نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. شهريور 1393 - 9:58
مجتبی ثابتی
مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس:
دولتی که مسیرش در فیسبوک است مطمئناً دانا را فیلتر می کند
مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با انتقاد از عملکرد دولت در مواجهه با رسانه ها گفت:دولتی که مسیرش در فیسبوک است و مخالفان را به جهنم می فرستد، نباید از آن انتظار داشته باشیم که در برابر رسانه ای ارزشی مانند دانا، سکوت بکند.

به گزارش چهارفصل، مجتبی ثابتی، مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس و عضو سابق تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در گفت  وگو با خبرنگار حوزه سیاسی صبح زاگرس در مورد فیلتر کردن سایت دانا از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اقدام شتابزده این وزارت در اینباره، گفت:اگر اقدام وزارت ارشاد در فیلتر کردن سایت هایی مانند شبکه اطلاع رسانی "دانا" در چارچوب قانون نباشد، اقدامی شنیع و توهین آمیز به اهالی رسانه است.

 

وی با بیان این موضوع که رسانه ها چشم بینا و گوش شنوای جامعه هستند، ابراز داشت: هرگونه فیلتر و انسداد سایت های خبری، آن هم از طریق وزارت ارشاد بدون داشتن حکم قضایی، کاری غیره اصولی است.

 

رسانه ها سکوت نکنند

 

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس گفت: رسانه ها نباید نسبت به این اقدام شتابزده و غیره قابل تأمل از سوی وزارت ارشاد ساکت بنشینند و باید برای اعاده حیثیت خود از وزارت ارشاد مطالبه گری کنند.

 

ثابتی در ادامه به شعار انتخاباتی دولت یازدهم در مورد فضای نقد و انتقاد اشاره و بیان داشت: برای ما جای بسی سئوال است که چرا دولت در شعار انتخاباتی خود از جامعه ی پویا با انتقاد قلم دم می زند ولی امروز در عین ناباوری مسئول دولت یازدهم در برابر منتقدان با عصبانیت برخورده کرده و حتی آنان را به سمت جهنم می فرستد.

 

وی با بیان اینکه اهالی دولت یازدهم و دولتمردان نباید در برابر صدای رسانه ها که مشکلات مردم رابه گونه ای بازگو می کنند، با چنین تدبیری حرکت کند، اظهار داشت: مسئولان دولت یازدهم باید بدانند با تند روی و فیلتر کردن صدای مخالف نمی توان فضای نقد و انتقاد را از رسانه ها گرفت.

 

فیلتر کردن دانا دامن وزارت ارشاد را خواهد گرفت

 

ثابتی در ادامه با انتقاد از کارکرد دو گانه وزارت ارشاد در مورد فیلتر کردن شبکه اطلاع رسانی دانا، ابراز داشت: فیلتر کردن یک سایت خبری مانند دانا بیشتر از آنکه بخواهد برای این سایت مشکل ساز شود، دامن وزارت ارشاد را خواهد گرفت.

 

این فعال دانشجویی ادامه داد: باید به مسئولان وزارتخانه ارشاد دولت یازدهم یادآورشد، نباید برای برون رفت از انتقاد و همسو نبودن سایت های منتقد، با عملکردی شتابزده، خط بطلانی بر سایت های منتقد کشید.

 

عضو سابق تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با بیان این موضوع که حکم فیلتر کردن سایت ها، کار قوه قضاییه و مسئولان قضایی است نه وزارت ارشاد، گفت: به واضح باید گفت که متأسفانه دولت آقای روحانی در بروکراسی فکری و مطبوعاتی خود دچار یک مرکزیت فکری و عملکردی  اشتباه در شعارهای بازگو کننده خود شده است .

 

ثابتی در ادامه به سخنان رئیس جمهور در جشنواره مطبوعات اشاره داشت و افزود: ما می بینیم که رئیس جمهور در جشنواره مطبوعات به صراحت از نقد ها و انتقادها استقبال می کند و آن را بازوی محرک برای دولت می داند ولی در عین ناباوری، وزارت دولت یازدهم با انتقادها و نقد ها برخوردی دوگانه داشته و حتی در برخوردی عجیب تر، مطبوعات نقد کننده را بدون ضوابط قضایی و خودسرانه فیلتر می کند.

 

وی با انتقاد از عملکرد دولت در بخش خبری و اطلاع رسانی گفت:دولتی که مسیرش در فیسبوک است و مخالفان را به جهنم می فرستد، نباید از آن انتظار داشته باشیم که در برابر رسانه ای ارزشی مانند دانا با این نگرش فکری سکوت بکند.

 

مسئول سابق بسیج دانشجویی تربیت مدرس با انتقاد از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد در مورد برخورد دوگانه با رسانه ها، خاطر نشان کرد: نکته ای که برای ما تأمل بر انگیز است این بوده که چطور مسئولان دولت یازدهم در برابر دیگر سایت ها که وابستگی خاصی به خود دولت دارند و هراز چندگاهی اخبار فتنه گران را هم پوشش می دهند، سکوت اختیار کرده و داس دروی خود را فقط بر گردن سایت های ارزشی گذاشته اشت.

 

تنها چیزی که از دولت می بینیم عصبانیت است

 

ثابتی با اشاره به این که تنها چیزی که از دولت در برابر انتقاد ها می بینیم عصابیت است، ابراز داشت: رسانه های منتقد دولت، همانند دیگر رسانه ها از ته دل آرزوی موفقیت برای تمامی دولت مردان و حتی دولت یازدهم را دارند و دولت نباید در برابر منتقدان با یک رویکرد عجیب وارد شود.

 

عضو سابق تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشوردر پایان سخنان خود ابراز داشت: امید واریم که دکتر روحانی به صحبت ها و وعده های انتخاباتی خود در مورد آزادی قلم و اندیشه پایبند باشد و نگذارد صحبت های وسخن های وی در مورد آزادی مطبوعات درگیرودار فیلتر کردن سایت های ارزشی گم شود.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی