نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. شهريور 1393 - 23:53
مدیر کل اداره منابع طبیعی و آب خیزداری استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:متأسفانه بیشتر مسئولان اجرایی استانو نمایندگان فقط در حرف از منابع طبیعی حمایت می کنند.

به گزارش چهارفصل به نقل از بویرخبر، صبح امروز اولین همایش دو روزه جنگل‌های بلوط کشور با حضور مسئولان کشوری و استانی در یاسوج و در محل سالن شهید چمران دانشگاه یاسوج آغاز به کار کرد.

 

این همایش توسط بسیج علمی پژوهشی استان و پژوهشکده منابع طبیعی و زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری دستگاه‌هایی همچون استانداری، دانشگاه یاسوج، مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها، اداره‌کل محیط زیست، اداره‌کل منابع طبیعی استان و سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های مرتبط دیگر برگزار شد .

 

این مزاسم از حاشیه های جالبی برخور دار بود.

 

در این همایش که غلامحمد زارعی نماینده مردم  بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی حضور داشت، جهان‌آرا، مدیر کل مستعفی منابع طبیعی استان با انتقاد از عملکرد بیشتر مسئولان سیاسی استان گفت: متأسفانه بیشتر مسئولان اجرایی استان فقط در حرف از منابع طبیعی حمایت می کنند.

 

سید محمدرضا جهان‌آرا با بیان این موضوع  که بیش از ۹۰۰ هزار هکتار جنگل در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، گفت:۸۰  درصد این جنگل‌ها درختان بلوط که جزء درختان نیمه خشک محسوب می شوند.

 

وی با بیان این موضوع که اهمیت جنگل‌های استان به دلیل ارزش زیست محیطی و حفاظت از آب و خاک است، ابراز داشت: همین موضوع باعث شده کهگیلویه و بویراحمد به عنوان تأمین کننده آب شرب مناطق جنوبی و غرب کشور محسوب شود.

 

وی با برشمردن برخی تهدیداتی که جنگل‌های استان را در معرض قرار داده است، عنوان کرد: پراکنش روستاهای کوچک و بزرگ در قلب جنگل، احداث جاده و خطوط گاز و دام‌های مازاد به عنوان اصلی‌ترین تهدیدات جنگل و مراتع استان به حساب می‌آید.

 

مدیر کل منابع طبیعی استان در ادامه با انتقاد از عدم اجرای طرح آمایش توسعه جنگل‌ها اظهار کرد: تا کنون طرح جامعی در این زمینه ارائه نشده و طرح‌های که انجام گرفته‌اند آبکی و فاقد پشتوانه علمی دقیق بودند.

 

جهان آرا با انتقاد از رویکرد برخی مسئولان سیاسی و صاحبان قدرت در استان در رابطه با حفاظت از منابع طبیعی و عرصه‌های جنگلی، بیان کرد: متأسفانه در اکثر موارد می‌بینیم که برخی مسئولان استان با ادبیات خاص از اهمیت منابع طبیعی صحبت می‌کنند ولی وقتی پای منافع خود و همراهانشان به میان می‌آید در خط مقدم تخریب منابع طبیعی قرار می‌گیرند.

 

وی با بیان این موضوع که عوام فریبی برخی از افراد که در همین همایش دم از حفاظت از منابع طبیعی را می زنند باعث خسارات جبران ناپذیری به منابع طبیعی استان شده است، ابراز داشت: متأسفانه برخی نمایندگان استان جایی که پای منافع منابع‌طبیعی در میان بود و می‌توانستند با رایزنی اعتبار پنج میلیاردی جذب کنند هیچ‌گونه همکاری نداشتند و امروزه همان افراد دفاع از حقوق مردم و عرصه‌های جنگلی را می‌زنند.

 

مدیر کل منابع طبیعی استان در ادامه با انتقاد از صاحبان قدرت و سیاسیونی که در مسیر اجرای احکام قضایی که برای متصرفان منابع طبیعی صادر شده است، اشاره داشت و گفت: متأسفانه به رغم تاکید دادستان و قضات دادگستری در اجرای احکام ،برخی از همین سیاسیون به بهانه دفاع از حقوق مردم در مسیر اجرای حکم سنگ‌اندازی کرده و امروز هم این کار را انجام می دهند.

 

جهان آرا با بیان این موضوع که امروزه شاهد برخی تصرفات در جنگل‌های شمال شهر هستیم و در حالی که مأموران و مدیر جوان منابع طبیعی بویراحمد با عزمی راسخ در جهت مبارزه با متصرفان گام‌های محکمی برداشته‌اند، ادامه داد: برخی نمایندگان و سیاسیون به بهانه دفاع از حقوق مردم برای رسیدن به مطامع سیاسی خود دفاع از حریم جنگل‌ها را تعرض به  حقوق مردم می داند که خود نوعی خیانت به طبیعت است.

 

وی در ادامه با بیان این موضوع که برخی نمایندگان در رابطه با احقاق حقوق منابع طبیعی هیچ‌گونه همکاری نداشته‌اند، عنوان کرد: در مواردی بوده که تا یک هفته پشت در اتاق آنها معطل ماندیم و در نهایت هیچ‌گونه همکاری با ما در زمینه جذب اعتبارات نداشتند.

 

گفتنی است که این همایش امروز و فردا در دانشگاه یاسوج با سخنرانی افراد صاحب‌نظر برگزار می‌شود که میهمانان خارجی نیز در آن شرکت خواهند داشت.

انتهای پیام/ر

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی