نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. شهريور 1393 - 13:40
چهارمین جشنواره ملی عشایر کشور
در چهارمین جشنواره ملی عشایر کشور
تیم عشایر کهگیلویه و بویر احمد مقام اول را کسب نمود
چهارمین جشنواره ملی عشایر کشور به میزبانی اصفهان و از سوی هیئت ورزش های روستایی و عشایری و بازی‌های بومی و محلی، هفته گذشته در منطقه چلچشمه بخش چنارود شهرستان چادگان برگزار شد که در مجموع امتیازهای تیمی، استان کهگیلویه و بویر احمد به مقام قهرمانی رسید.

به گزارش  چهارفصل به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، چهارمین جشنواره ملی عشایر کشور به میزبانی اصفهان و از سوی هیئت ورزش های روستایی و عشایری و بازی‌های بومی و محلی، درروزهای یکشنبه و دوشنبه  16 و 17  شهریور در منطقه چلچشمه بخش چنارود شهرستان چادگان برگزار شد.

 

در این رقابت ها که از صبح روز یکشنبه 16 شهریور ماه همزمان با میلاد امام رضا(ع) آغاز شد 470 ورزشکار شامل 272 ورزشکار مرد و 198 شرکت کننده زن از 19 استان کشور در رشته‌های دال پلان، قیقاج با تفنگ بادی، سوارکاری، پنج گانه، سه گانه و کشتی سنتی به رقابت پرداختند.

 

در این جشنواره در بخش آقایان مسابقات سوارکاری، تیراندازی، قیقاج، دال پلان، کشتی سنتی،  پنجگانه آقایان (پرش طول ، پرتاب وزنه ، حمل پرس گندم ، نشانه زنی با تیروکمان سنتی و تیراندازی با تفنگ بادی)، و در بخش بانوان نیز سوارکاری، سه گانه بانوان (حمل مشک ، نشانه زنی با تیر و کمان سنتی و پرتاب وزنه)، و دال پلان برگزار شد و در پایان در مجموع امتیازهای تیمی، استان کهگیلویه و بویر احمد به مقام قهرمانی رسید و استان های لرستان و مرکزی به ترتیب رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.

 

 

در رشته کشتی سنتی ویژه آقایان، استان یزد به مقام نخست رسید و  استان کردستان مقام دوم را به دست آورد و آذربایجان شرقی بر جایگاه سوم نشست. همچنین در رشته دال پلان آقایان، کهکیلویه‌ و بویراحمد، لرستان و ایلام به ترتیب به مقام اول تا سوم رسیدند.

 

در رشته قیقاچ آقایان، تیم‌های چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی و بوشهر اول تا سوم شدند و در رشته پنج‌گانه که باز مخصوص آقایان بود تیم اردبیل مقام نخست را کسب کرد و تیم‌های بوشهر و سمنان در جایگاه‌ دوم و سوم قرار گرفتند.

 

در بخش بانوان نیز در رشته دال پلان، استان های کهکیلویه‌ و ‌بویراحمد،، یزد و لرستان به ترتیب مقام اول تا سوم را از آن خود کردند  و در رشته قیقاج بانوان نیز لرستان مقام نخست را به دست آورد و سمنان  مقام دوم و سیستان‌و‌بلوچستان در جایگاه سوم ایستاد و در رشته سه‌گانه بانوان نیز، استان اردبیل اول، کرمان دوم و چهارمحال‌ و بختیاری سوم شد.

 

همچنین در بخش سوارکاری بانوان، فائزه قربانی از کهکیلویه‌ و‌بویراحمد به مقام قهرمانی رسید و به عنوان برترین سوارکار جشنواره برگزیده شد.

 

در بخش هنری این جشنواره که هنرمندان استانهای کردستان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، گلستان و  استان مرکزی به اجرای موسیقی‌های محلی و حماسی  پرداختند، گروه موسیقی استان کردستان به عنوان برترین گروه موسیقی برگزیده شد.

 

در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی عشایر کشور،  مدیر امور عشایر اصفهان، رییس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی،  فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان چادگان حضور داشتند.

 

این جشنواره در بالادست رودخانه زاینده رود در منطقه چلچشمه بخش چنارود از توابع شهرستان چادگان و در کنار پل تاریخی اورگان برگزار شد. شهرستان چادگان در 115 کیلومتری غرب اصفهان واقع شده است.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی