نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. شهريور 1393 - 8:31
نداشتن علائم راهنمایی و رانندگی و سرعت گیر در تنها زیرگذر و روگذر شهر یاسوج سبب ایجاد تصادفات متعددی در این قسمت شده است.

به گزارش چهارفصل به نقل از  صبح زاگرس، سه سال پیش در شهریور ماه 91 بعد از گذشت چنده دهه، تنها زیر گذر و روگذر شهر یاسوج که مزین به نام شهید عوض زاده است، افتتاح شد.

 

این زیر گذر روگذر که در زمان تصدی بهرامی شهردار اسبق مرکز استان بر روی ورودی آبشار یاسوج،بلوار ارم تا بلوار ابوذر احداث شد، همچنان دارای نواقصی عمده است که می توان مهمترین نواقص آن را نداشتن روشنایی کافی در شب و نبود سرعت گیر در سطح این بلوارها عنوان کرد.

 

نداشتن سرعت گیر در این پل، مشکلی است که شهروندان این منطقه از صبح زاگرس خواستند در مورد آن گزارشی تهیه و منتشر کند. این شهروندان می گویند این پل تبدیل به محلی برای کورس گذاشتن خودروهای شخصی در بیشتر اوقات شبانه روز شده است.

پل شهید عوض زاده

 

موضوعی که به نوبه خود نه فقط برای شهروندان این منطقه بلکه برای مسافران و توریست های که به این منطقه سفر می کنند دردسر ساز شده است.

 

به گزارش خبرنگار صبح زاگرس، بلوار ارم که از سمت جنوب شرقی به زیرگذر روگذر شهید عوض زاده وصل می شود یکی از قدیمی ترین بلوار های بنا شده در شهر یاسوج بوده که امروزه به محلی برای کورس های مسابقه ای برای ماشین های شخصی تبدیل شده است.

http://boyerkhabar.ir/sites/default/files/fullimages/1393/06/19/boyerkhabar.ir-42010-gozareshe_tasvirie_1.jpg

یکی از شهروندان منطقه آبشار یاسوج در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس در مورد این جاده پر خطر می گوید: هفته‌ای نیست که در این جاده تصادفی رخ ندهد. از زمان افتتاح این جاده بیش از ده ها تصادف وحشتناک رخ داده که یکی از مهمترین عوامل  این تصادفات، نداشتن دید کافی و نبود سرعت گیر در این بلوار و ورودی آن بوده که به غیر از رعب و وحشت برای شهروندان، این منطقه را به محلی خطرناک برای حاشیه نشینان آن مبدل ساخته است.

 

این شهروند یاسوجی در ادامه عدم ساختار استاندارد دردو طرف پل و غیر اصولی بودن ورودی ها و خروجی های آ نرا یکی از عوامل مهم تصادفات ذکر کرد و گفت: عرض کم جاده در دو طرف بالایی زیر گذر و منتهی علیه به بیمارستان شهدای گمنام و خیابان فردوسی و نبود علائم مهم راهنمایی و رانندگی و نصب نکردن آنها بر روی پل، خود یکی از ضعف های ساختاری این پل است که هنوز بعد از گذشت 3سال از افتتاح آن به آن رسیدگی نشده است.

http://boyerkhabar.ir/sites/default/files/fullimages/1393/06/19/bd.jpg

در ادامه یکی دیگر از حاشیه نشینان پل شهید عوض زاده که یکی از کاسبان این محل بود با انتقاد از بی توجهی مسئولان به این مشکل در زیر گذر و روگذر شهر یاسوج گفت:مهمترین مشکل بلوار ابوذر و زیرگذر روگذر شهید عوض زاده، عدم وجود سرعت‌گیر بوده که با توجه به شیب بسیار تندی که از دو سمت بلوار ابوذر و بلوار ارم به این زیر گذر وجود دارد، باعث شده خودروها سرعتی چند برابری پیدا کنند و رانندگان نتوانند وسیله نقلیه خود را کنترل کنند.

 

وی با بیان اینکه اکثر این تصادف‌ها در ورودی ها و خروجی های پل رخ می دهد، ابراز داشت: عدم وجود روشنایی مناسب در جاده، آن را در شب به مکانی ترسناک، هم برای عابرین و هم رانندگان تبدیل کرده است.

 

در ادامه باید گفت: چرا بعد از افتتاح یک پروژه در سطح استان، مسئولان آن را رها می کنند و دیگر هیچ بازدیدی از آن ندارند. نبود گاردیل های محافظ پل، نبود روشنایی کافی برای پل شهید عوض زاده و عدم تعبیه سرعت گیر از نیازهای این زیرگذر روگذر است.

 

در پایان امید است مسئولین مربوطه به جای جواب دادن، هر چه سریعتر با نصب چندین سرعت‌گیر در این جاده که هزینه و وقت آنچنانی هم نخواهدداشت، اضطراب ونگرانی را از دل شهروندان اصلی ترین منطقه گردشگری و توریستی شهر یاسوج بزدایند.

 
پل شهید عوض زاده
 
پل شهید عوض زاده
 
پل شهید عوض زاده

پل شهید عوض زاده

انتهای پیام/ر

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی