نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. شهريور 1393 - 10:26
مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج وضعیت فرهنگی دانشگاه را مطلوب ندانست و افزود: خیلی از مطالبات رهبری در دانشگاه بر زمین مانده است .

به گزارش چهارفصل به نقل از روزنامه امید مردم، رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه برای انجام یک فعالیت فرهنگی باید تعریف مشخصی از فرهنگ داشته باشیم افزود: در یک فعالیت فرهنگی موثر علاوه بر تعریف فرهنگ باید موقعیت مکانی ، اهداف و ابزارها را نیز شناسایی کنیم .

 

محمد عبدالحسینی در گفت و گو با امید مردم ، با تاکید بر اینکه امروز جنگ، جنگ فرهنگ است گفت: امروزه کشورهای استکباری درصدد هستند تا فرهنگ های مختلف را تحت سیطره خود در بیاورند و به دنبال تسلط فرهنگی هستند .

 

وی در ادامه با بیان این که در چنین شرایطی وظیفه متولیان فرهنگی سنگین تر خواهد بود اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی باید منجر به کار فکری شود و دانشجو را به تعقل و تفکر وادار نماید.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج با تاکید براین که این مقوله در برنامه های فرهنگی بسیج در دانشگاه یاسوج بعنوان اولویت کاری قرار گرفته است گفت: ما تلاش داریم تا تفکر محوری را مبنای برنامه های بسیج در سال تحصیلی جاری قرار دهیم .

 

وی در ادامه افزود: برای داشتن یک جامعه علمی پویا نیازمند خودباوری هستیم و بصیرت افزایی مقدمه خودباوری است که این مهم در دستور کار بسیج قرار دارد.

 

عبدالحسینی در ادامه به تشکیل کارگروههای تخصصی برای انجام مباحث مطالعاتی اشاره کرد و گفت: حرف نزدن و اجازه صحبت به دانشجو ندادن خطراتی را در پی خواهد داشت و باعث می شود تا دانشجویان به سمتی حرکت کنند که به تنهایی و بدون در نظر گرفتن و شنیدن حرف های دیگران هر نظری را در فضای مجازی منتشر نماید.

 

وی راهکار مقابله با این خطر را راه اندازی پاتوق های دانشجویی عنوان کرد و گفت: بسیج دانشگاه در نظر دارد با راه اندازی پاتوق های دانشجویی امکان گفت و گو را فراهم نماید و پاتوق های دانشجویی گفت و گو محور خواهند بود .

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه در ادامه به برگزاری همایش ها و مناسبت ها اشاره کرد و بیان داشت: در همه این موارد هدف را بصیرت افزایی قرار خواهیم داد.

 

وی مطالبه گری را از ویژگی های بارز یک دانشجو عنوان کرد و افزود: دانشجوی مطالبه گر می تواند باعث پاسخگویی مسوولین شود و دانشگاهی پویا را ایجاد نماید .

 

عبدالحسینی همچنین گفت: بسیج دانشگاه از دانشجویان انتظار دارد که وارد کار شوند و با بالا بردن سطح اطلاعاتی خویش ، مبدا تحول بودن دانشگاه را اثبات نمایند .

 

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج در ادامه به سند اسلامی شدن دانشگاهها اشاره کرد و گفت: با برگزاری کنفرانس و همایش این سند اجرایی نخواهد شد و همت والای متولیان دانشگاهی را می طلبد که این مطالبه مقام معظم رهبری را در دانشگاه عملی نمایند.

 

وی همچنین افزود : از مدیریت دانشگاه نیز انتظار داریم که حرفها و گفته های آنان عملیاتی شوند و صرفا در حد حرف و شعار باقی نماند.

 

وی در ادامه به تشکیل اتاق فکر فرهنگی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: تشکیل اتاق فکر فرهنگی در دانشگاه کاری خوب و پسندیده بود اما از یک طرف باید به دانشجویان بها داده شود و از طرف دیگر مصوبات این اتاق فکر فرهنگی عملیاتی شود و صرفا مصوبه داشتن ارزشی ندارد .

 

وی همچنین از جزیره ای کار کردن در فعالیت های فرهنگی دانشگاه انتقاد کرد و گفت: در جامعه فرهنگی دانشگاه، باید اهداف مشترک تعریف شود و همه گروههای فعال فرهنگی دانشگاه به سمت رسیدن به این اهداف حرکت نمایند .

 

عبدالحسینی با بیان اینکه شورای فرهنگی در دانشگاه باید فعال شود افزود: این شورا باید نقاط ضعف را شناسایی و متناسب با آن برنامه ریزی و فعالیت نماید تا بتواند به نتایج و اهداف مورد نظر دست یابد.

 

وی همچنین به کنترل هزینه های فرهنگی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: فعالیت های فرهنگی باید تعریف شوند و موارد هزینه ای آن نیز مشخص و متولیان امر نسبت به این هزینه کرد ها پاسخگو باشند .

 

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج وضعیت فرهنگی دانشگاه را مطلوب ندانست و افزود: خیلی از مطالبات رهبری در دانشگاه بر زمین مانده است .

 

وی افزود: ما منکر عملیاتی نشدن مطالبات رهبری در دانشگاه نیستیم و حضرت اقا خودشان نیز به این امر تاکید دارند که مطالبات فقط به همایش ها بسنده نشود، ما نیز معتقدیم که از حرف تا عمل فاصله وجود دارد. وی اجرایی کردن مطالبات رهبری در دانشگاه را مستلزم کار جهادی دانست و خاطرنشان کرد: ایرادات فراوانی بر معاونت فرهنگی و همچنین مجموعه بسیج وارد است که مهم ترین گام در این راستا پذیرش ایراد و اشکال و سپس تلاش در جهت رفع آن می باشد که امیدواریم در سال تحصیلی جدید به این سمت حرکت کنیم .

 

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه در پاسخ به این سوال که موضع بسیج در قبال تغییر نام مجتمع فرهنگی شهید آوینی چیست گفت: نمی خواهیم این مباحث رسانه ای شود و پیگیری این اقدام در حال طی کردن مسیر قانونی است.

 

وی وضعیت حجاب در دانشگاه را نامناسب دانست و گفت: ما از وضعیت حجاب در دانشگاه راضی نیستیم و باید تلاش شود تا این وضعیت با راه اندازی کانون حجاب و عفاف و کانون امر به معروف و نهی از منکر سرو سامان داده شود.

 

وی به نشست چند نفر بعنوان نماینده دانشجویان با معاونت سیاسی استانداری اشاره کرد و گفت: این افراد دارای اهداف خاصی از جمله مطرح کردن خود بودند و بسیج نیز به تشکیل چنین جلسه ای به صورت تلفنی و صدور بیانیه و اعلام رسانه ای اعتراض نمود.

 

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج در ادامه با مناسب دانستن صدور مجوز برای افزایش نشریات در دانشگاه گفت: باید در کنار صدور مجوز ، نظارت نیز وجود داشته باشد و صرف صدور مجوز ملاک نیست بلکه ما باید وارد بحث نظارت نیز بشویم.

 

عبدالحسینی به سخنان معاونت فرهنگی دانشگاه اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی دانشگاه معتقد است فیلترینگ قبل از انتشار نمی توانیم داشته باشیم . وی افزود: بسیج دانشگاه بعد از انتشار مواردی از توهین به ارزش ها در نشریات دانشجویی دانشگاه ، اعتراض خود را اعلام نمود و خواستار اقدام معاونت فرهنگی در این راستا شد .

 

وی افزود: در این راستا با ائمه جمعه استان دیدارها و گفت و گوهایی نیز انجام شد و تلاش نمودیم تا شخصیت شهید نواب صفوی را بیشتر در جامعه مطرح نماییم . مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج اظهار امیدواری کرد که از این به بعد شاهد چنین اتفاقاتی در نشریات دانشگاه نباشیم .

 

وی با اشاره به اینکه بسیج دانشگاه بر سر اصول نظام معامله نخواهد کرد گفت: بسیج دانشجویی در برابر انحرافات از اهداف و خط امام ، انقلاب و رهبری کوتاه نخواهد آمد و با هیچ کس بر سر اصول نظام معامله نخواهد کرد.

 

عبدالحسینی در پایان با بیان اینکه بسیج وارد جناح های سیاسی نخواهد شد افزود: بسیج دانشگاه انحرافات را شناسایی می کند و نسبت به آنها تذکر داده و راهکارهای لازم را نیز ارائه می نماید.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی