نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. شهريور 1393 - 14:12
گزینه رای اعتماد نگرفته از مجلس برای وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم و استعفا داده از معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دلیل بیماری و ناتوانی جسمی، خود را کاندیدای معرفی به مجلس برای نشستن بر کرسی وزارت علوم معرفی کرد.

به گزارش چهارفصل به نقل از مرصاد نیوز، محمد علی نجفی، گزینه رای اعتماد نگرفته از مجلس برای وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم و استعفا داده از معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دلیل بیماری و ناتوانی جسمی، خود را کاندیدای معرفی به مجلس برای نشستن بر کرسی وزارت علوم معرفی کرد.

 سرپرست کنونی وزارت علوم بعدازظهر شنبه و در حاشیه پنجاه و چهارمین همایش معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در پاسخ به این سوال که گزینه دولت برای وزارت علوم چه زمانی به مجلس معرفی خواهد شد? گفت: ان شاالله این گزینه خودم خواهم بود.

این اعلام آمادگی برای اداره امور وزارت علوم در حالی است که نجفی پیشتر به دلیل ضعف قلب از معاونت رئیس جمهور استعفا داده است.

387086_214

نجفی همچنین به دلیل تحریک آتش فتنه در سالهای ۸۸ با سرکشی از برخی فعالان فتنه، در بزنگاه معرفی به مجلس برای ورود به آموزش پرورش با مخالفت نمایندگان ملت رو به رو شد و نتوانست رای اعتماد بگیرد.

این در حالی بود که هنوز ناتوانی نجفی در اداره امورات میراث فرهنگی به دلیل مشکلات جسمانی مشخص نشده بود.

حال باید دید مجلس در شرایطی که به ایرادات صلاحیتی آقای آماده، مشکلات جسمی و ناتوانی فیزیکی نیز اضافه شده است به اعتماد به نفس نجفی اعتماد خواهد کرد یا خیر.

گرچه از روز های گذشته  با آغاز اعتدال فروشی نجفی در برکناری توفیقی و سایر مشاورین تند رو در وزارت علوم می شد حدس زد که سرپرست امروز چشم به وزارت فردا دارد اما اعلام این کاندیداتوری به این زودی قابل پیش بینی نبود.

مرور گزارش مرصاد در روزهای گذشته با عنوان نجفی با برکناری افراط گراهای وزارت علوم دنبال چیست؟ می تواند مفید باشد.

معرفی مجدد گزینه رد شده از سوی مجلس راهی خوبی برای تعامل با نمایندگان نیست

یک تحلیل گر مسائل سیاسی و نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس هشتم در این رابطه به خبرنگار مرصاد  گفت: تردیدی نسیت که در صورت پیشنهاد آقای نجفی به مجلس برای وزارت علوم در صد بالایی از نمایندگان از این اقدام استقبال نخواهند کرد و باعث دلخوری مجلسی ها خواهد شد.

محمد کرمی راد اظهار داشت: آنچکه از دولت یازدهم انتظار می رود چیزی شبیه رفتار مناسب رئیس جمهور بعد از برکناری فرجی دانا توسط مجلس بود. این رویه می تواند در تعامل بری معرفی وزیر جدید نیز ادامه پیدا کند.

d4222887fbc4ccfb1b9fa528325eee3d

وی افزود: معرفی مجدد وزیری که چند ماه پیش برای یک وزارت خانه آموزشی دیگر از مجلس رای اعتماد نگرفته است وجهه خوبی برای تعامل مجلس و دولت ترسیم نمی کند و ممکن است عده ای از آن به لجاجت تعبیر کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: آنچکه معلوم است خود آقای نجفی هم در مسند اداره امور میراث فرهنگی اعلام کردند که توانایی مدیریت های سنگین را ندارند بنابراین بهتر است دولت راهکار بهتری بیاندیشد.

به گزارش مرصاد، محمد علی نجفی در حالی خود را به عنوان گزینه اصلی وزارت علوم معرفی می کند که مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهور پیش از این گفته بود ممکن است معرفی وزیر تا سه ماه یعنی پایان مهلت قانونی طول بکشد.

نجفی حرف خود را پس گرفت!

محمدعلی نجفی در حاشیه سفر هیئت دولت به مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به صحبت‌های دیروز خود مبنی بر اینکه به عنوان گزینه نهایی وزیر علوم به مجلس معرفی می شوم اظهار کرد: وزیر شدن من جدی نیست و این حرف‌ها واقعیت ندارد.

انتهای پیام/گ 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی