نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. شهريور 1393 - 9:23
فرزند شهیدبخردیان گفت: پدرم از اينكه همه لحظات در كنار ما بودن را در جبهه قرار داشت از ما معذرت خواهي مي كرد و مي گفت نگران نباشيد مهم اينست كه حضور من و امثال من گر چه براي خانواده سخت است اما همينكه پيروزي در جبهه ها حاصل شود و قلب امام و رهبر خوشحال شود براي همه ما كافي است.

به گزارش چهارفصل، منصور بخرديان پور فرزند شهيد غريب بخرديان پور به شرح مختصري از زندگي پدر شهیدش پرداخت .

 

فرزند شهید گفت: شهيد غريب بخرديان پور در سال 1318 در منطقه عشايري تنگ مرادي سپيدار در خانواده اي مذهبي و مومن به دين اسلام و عشايري ديده به جهان گشود وی آداب زندگي و جوانمردي و رشادت را از ايل و تبار خود آموخت و مشكلات زندگي ايلي صبر، استقامت ، بردباري ، شجاعت و مهرباني را در وي پرورش داد.

 

 

شهيد غريب بخرديان

 

وی اظهارداشت: پدر شهیدم در امر آداب و معاشرت و تلاش در زندگي همه دستورات شرعي و ديني را رعايت مي كرد.

 

فرزند شهید گفت: شهيد بخرديان پور در حساب خمس ، زكات ،نماز و روزه در منطقه كم نظير بود و در زمان وقوع انقلاب به حضرت امام خميني (ره) عشق فراوان مي ورزيد و با اينكه فرزندان زیادی داشت  به دعوت امام خود لبيك گفت و در همان اوايل جنگ تحميلي عراق عليه جمهوري اسلامي ايران عازم منطقه جنگي غرب شد .

 

 

شهيد غريب بخرديان

 

بخردیان خاطرنشان کرد: شهید هميشه مي گفت افتخار ما اين است كه سرباز امام زمان (عج) مي باشيم و براي ما از واقعه عاشورا صحبت مي كرد و تاكيد داشت كه هيچ وقت و در هيچ شرايطي ما نبايد امام خود را تنها بگذاريم چون آيندگان ما را سرزنش خواهند كرد.

 

به گفته  فرزند شهید بخردیان شهید قبل از شهادت مدت 44 ماه در مناطق مختلف جبهه حضور داشت و چندين بار مجروح شده بودند.

 

وی یادآور شد: در آخرين بار كه پدرش به علت مجروحيت از جبهه برگشته بودند واقعا تحول عجيبي در وي نمايان شده بود فقط به ما توصيه مي كرد كه بياد خدا باشيم و احكام عبادي را فراموش نكنيم شهيد نماز اول وقت را هميشه توصيه مي كرد و از بي ارزشي دنيا سخن مي گفت.

 

http://chaharfasl.ir/sites/default/files/fullimages/1393/06/20/16.jpg

 

فرزند شهید افزود: شهید هميشه مي گفت اگر شهيد شوم يا بمانم پيروزيم مهم اينست كه تكليف خود را انجام داده باشيم و دين خود را به اسلام و مسلمين ادا كرده باشيم.

 

وی به خصلت های پدرش در خانواده اشاره داشت و گفت: پدرم از اينكه همه لحظات در كنار ما بودن را در جبهه قرار داشت از ما معذرت خواهي مي كرد و مي گفت نگران نباشيد مهم اينست كه حضور من و امثال من گر چه براي خانواده سخت است اما همينكه پيروزي در جبهه ها حاصل شود و قلب امام و رهبر خوشحال شود براي همه ما كافي است.

 

بخردیان گفت: شهید بعد از آن خداحافظي كرد و راهي جبهه شد و مي گفت من شما را به خداي بزرگي مي سپارم كه همه چيزها بدست اوست. شما هم براي خدا فراموش نشدني هسيتد. و هرگز فراموش نمي شويد.

 

 

فرزند شهید  در ادامه اظهارداشت: بعد از رفتن پدر شهیدش به جبهه  طولي نكشيد كه عمليات كربلاي 4 در منطقه جزيره مينوي آبادان شروع شد و شهيد كه در گردان رزمي خدمت مي كرد و در عمليات كربلاي 4 به عنوان نيروي گردان پشتيباني خدمت مي كرد بوسيله سلاح شيميايي دشمن بعثي در تاريخ 9 دی ماه 1365 در اين نبرد نابرابر و ناجوانمردانه به درجه رفيع شهادت نائل آمد كه هميشه در قلبهاي ما زنده است

 

فرزند شهید در پایان گفت: پدر شهيدم از سال 61 تا سال 65 بمدت 44 ماه بعنوان نيروي بسيجي در خطوط مقدم و در عملياتها خدمت مي كرد و با توجه به مشكلات خانوادگي  ما را به خداي بزرگ سپرد و راهي جبهه هاي جنگ شد.

 

             روانش شاد و راهش پررهرو باد

                                 منصور بخرديان پور فرزند شهيد.

 

تصاویر برگزیده  شهید را در زیر مشاهده نمایید

شهيد غريب بخرديان
شهيد غريب بخرديان
شهيد غريب بخرديان
شهيد غريب بخرديان
شهيد غريب بخرديان
شهيد غريب بخرديان
شهيد غريب بخرديان

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی