نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. شهريور 1393 - 11:21
زنان باردار مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد از کمبود پزشک متخصص زنان در مرکز یک استان و عدم نوبت دهی درست در مراکز درمانی ابراز گلایه کردند.

به گزارش چهارفصل، شب گذشته خبرنگار سلامت پایگاه خبری تحلیل چهارفصل در بازدیدی که از یک مطب پزشک متخصص زنان  در شهر یاسوج مرکز استان انجام داد با صحنه های ناراحت کنده ای رو برو شد.

 

شب گذشته با توجه اینکه شب میلاد امام رضا(ع) بود و افرادی به دلیل ناتوانی جسمی حسرت شرکت در جشن های میلاد را می خوردند در مطب یک دکتر متخصص زنان مرکز استان زنان بارداری مشاهده شدند که از ساعت 16 عصر تا 24 شب وحتی تا ساعات اولیه بامداد روز بعد برای ویزیت دکتر متخصص زنان بر روی یک صندلی نشسته بودند.

 

 

گفتنی است علاوه بر زنانی که با داشتن نوبت بر روی صندلی نشسته بودند زنان دیگری که وضعیت اورژانسی داشتند به این مطب خصوصی دکتر زنان مراجعه داشتند و خواستار ویزیت سریع خود بودند.

 

خبرنگار چهارفصل در گفت و گویی که با تعدادی از این زنان باردار که از وضعیت مناسب تری برخوردار بودند انجام داد زنان باردار از کمبود پزشک متخصص زنان در مرکز یک استان ، نبود و شلوغی نوبت در بیمارستان ها برای ویزیت دکتر متخصص ، عدم نوبت دهی درست در مطب های خصوصی و بیمارستان ها ، عدم پیش بینی نوبت دهی به بیماران اورژانسی و مشکلات روحی ایجاد شده برای آنها صحبت کردند.

 

این در حالی است که در همان شب دکتر متخصص زنان یک مورد اورژانسی را مبنی بر گرفتن  سریع سونوگرافی در ساعات بامداد اولیه به  بیمارستان  امام سجاد (ع) یاسوج معرفی کرد و به خانم باردار توصیه کرد که این خانم باردار سونوگرافی خود را سریع انجام دهد در پی مراجعه به بیمارستان متوجه شد که باید برای انجام سونوگرافی در بیمارستان باید بستری شود تا دکتر از بیرون بیاید و سونوگرافی وی را انجام دهد.

 

 

گفتنی است کمبود پزشک متخصص زنان تنها به مرکز استان اختصاص  ندارد  بلکه  چندين سال است كه زنان در شهرستان های مختلف استان از جمله شهرستان لنده از نبود پزشك زنان در اين شهرستان رنج مي برند و متاسفانه به علت عدم دسترسي مناسب به پزشك زنان با بيشترين مشكلات در اين حوزه مواجه هستند.

 

نبود پزشك زنان در تنها مركز بستر درماني درجه يك شهرستان لنده و خانه هاي بهداشت در اين شهرستان باعث افزايش بيماري هاي مربوط به حوزه زنان و نگراني و گلايه زنان در اين شهرستان شده است.

 

امید است مسئولان متولی با شناسایی این مشکلات در حوزه درمان تصمیماتی را اتخاذ کنند که هم استانی های عزیز برای یک مشکل مربوط به حوزه زنان مجبور نباشند به استان های همجوار سفر کنند.

انتهای پیام/گ

شلوغی پشت در  پزشک متخصص زنان در یاسوج
شلوغی پشت در  پزشک متخصص زنان در یاسوج
شلوغی پشت در  پزشک متخصص زنان در یاسوج
شلوغی پشت در  پزشک متخصص زنان در یاسوج

دیدگاه‌ها

فقط بايد بحال بيمارستان امام سجاد وزايشگاه آن گريست
كاش دكتر چمن نيم نگاهي به زايشگاه امام سجاد مي انداخت
آخ و بخت ایما!

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی