نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. شهريور 1393 - 8:27
رضا منطقی
رزمنده و مرد رسانه‌ای دفاع مقدس بیان می کند
فلسفه نامگذاری تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد
تیپ 48 فتح یکی از پرافتخارترین یگان‌های عملیاتی دفاع مقدس بود که نامگذاری آن نیز فلسفه خاص خود را داشت.

به گزارش چهارفصل به نقل از حوزه دفاع مقدس خبرگزاری فارس از یاسوج، رضا منطقی رزمنده و مرد رسانه‌ای دفاع مقدس از استان کهگیلویه و بویراحمد با آرشیو عکس‌ها و فیلم‌های تاریخی و به یاد ماندنی خود خاطرات رزمندگانی را در دفتر کار خود دارد که با استناد به آن‌ها می‌توان به دلاورمردی رزمندگان استان بیش از پیش پی برد.

شهید والامقام سرلشکر پاسدار شهید دکتر حاج سیف‌الله حیدرپور بانی و بنیانگذار تیپ 48 فتح در دفتر خاطرات 8 سال دلاورمردی رزمندگان این استان جایگاه خاص خود را دارد. اما شاید دانستن این مطلب که فلسفه نام‌گذاری تیپ 48 فتح چه بود و از کجا آغاز شد بسیار شنیدنی باشد.

منطقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این زمینه اظهار داشت: ما که از لشکر 25 کربلا جدا شدیم مأموریت غرب را قبل از عملیات کربلای یک به رزمندگان استان دادند و با نام و تجهیزات تیپ امام حسن(ع) بهبهان در منطقه دهگلان مستقر شدیم.

سردار رشید اسلام شهید سرلشکر سیف‌الله حیدرپور

بعد از عملیات کربلای یک در منطقه مهران، حاج سیف‌الله حیدرپور برای نامگذاری تیپ 48 فتح با همفکری و هماهنگی حوزه نمایندگی و ستاد تیپ نام آن را انتخاب کردند.

شهید حیدرپور دستور داد یک جلد کلام‌الله مجید آوردند و با استخاره به آیات قرآن نام تیپ را انتخاب کردند.

نامگذاری تیپ 48 فتح به واسطه درآمدن نام مبارک فتح بود که ازهمان‌جا دستور حک آرم این نام مقدس را روی خودروهای تیپ صادر کردند. این نام در ابتدا به اسم 12- ف کربلا بود که شهید حیدرپور دستور داد همه خودروهای تیپ را به همین نام آرم زدند.

در این میان حدود 60 خودرو را آرم‌گذاری کردیم و سپس در تکامل این اقدام براساس سوره 48 قرآن کریم، نام آن را به تیپ 48 فتح تغییر دادند.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی