نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. شهريور 1393 - 13:23
فعال فرهنگی استان گفت: در سالی که مقام معظم رهبری به نام سال «فرهنگ با مدیریت جهادی» نام‌گذاری کردند، متاسفانه عملکرد وزیر فرهنگ هیچ سنخیتی نه با فرهنگ انقلابی ما دارد و نه با مدیریت جهادی.

چهارفصل، ستار هدایتخواه در گفتگو با سایت مردم استان (ک و ب)، در حاشیه نشست آسیب‌شناسی ماهواره و رسانه در دوره خط امام دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نام‌گذاری سال با دو محور «فرهنگ و مدیریت جهادی» گفت: فرهنگ دغدغه بیست و چند ساله رهبر معظم انقلاب است؛ ولی اینکه چرا امسال به عنوان یک محور در نام‌گذاری سال مدنظر ایشان قرار گرفت، شاید به این دلیل باشد که احساس کردند مسئولین فعلی دغدغه لازم را نسبت به فرهنگ دینی و انقلابی ما ندارند؛ بلکه نگاه تساهل و تسامحی نسبت به حوزه فرهنگ دارند.

 

وی افزود: متاسفانه تیم وزارت فرهنگ دولت جدید خطرها و تهدیدهای فرهنگی را آنچنان که باید و شاید درک نمی‌کنند و اهتمام لازم را برای مقابله با ناتوی فرهنگی ندارند.

 

این فعال فرهنگی ادامه داد: در سالی که مقام معظم رهبری به نام سال «فرهنگ با مدیریت جهادی» نام‌گذاری کردند، متاسفانه عملکرد وزیر فرهنگ هیچ سنخیتی نه با فرهنگ انقلابی ما دارد و نه با مدیریت جهادی.

 

هدایتخواه به بیان برخی علل احتمالی نامگذاری امسال اشاره کرد و گفت: شاید یکی از دلایلی که فرهنگ به عنوان یکی از محورهای نام‌گذاری امسال مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفت، به خاطر نگرانی ایشان باشد.

 

وی افزود: در فرمایشاتشان بحث حرکت‌های خودجوش مردمی و انقلابی را مورد خطاب قرار دادند و همین طور برای اولین بار بحث رخنه فرهنگی را مطرح کردند که اگر با مسایل دیگری که رخ داده جمع‌بندی کنیم، نشان‌دهنده نگرانی و ناراحتی رهبر انقلاب از فضای کنونی فرهنگ کشور است.

 

این فعال فرهنگی به برخی از شواهد مبنی بر نگرانی رهبر انقلاب از فضای فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: عدم حضور ایشان برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب و همچنین جمله‌ای که در ماه مبارک رمضان در دیدار هنرمندان و با حضور وزیر ارشاد فرمودند، نشان دهنده این است که متاسفانه عملکرد درستی در راستای منویات رهبر انقلاب و شرایط جنگ نرم در فضای فرهنگی کشور و وزارت فرهنگ وجود ندارد.

 

هدایتخواه بر لزوم ورود نمایندگان به این موضوع تاکید کرد و گفت: متاسفانه عملکرد مجلس متناسب با این شرایط عملکرد مطلوبی نبود که می‌طلبد با توجه به اتفاقاتی که در حوزه فرهنگ کشور در حال وقع است و حمایتی که از فیلم‌های حامی فتنه و جریان‌های مساله‌دار می‌شود،‌ مجلس ورود قویتر و جدی تری داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس از اختیارات قانونی خود در تذکر، سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص استفاده کنند و از این ابزارهای قانونی که در اختیار دارند برای نظارت بر مسئولین بهره ببرند، از آنها حساب‌کشی کنند و نگذارند هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام دهند.
 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی