نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. شهريور 1393 - 9:15
اهالی روستای فتح از توابع بخش مرکزی شهرستان باشت استان كهگيلويه و بويراحمد خواسته های خود از مسئولان استان را بیان کردند.

به گزارش چهارفصل به نقل از  خامی، 50 كيلومتر که از مسير راه ارتباطي باشت به چرام مي گذريم سمت چپ پل رودخانه شاه بهرام راه ارتباطي در دل شيبي تند و پر پيچ و خم به طول 7 كيلومتر به روستاي قديمي فتح از توابع بخش مرکزی شهرستان باشت كهگيلويه و بويراحمد مي رسد.

 

 

 

 

 

 

فتح زادگاه مردماني است كه به كار و تلاش شهرت دارند، مردماني كه مقاومت براي كار را از طبيعت صخره هاي سخت اين ديار فرا گرفته و با وجود مهاجرت بسياري از خانوارها همچنان آهنگ كار و تلاش براي جمعيتي ولو اندك در اين روستا ادامه دارد.

 

 اهالی این روستا مردمی اصیل و نجیب که در جبهه های جنگ فداکاریهای بسیاری نشان داده اند و دلاورمردی جوانانش در دوران دفاع مقدس  6 شهید تقدیم به انقلاب اسلامی نموده است.

 

 

 

 

داشتن باغ هاي انگور و انجير برفراز كوهستان هاي مشرف بر روستا، دامپروري پررونق در اين منطقه سخت گذر باعث شده كه مردم فتح درسايه تلاشي مضاعف فاتح مشكلات و مصايب زندگي خود باشند.

 

هم اکنون مردم روستای فتح با مشکلات زیادی روبرو هستند که از مهمترین مشکلات می‌توان به بحران آب آشامیدنی اشاره کرد که قطعی آب همواره یکی از دغدغه‌های مهم مردم این شهرستان بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خانم علیزاده یکی از اهالی این روستا در خصوص کم آبی در این روستا گفت: پوسیدگی و ترکیدگی لوله های آب به دلیل قدمت و هدر رفت آب باعث مشکلات عدیده ای در فصل های مختلف در  این روستا شده است.

 

 

 

وی با بیان اینکه آب شرب اين روستا از طريق يک چشمه تامين مي شود، گفت: امیدواریم که مسئولین نسبت به ترمیم لوله های این روستا اقدام نمایند تا مشکل کم آبی تا حدودی حل شود.

 

البته آب تنها مشکل این روستا نیست و از دیگر مشکلات روستای فتح می‌توان به ضعیف بودن گیرنده ی تلویزیونی آنالوگ و عدم پوشش گیرنده دیجیتال و نیز عدم آنتن دهی تلفن های همراه نیز اشاره کرد.

 

 

 

 

یکی دیگر از اهالی روستا در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری افزود: براي برقراي تماس هاي تلفني بايد به ارتفاعات و تپه هاي مشرف به روستا رفت تا بتوانيم تماس بگيريم.

 

 

 

مهرداد انبازپور بخشدار مرکزی باشت که در این سفر از نزدیک مشکلات روستا را بررسی می کرد، به مردم این روستا قول داد که مشکل ترکیدگی لوله های آب این روستا را تا پایان هفته حل نماید.

 

 

 

به گزارش خامی، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، روستای فتح که در 50 کیلومتری شهر باشت و در دل شيبي تند و پر پيچ و خم به طول 7 كيلومتر از جاده اصلی قرار دارد، هم اکنون از جاده آسفالته ونعمت  برق برخوردار می باشد.

 

گزارش/ فاضل کامران

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی