نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. شهريور 1393 - 12:53
براساس دستورالعملی که در سال تحصیلی جدید برای دانشجویان دانشگاه آزاد ابلاغ شده است، شهریه‌های ثابت دانشجویان 15 درصد افزایش می‌یابد اما نکته عجیب این دستورالعمل اینجاست که این افزایش شهریه ثابت، شامل دانشجویان ورودی سال‌های گذشته نیز می‌شود.

به گزارش چهارفصل به نقل از مشرق،  تنها چند روز پس از آنکه هاشمی‌رفسنجانی، رئیس هیات مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد از کم بودن شهریه‌های این دانشگاه گفت؛ خبری منتشر شد که حاکی از اقدام غیر‌قانونی دانشگاه آزاد در افزایش شهریه‌های دانشجویان این دانشگاه است.

براساس دستورالعملی که در سال تحصیلی جدید برای دانشجویان دانشگاه آزاد ابلاغ شده است، شهریه‌های ثابت دانشجویان 15 درصد افزایش می‌یابد اما نکته عجیب این دستورالعمل اینجاست که این افزایش شهریه ثابت، شامل دانشجویان ورودی سال‌های گذشته نیز می‌شود.

ورودی‌های هر سال در دانشگاه آزاد تا پایان دوره تحصیلی خود دارای شهریه ثابت بوده و این شهریه‌های متغیر آنها بود که براساس نرخ مصوب سال جدید تغییر می‌کرد اما براساس دستورالعمل جدید؛ دانشجویان قدیمی نیز با افزایش شهریه ثابت مواجه شده‌اند. به عبارتی هر سال به جز افزایش شهریه‌های واحدها، دانشجویان دانشگاه آزاد با افزایش شهریه ثابت هم مواجه خواهند شد. این اقدام دانشگاه آزاد با اعتراض دانشجویان و همینطور وزارت علوم نیز مواجه شده است. ابری‌نیا، مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره  اعتراضات صورت گرفته به افزایش شهریه دانشگاه آزاد از سوی دانشجویان، گفت: وزارت علوم سقف افزایش شهریه‌های دانشگاه‌های غیرانتفاعی را 25 درصد درنظر گرفت که این مساله شهریه ثابت سال‌های گذشته را در بر نمی‌گیرد، یعنی دانشجوی ورودی سال‌های گذشته نباید در شهریه ثابت با افزایش شهریه‌ای مواجه شده باشد. وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد ساز خود را می‌زند، به تسنیم گفت: وزارت علوم سعی کرده دانشگاه آزاد را ضابطه‌مند و قانونمند کند، اما چون سابقه این دانشگاه به این شکل بوده که با ضوابط وزارت علوم هماهنگی و سازگاری نداشته به نظر طول می‌کشد تا خود را با این ضوابط هماهنگ کند. ابری‌نیا با اشاره به جلسات مشترک وزارت علوم با مسؤولان دانشگاه آزاد در زمینه‌های مختلف، گفت: در جلسات مشترک این مسائل به آنها تذکر داده می‌شود، اما به‌دلیل سابقه‌ای که دانشگاه آزاد در زمینه  عدم قانونمندی دارد و خود را مستقل می‌داند تا بیاید خود را در روال ضابطه‌مندی قرار دهد، طول می‌کشد.

گفتنی است آقای ‌رفسنجانی، رئیس هیات مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد روز یکشنبه در نشست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشگاه آزاد برای هدف اقتصادی تاسیس نشده است، گفت: سال‌ها گفته شده دانشگاه آزاد اسلامی براساس احساس نیاز مردم تشکیل شده و هیچ کار اقتصادی به نفع فرد یا گروهی در جریان نبوده است.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی