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. شهريور 1393 - 10:31
با برکنار شدن فرجی دانا از سمت وزارت علوم، مشاوران وی که نقش کلیدی در فتنه داشتند، یکی پس از دیگری از از این وزارت می روند که نشان دهنده التیام دردهای وزارت علوم است.

به گزارش چهارفصل به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم، وزارت علوم یکی از پرحاشیه ترین وزارتخانه ها بوده است.

فرجی دانا که در آغاز فعالیت های خود در مدت زمان کوتاهی بیشتر روسای دانشگاه ها برکنار کرد و حتی بسیاری از دانشگاه ها تا مدتی بدون سرپرست مانده بودند، عنوان بیشترین عزل و نصب در سطح وزارت خانه را به خود اختصاص داد.

با افزایش حزکت های غیر مسئولانه فرجی دانا و هم جنین دریافت یک کارت زرد از مجلس زمزمه های استیضاح وی از مجلس بلند شد.

یکی از ایرادات اساسی که نمایندگان به فرجی دانا گرفتند استفاده از افرادی بود که از سوی مجلس رد صلاحیت شده و برای وزارت علوم رأی نیاوردند.

این افراد علناً در فتنه دخیل بودند و همچنین پس از ورود به وزارت علوم به عنوان مشاور بیشتر کارهای فرجی دانا را انجام می دادند.

با باز شدن مسیر ورود جریان های سیاسی به دانشگاه‌ها و همچنین مجوزهای خارج از چهارچوب به برخی از نشریات دانشگاهی، فضای دانشگاه ها به سمت سیاسی شدن هرچه بیشتر، پیش رفت.

یکی از ایرادات اساسی نمایندگان به فرجی دانا، استفاده از توفیقی به عنوان مشاور در وزارت علوم بود که اسناد حضور فعال توفیقی در فتنه 88 قبلا منتشر شده بود.

با این تفاسیر استیضاح فرجی دانا کلید خورد و به دنبال آن مشاوران آقای وزیر هم کنار رفتند که توفیقی هم یکی از این افراد بود.

فتح‌الله امی مشاور وزیر سابق علوم گفت: مدتی است در معاونت علمی ریاست جمهوری مشغول فعالیت هستم و کمتر به وزارت علوم می‌رفتم ولی به طور کلی حکم مشاور وزیر علوم پس از برکناری وزیر به خودی خود لغو می‌شود زیرا حکم مشاور یک پست اجرایی نیست.

وی افزود: انتخاب مشاور یک امر سلیقه‌ای است و هر فردی مشاورانش را بنا به سلیقه خود انتخاب می‌کند بنابراین مشاوران فرجی دانا نمی‌توانند برای یک وزیر دیگر فعالیت کنند و به همین منظور ماندن آن‌ها در وزارت علوم دلیلی ندارد.

اتفاقاتی که پس از استیضاح رخ داد نشان داد که استیضاح یک امر کاملا مثبت و حساب شده از سوی نماینگان مجلس برای بهبود روند دانشگاه ها بوده است.

خروج افرادی که در فتنه 88 نقش داشتند، از وزارت علوم نشان می دهد که روند بهبود شرایط وزارت علوم رشد مثبتی به خود گرفته است و فتنه گران یکی پس از دیگری از سمت های خود کنار می روند تا دانشگاه بتواند به خوبی رسالت اصلی خود که تربیت دانشجو است را به اتمام برساند.

به هر حال امیدواریم دولت یازدهم با انتصاب فردی متدین ، متخلق به رعایت اخلاق اسلامی ، عالم و آگاه و پایبند به رهنمودهای ولی فقیه بتواند این وزارتخانه بسیار مهم را بدون سیاسی شدن به سمت رشد علمی پیش ببرد چرا که ایجاد فضای متشنج سیاسی در دانشگاه ها رشد علمی را بسیار کند خواهد کرد و قطعا دود آن در آینده نزدیک به چشم خود دانشجویان و کشور خواهد رفت.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا