نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. شهريور 1393 - 8:57
نماینده 4 شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فیلتر غیرقانونی برخی سایت ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وظیفه رسیدگی به تخلفات رسانه ها با قوه قضاییه است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی تواند مستقیماً این کار را انجام دهد.

به گزارش چهارفصل، سید علی محمد بزرگواری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس با اشاره به فیلتر خارج از مجرای قانون سایت ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد بیان داشت: فیلتر کردن سایت ها و پایگاه های خبری، به خصوص سایت های ارزشی در حالی که این سایت ها هیچ پیامد منفی هم نداشته و نقش مهمی هم در آگاهی بخشی به مردم دارند، اقدامی سیاسی وغیرقانونی است.

 

نماینده مردم چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شوری اسلامی ادامه داد: اگر بحث فیلترکردن و جلوگیری از ادامه کار سایت های بدون مجوز هست، چرا برخورد صریح و سریعی با سایت های غیر ارزشی و ضدنظام که محتوایی بی اساس و بعضاً مبتذل دارند صورت نمی گیرد یا بعضاً دیر انجام می شود اما حالا اول سایت های ارزشی و مخالف شما فیلتر می شوند.

 

بزرگواری تصریح کرد: نظر ما این است که هراقدامی باید از مجرای قاونی خود حل شود حتی اگر یک سایت ارزشی عملی غیرقانونی یا هتک حرمتی مرتکب شود باز هم باید از مجرای قانونی با آن برخورد کرد و وزارت ارشاد تنها می تواند پرونده را بررسی کرده و آن را به قوه قضاییه ارسال کند تا تصمیمات لازم از سوی قوه گرفته شود نه این که خود شخصاً اقدام به فیلتر کردن سایت نماید.

 

این نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت صدای انتقادات را نمی شنود و حتی انتقاد از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را برنمی تابد، این در حالی است که آن ها شعار اعتدال سر می دهند و این ادعا را دارند  که همه، باید حرف خود را بزنند و دولت حرف همه را می شنود.

 

خارج از قانون عمل کردن خود نمونه بارز بی قانونی است

بزرگواری اضافه کرد: اصل و اساس فیلتر کردن سایت های منتقد دولت به این برمی گردد که مسئولین محترم دولت، هر صدا و اقدامی که با منویات خودشان هماهنگ نباشد را بایکوت میکنند که این اکنون در قالب فیلتر پایگاه های خبری را در حال انجام است.

 

وی افزود: دولت حرف های منتقدین را برنمی تابد و برهمین اساس چنین اقداماتی را انجام می دهند که منجر به زیر سؤال بردن آزادی و شعارهایی خود دولت می شود.

 

بزرگواری با بیان این که ما نمایندگان این برخوردها را محکوم می کنیم گفت: وظیفه رسیدگی به تخلفات رسانه ها با  قوه قضاییه است و این قوه باید احکام پرونده هایی که بعد از بررسی توسط وزارت ارشاد، به این قوه ارسال شده را صادر نماید.

 

وی در پایان تأکید کرد: در زمینه این اقدامات خود رسانه ها باید وظیفه اطلاع رسانی را انجام دهند تا چنین رفتارهایی تکرار نگردد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این روزها خارج از ضوابط قانونی خود اقدام به فیلتر سایت ها می کند.

از جمله این اقدام های غیرقانونی فیلتر شبکه اطلاع رسانی دانا  در روز چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته و همچنین امروز دوشنبه، 17 شهریورتوسط وزارت ارشاد است.

 

گفتنی است شبکه اطلاع رسانی این دانا این روزها در اطلاع رسانی دقیق، شفاف و سریع در میان رسانه های کشور بسیار موفق عمل کرده و مورد توجه مخاطبان واقع شده است.

انتهای پیام/ م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی