نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. شهريور 1393 - 12:33
برای مخاطبان گزارش‌های تحولات سوریه، از هشت جبهه متفاوت گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آنها را به علاقه‌مندان "تحولات در صحنه" سوریه توصیه می‌کنیم

به گزارشچهارفصل، برای مخاطبان گزارش‌های تحولات سوریه، از هشت جبهه متفاوت گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آنها را به علاقه‌مندان "تحولات در صحنه" سوریه توصیه می‌کنیم. تحولات میدانی جبهه «دمشق» و حاشیه آن، تحولات میدانی جبهه «حماه»، تحولات میدانی جبهه «دیرالزور»، تحولات میدانی «ادلب» و تحولات میدانی جبهه «حسکه» رئوس گزارش امروز ما را تشکیل می دهد. با ما همراه باشید.

تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه آن

تداوم درگیریها در منطقه دخانیه

درگیریها در منطقه "دخانیه" واقع در شرق شهر دمشق میان ارتش و دفاع وطنی سوریه با تروریستهای گروه جبهه النصره و ارتش اسلام تشدید شده است. ارتش به کمک نیروهای دفاع وطنی سوریه ضمن محاصره کامل دخانیه، به اعتراف رسانه های وابسته به گروههای تروریستی، بر بیش از 70 درصد از این محله مسلط شده اند. کانون درگیریها میان طرفین در مناطق "الحسن، جباویه و الخزان" قرار دارد و نیروی هوایی ارتش سوریه نیز منطقه عین ترما که مبداء نفوذ تروریستها به دخانیه بوده را به شدت بمباران کرده است.
 

آخرین تحولات سوریه؛

به گزارش مرکز حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان دولت) در درگیریهای امروز در دخانیه حداقل 15 عضو گروههای تروریستی به هلاکت رسیده و در مقابل 5 نفر از نیروهای ارتش و دفاع وطنی سوریه نیز به شهادت رسیده اند. ویدیوی مرتبط با این درگیریها را از اینجا دریافت کنید.

غوطه شرقیه

بمباران های ارتش سوریه در واکنش به حملات متعدد تروریستهای تکفیری ارتش اسلام و جبهه النصره از مناطق تحت سیطره غوطه شرقیه دمشق به محلات مسکونی شهر دمشق که در مجاورت غوطه قرار دارند شدت گرفته است.

هواپیماهای ارتش سوریه بطور مکرر و منظم مراکز استقرار و پایگاههای عناصر این دو گروه تروریستی را هدف شدیدترین بمبارانها قرار می دهند.
 

آخرین تحولات سوریه؛

به موازات بمبارانهای هوایی یگان موشکی ارتش سوریه مستقر در فرودگاه نظامی "المزه" چندین بار شهرهای "دوما(پایتخت تروریستهای غوطه شرقیه)"و "عربین" را هدف موشک بارانهای سنگین قرار داده اند که منجر به هلاکت صدها تروریست در این دو شهر شده است.

شدت تلفات تروریستهای مستقر در این دوشهر تحت سیطره تروریستهای غوطه شرقی دمشق در 48 ساعت گذشته به اندازه ای بالا بوده است که آنها را به فکر انتقام از اسرای ارتش سوریه انداخته است.
 

آخرین تحولات سوریه؛

اولین و مهمترین واکنش رسانه ای به موشک باران مواضع تروریستها در دوما متعلق به "زهران علوش" فرمانده شورای عالی نظامی غوطه شرقیه دمشق و گروه تروریستی ارتش اسلام (وابسته به دربار عربستان سعودی) بوده است.

وی در صفحه شخصی اش در فیسبوک و توییتر رسما اعلام کرده است که:"به انتقام بمباران هوایی و موشک باران شدید مراکز ارتش اسلام دستور داده ام تا کلیه خلبانهای ارتش سوریه که در سه سال گذشته به اسارت ما درآمده اند اعدام شوند".
 

آخرین تحولات سوریه؛
متن بیانیه زهران علوش فرمانده گروه تروریستی ارتش اسلام مستقر در غوطه شرقیه دمشق در واکنش به تلفات سنگین تروریستها در بمبارانها و موشک بارانهای شهر دوما

اعدام شهروند سوری ساکن دوما توسط ترویستها

روز گذشته شورای عالی قضایی تروریستهای تکفیری مستقر در غوطه شرقیه یک شهروند سوری مقیم شهر "دوما" را به اتهام "وارد کردن خودروی بمبگذاری شده به داخل این شهر با هدف حمله به مراکز تروریستها"، در میدان مرکزی شهر دوما و به ضرب گلوله اعدام کرده و به صلیب کشیدند.
 

آخرین تحولات سوریه؛

تحولات میدانی جبهه حماه

هر اندازه که اوضاع میدانی ارتش سوریه در استان قنیطره (مرز با فلسطین اشغالی) وخیم گزارش شده است، تحولات میدانی در استان حماه علی الخصوص با ورود سرهنگ "سهیل الحسن" فرمانده معروف ارتش سوریه از حلب به حماه برای رهبری نیروهای ارتش مثبت گزارش می شود.

در ادامه پیشرویهای برق آسا و مقتدرانه ارتش سوریه روز گذشته نیروهای ارتش و دفاع وطنی که از سوی یگان نیروی مخصوص "رضوان" حزب الله پشتیبانی می شوند، بدون هرگونه درگیری وارد منطقه "طیبه الامام" در حاشیه شمالی شهر حماه شدند. پیش از ورود نیروهای ارتش سوریه به این شهرک، نقاط تفتیش و بازرسی متعلق به تروریستها در اطراف آن به تصرف کامل درآمد.

در چند روز اخیر شهرهای "خطاب"، "حلفایا"، "پل حلفایا"، "زورابوزید"، "لوبیده" و تپه استراتژیک ناصریه طی زد و خوردهای شدید به تصرف ارتش و دفاع وطنی و حزب الله در آمده بود و حدود 1500 نفر از نیروهای جبهه النصره مستقر در این مناطق به شهر لطامنه گریخته بودند.

منابع میدانی از آمادگی ارتش سوریه برای هجوم سنگین به شهر لطامنه خبر می دهند. در 48 ساعت اخیر، هواپیماهای ارتش سوریه شهر لطامنه را به شدت بمباران کرده اند. از صبح امروز تا کنون کفرزیتا هدف 6 بمباران هوایی و دو بمب بشکه ای (برامیل) قرار گرفته است.

 پیش بینی می شود که در دو روز آینده لطامنه نیز به تصرف درآمده و از اشغال تروریستهای النصره و ارتش آزاد خارج شود. درصورت موفیقت ارتش در بازپس گیری این شهر کفرزیتا و مورک، اهداف بعدی عملیاتی خواهند بود.

لازم به ذکر است که درگیریها در حاشیه شمالی شهر حماه از دو هفته پیش و پس از آغاز هجوم تروریستهای جبهه النصره و ارتش آزاد به مراکز ارتش سوریه در اطراف شهر و فرودگاه حماه تشدید شده و پس از ورود نیروهای کمکی ارتش و حزب الله به شهر پاتک ارتش به مواضع تروریستها آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.
 

آخرین تحولات سوریه؛
نیروهای ارتش و دفاع وطنی سوریه در میدان مرکزی شهرک طیبه الامام واقع در حاشیه شمالی حماه

 

آخرین تحولات سوریه؛
آخرین تحولات سوریه؛
بمباران مواضع تروریستها در لطامنه توسط هواپیماهای ارتش سوریه و شلیک ضدهوایی تروریستهای النصره به سوی هواپیماها

 

آخرین تحولات سوریه؛
درنقشه مناطق تصرف شده توسط ارتش به رنگ قرمز و اهداف آینده عملیات ارتش سوریه به رنگ زرد مشخص شده است.

بازگشت مردم حلفایا

دو روز پس از بازپس گیری شهر حلفایا واقع در شمال حماه ساکنان این شهر در حال بازگشت به منازلشان هستند. شهر حلفایا از مهمترین مراکز استقرار گروه تروریستی بین المللی جبهه النصره در حاشیه شمالی حماه بود که دو روز پیش به تصرف ارتش و دفاع وطنی سوریه و حزب الله درآمده است.
 

آخرین تحولات سوریه؛

 

آخرین تحولات سوریه؛

 

آخرین تحولات سوریه؛

تحولات میدانی جبهه دیرالزور

تلفات سنگین در حمله هوایی به پادگان آموزشی داعش

در حمله سنگین عصر روز گذشته هواپیماهای بمب افکن نیروی هوایی ارتش سوریه به پادگان آموزش نظامی گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در روستای "التبنی" واقع در حاشیه غربی شهر دیرالزور، این مرکز بطور کامل منهدم و 43 کشته و بیش از 30 نفر مجروح شدند.
 

آخرین تحولات سوریه؛

 

آخرین تحولات سوریه؛

درمیان کشته شده های این پادگان نظامی، "اسماعیل عواد بخیت معروف به ابوحارث" فرمانده گروه ترویستی "ارتش اهل سنت و جماعت" از گروههای فعال در استانهای غربی عراق شناسایی شده است.   

تحولات میدانی ادلب

حمله انتحاری به مقر فرماندهی گروه تروریستی "جبهه انقلابیون سوریه (جبهه الثوار سوریا)"

تبعات ترور دسته جمعی فرماندهان ارشد گروه تروریستی "احرارالشام" و همچنین ترورهای عناصر جبهه النصره در روزهای اخیر همچنان ادامه دارد و موجی از ترورهای انتقام جویانه علیه فرماندهان گروههای مختلف تروریستی مخالف دولت سوریه به راه افتاده است.

در همین راستا شب گذشته در حمله 4 فرد انتحاری به مقر فرماندهی "جمال معروف فرمانده گروه تروریستی "جبهه انقلابیون سوریه" در روستای "دیرسنبل" واقع در حاشیه شهر ادلب موجب هلاکت چندین نفر از عناصر این گروه تروریستی ازجمله "خالدمعروف" فرزند فرمانده این گروه تروریستی شد. بلافاصله پس از این حمله، هواپیماهای ارتش سوریه منطقه دیرسنبل را هدف بمباران قرار داده اند.
 

آخرین تحولات سوریه؛

آخرین تحولات سوریه؛
تصویر جمال معروف فرمانده گروه تروریستی جبهه انقلابیون سوریه

گروه جبهه انقلابیون سوریه یکی از متهمان ترور فرماندهان احرار الشام و قاضی شرعی جبهه النصره در چند روز اخیر شناخته می شود و پیشتر پیش بینی می شد که این گروه و فرمانده آن یکی از اهداف حملات انتقام جویانه گروههای رقیب قرار بگیرند.

این گروه یکی از گروههای مورد حمایت حامیان تروریسم در سوریه علی الخصوص آمریکا، فرانسه، انگلیس، ترکیه و عربستان است.

در هفته های اخیر جمال معروف موضع گیریهای شدیدی علیه قدرت گرفتن گروه تروریستی تکفیری مانند داعش و جبهه النصره داشته است.

در تحولی دیگر درگیریهای شدیدی میان عناصر جبهه النصره و جبهه انقلابیون سوریه در روستای "بالعه" در حاشیه ادلب به وقوع پیوسته است.

این درگیریها پس از شبیخون دیشب گروه تروریستی جبهه النصره به یکی از مقرهای جبهه انقلابیون سوریه در روستای بالعه و هلاکت یکی از اعضای شورای فرماندهی جبهه انقلابیون سوریه بنام "قصی احمد"و اسارت "عبدالعزیزاحمد" برادر وی میان طرفین به وقوع پیوسته است.

اختلافات میان جبهه انقلابیون سوریه و جبهه النصره از دو روز پیش با ترور "ابومشاری" قاضی جبهه النصره در روستای "القنیه" از توابع شهر جسرالشغور ادلب آغاز شده و با ترور انتقام جویانه النصره وارد عرصه جدیدی شده است. در مقابل گروه تروریستی جبهه النصره نیز یک ستون تسلیحات و نیروی نظامی از شهر سلقین واقع در ریف ادلب شمالی به سمت مناطق تحت کنترل جبهه انقلابیون سوریه ارسال کرده است. در درگیریهای دو روز اخیر میان طرفین حداقل 20 نفر کشته و دهها نفر مجروح شده اند.
 

آخرین تحولات سوریه؛
موقعیت روستای بالعه مکان مقر فرماندهی گروه تروریستی جبهه انقلابیون سوریه

 

آخرین تحولات سوریه؛
تصویر دو کشته از 4 عامل انتحاری که شب گذشته به مقر فرماندهی جبهه انقلابیون سوریه حمله کرده بودند.

تحولات میدانی حسکه

همزمان با پیشروی ارتش سوریه در محله "غویران" شهر حسکه شمارش معکوس برای آزادسازی این کوی که یکی از بزرگ‌ترین کوی‌های حسکه به شمار می‌آید، آغاز شده است.

روز گذشته نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، پس از درگیری شدید با عناصر گروه تروریستی داعش بر چندین ساختمان و مجتمع در بخش غربی کوی تسلط یابند و آن را پاکسازی کنند.

"غویران" تنها محله حسکه است که در اشغال عناصر گروه تروریستی داعش قرار دارد. همچنین این منطقه به نقطه‌ای جهت حملات خمپاره‌ای و موشکی داعش علیه مناطق مسکونی شهر حسکه تبدیل شده بود که با پاکسازی آن به این حملات پایان داده می‌شود.
 

آخرین تحولات سوریه؛

در تحولی دیگر یک منبع میدانی ارتش سوریه اعلام کرد که شهر استراتژیک "تل حمیس" واقع در حاشیه جنوبی قامشلی در عملیات صبح امروز ارتش و نیروهای کمیته های مردمی کرد بازپس گرفته شده است.

منبع:مشرق

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی