نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. شهريور 1393 - 12:01
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آخرین جلسه این شورا از هماهنگی دو وزیر بهداشت و علوم با مراجع ذیصلاح برای معرفی روسای دانشگاه‌ها قبل از معرفی به شورا خبر داد.

به گزارش چهارفصل، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و درخواست وی از مراجع ذیصلاح برای تایید روسای دانشگاه‌ها، گفت: تایید روسای دانشگاه‌ها بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است و همه حق اظهارنظر دارند.

 

وی افزود: از سال‌های قبل و به شکل سنتی و البته نه به شکل قانونی یا ضابطه‌مند، این‌ چنین بوده که نظر کارشناسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها را در این خصوص می‌پرسیدند. البته این مسئله ضابطه قانونی ندارد و اعضاء خودشان نظر می‌دهند.

 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: به روال عادی این‌گونه اتفاق افتاده که همیشه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها نظر می‌دهد و بررسی‌هایی را نسبت به افرادی که به عنوان سرپرست معرفی شده،  انجام می‌دهد که البته این یک روال عرفی است.

 

محمدیان یادآور شد: ما همیشه بنای این را داشته‌ایم که ضوابط اصلی را در نظر بگیریم و بحث های جریانی، خطی و سیاسی را معمولا در نظر نمی‌گیریم و به سابقه فرد و توانایی‌های او نگاه می‌کنیم و تلاش‌مان این است که منصفانه به عنوان یک کارشناس امین برای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، نظر دهیم.

 

وی افزود: ممکن است اعضای شورا طبق بررسی‌های ما رای دهند و ممکن است طبق شناخت خودشان رای دهند.

 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور درباره تاکید اخیر رئیس‌جمهور در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مراجعی که تایید صلاحیت روسای دانشگاه‌ها را بر عهده دارند، گفت: آقای رئیس‌جمهور نظرشان این بود که قبل از اینکه آقایان وزرا( وزیر بهداشت و علوم) رئیس دانشگاه‌ها را معرفی کنند، از قبل هماهنگی داشته باشند تا آنجا (جلسه شورای عالی انقلا ب فرهنگی) با مشکلی مواجه نشویم.

 

حجت‌الاسلام محمدیان درباره نحوه عمل به این درخواست تاکید کرد: به جهت تایید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی، بناست قبل از اینکه سرپرستان دانشگاه‌ها در شورا مطرح شوند با وزرای علوم و بهداشت در این زمینه با هماهنگی عمل کنیم.

منبع:مشرق

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی