نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. شهريور 1393 - 8:51
بنیاد کودک از سال 1372 فعالیت خود را بر ای بهبود وضعیت تحصیلی و زندگی کودکان نیازمند ولی با استعداد و درس خوان و خانواده های آنان آغاز کرد و همچنان به دنبال کمک های خیر خواهانه انفرادی، موسسات و دیگر گروه های خیر است.

به گزارش به گزارش صبح زاگرس به نقل از سایت زنان استان کهگیلویه و بویراحمد(ایل بانو) بنیاد کودک شعبه ی یاسوج از سال 1378 فعالیت مجازی خود را با حمایت دفتر مرکزی آغاز کرد و از سال 1380 با استقرار دفتر و تیم مددکاری در شهر یاسوج فعالیت های خود را توسعه داد.

در این دفتر دو پرسنل به صورت رسمی و یک پرسنل به صورت افتخاری مشغول به کار هستند و فعالیت های این دفتر زیر نظر هیات امنا شعبه که از 5 نفر تشکیل شده است قرار دارد.

 

شعبه ی یاسوج از آغاز فعالیت تا کنون حدود 250 دانش آموز مستعد و بی بضاعت را جذب نموده که تا کنون حدود 90 نفر آن به خاطر فارغ التحصیل شدن و ازدواج از پوشش این موسسه خارج شده اند و اکنون با داشتن 165 مددجو به فعالیت خود ادامه می دهد.

 

این موسسه دارای رتبه های برتر کنکور است که برخی از آن ها در دانشگاهای معتبری همانند دانشگاه علم و صنعت تهران،امیر کبیر تهران،علوم پزشکی یاسوج ،سراسری شیراز،دانشگاه آزاد تهران و یاسوج مشغول به تحصیل اند.

il-bano.ir
 

این دانش آموزان نه تنها در تحصیل بلکه درفعالیت های قرآنی،ورزشی و هنری مانند کشتی،کاراته و تکواندو، نقاشی،مداحی ،حفظ قرآن ،ترتیل و اذان گویی دارای مقام های متعددی شده اند و پیشرو هستند.

 

بنیاد کودک با همکاری یکی از پزشکان یاسوج به نام آقای دکتر تقویان و همچنین درمانگاه  دانش آموزان و خانواده های تحت پوشش موسسه  را به صورت تخفیف 50 درصدی ویزیت می کنند.

 

قادر زاده باقری نیز به عنوان مشاور خانواده ،با بنیاد کودک همکاری دارند و ایشان به صورت رایگان دانش آموزان و خانواده های آن ها را ویزیت می کنند.

il-bano.ir
 

این بنیاد با همکاری کانون فرهنگی آموزش عده ای از دانش آموزان را برای شرکت در آزمون های قلم چی بورسیه کرده است.شعبه ی یاسوج نه تنها در شهر یاسوج و روستاهای اطراف مددجو پذیرفته بلکه در شهرهایی مانند دهدشت،گچساران،چرام و پاتاوه دانش آموزان را تحت پوشش خود قرار داده است.

 

در این زمینه با مددکار بنیاد کودک شعبه یاسوج گفتگویی را درباره فعالیت های این بنیاد انجام دادیم.

 

گل عنبر افشون  در گفتگو با این پایگاه خبری به برنامه های اجرایی در بنیاد کودک اشاره کرد و اظهار داشت: سال 93 به حول و قوه الهی توانستیم چندین برنامه ی فرهنگی را برای خانواده ها و کودکان بنیاد برگزار کنیم.

 

وی ادامه داد: یک مراسم افطاری برای مددجویان و خانواده های تحت پوشش بنیاد و مسابقه ی نقاشی با موضوع نوعدوستی که همزمان با میلاد حضرت علی (ع) برگزار شد.

 

il-bano.ir

il-bano.ir

مددکار بنیاد کودک شعبه یاسوج، بیان داشت: در این نمایشگاه 180 کودک یاسوجی،نقاشی های خود را که موضوع آن نوعدوستی بود به دفتر بنیاد کودک این شهر ارسال کردندکه از میان 9 اثر رسیده که رتبه ی برتر این نمایشگاه را کسب کردند سه نقاشی برگزیده نیز آثار کودکان ناشنوا و مبتلا به سرطان بود.

 

وی به دیگر برنامه ها اشاره کرد و افزود: در حاشیه نمایشگاه نقاشی دو کارگاه هنری نیز برگزار شد که این کارگاه ها که با استقبال کودکان و خانواده های آنان روبرو بود، کارگاه نقاشی روی پارچه با موضوع آزاد و کارگاه کاردستی با موضوع روز پدر بود که در پایان جوایزی نیز به برگزیدگان اهدا شد.

 

افشون ابراز داشت: از دیگر برنامه های جنبی و جذاب این نمایشگاه برگزاری مسابقه طناب کشی بین پدران و کودکان و سایر مسابقه های تفریحی برای کودکان بود.

 

وی هدف از برپایی نمایشگاه را ترویج فرهنگ نوعدوستی و همیاری و معرفی هرچه بیشتر بنیاد کودک در شهر یاسوج دانست.

 

مددکار بنیاد کودک شعبه یاسوج با بیان اینکه شعبه یاسوج بیش 30 کفیل دارد و ماهانه مبلغی را به مددجویان کمک می شود، تصریح کرد: یاسوج شهری حاصلخیز و دارای ثروتی غنی است لذا انتظار می رود که افراد خیر بیشتری برای کفالت فرزندان شهرمان اقدام نمایند.

il-bano.ir

وی به فعالیت های مهم بنیاد در سال های گذشته اشاره کرد و بیان داشت: توزیع ارزاق بین 140 خانوار  (که به ازای هر خانوار 40 کیلو برنج و 12 کیلو انواع حبوبات)توزیع گوشت قربانی بین خانواده های تحت پوشش،دعوت از خانواده های مددجویان تحت پوشش جهت سفره ی افطاری  برگزاری مراسم افطاری جهت نوجوانان در کانون اصلاح و تربیت و برپایی اردو در دو نوبت برای مددجویان تحت پوشش، از دیگر فعالیت های بیناد کودک در شهریاسوج  در سال گذشته بود.

il-bano.ir

افشون رایزنی با مسولین درمانگاه صدرا جهت دریافت پزشکی جهت مددجویان معرفی مددجویان تحت پوشش به کانون فرهنگی آموزش(قلم چی) جهت استفاده از بورسیه را از دیگر برنامه های این بنیاد برای کودکان کفیل بیان کرد و گفت: اشتغال زایی جهت والدین مددجویان، توزیع نذری به مبلغ  25 میلیون تومان از دیگر برنامه های این موسسه در سال های گذشته بوده است.

 

وی به مشکلات بنیاد کودک در استان اشاره کرد و افزود: نداشتن فضا و امکانات اداری مناسب جهت توسعه فعالیت ها، نداشتن وسیله نقلیه جهت رسیدگی به امور مددجویان در نقاط دوردست استان از مشکلات بیناد در سطح استان است.

 

مددکار بنیاد کودک در یاسوج  عدم استطاعت مالی بنیاد جهت تبلیغات که خود را یکی از مهمترین دلیل  ناشناخته ماندن بنیاد در استان دانست و افزود: عدم جذب کفیل از طریق ارگان ها و نهادهای دولتی و عدم همکاری ارگان ها و نهادهای دولتی جهت انجام برنامه های بنیاد کودک از دیگر مشکلات مهم و اساسی بنیاد ملی کودک در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 

خیرین و نیکوکاران جهت حمایت از این موسسه به  آدرس: یاسوج،میدان معلم،روبروی اداره کل آموزش و پرورش،جنب شورای شهر یاسوج،بنیاد کودک یاسوج و یا با شماره تلفن:33243602-074 تماس حاصل فرمایند.

 
il-bano.ir
 
il-bano.ir
il-bano.ir
 
il-bano.ir
انتهای پیام/ گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی