نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. شهريور 1393 - 21:58
هیأت وزیران روز چهارشنبه با توجه به وضعیت منابع آب کشور و کاهش بارندگی ها نسبت به سال گذشته و سالهای قبل و کمبود شدید ذخایر آبی، از عموم مردم ایران و بویژه مردم شهر تهران خواست به طور جدی در مصرف آب صرفه جویی کنند.

به گزارش چهارفصل به نقل ازحوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، هیات وزیران روز چهارشنبه با توجه به وضعیت منابع آب کشور و کاهش بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته و سال‌های قبل و کمبود شدید ذخایر آبی، از عموم مردم ایران و بویژه مردم شهر تهران خواست به طور جدی در مصرف آب صرفه جویی کنند.

هیأت وزیران در این جلسه که به ریاست حسن روحانی رئیس جمهوری تشکیل شد، ابراز امیدواری کرد که با تدابیر دولت و همراهی صمیمانه مردم ایران اسلامی، مشکل شدید کمبود آب به نحو مناسبی برطرف شود.

در ابتدای این جلسه، هیات وزیران پس از ارائه گزارش وزارت نیرو در خصوص مقایسه میزان بارندگی در سالهای اخیر و روند نزولی بارندگی ها و کاهش شدید ذخایر آبی، مجموعه ای از پیشنهادهای این وزارتخانه را برای ساماندهی بهینه مصرف آب در تهران و واکنش نسبت به مشترکان پرمصرف، مورد بررسی و تصویب قرار داد.

همچنین هیات وزیران با تخصیص 300 میلیارد ریال برای تکمیل اجرای خط انتقال آب از سد ماملو به تهران و تصفیه خانه سد ماملو موافقت کرد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی در ادامه، گزارشی را از سامانه امور گمرکی در راستای سیاستهای دولت مبنی بر پنجره واحد تجارت فرامرزی، دولت الکترونیک و تسهیل واردات، صادرات و ترانزیت کالا از گمرکات کشور به هیات وزیران ارائه کرد.

از نتایج استقرار سامانه مذکور، کاهش زمان ترخیص کالا از متوسط 26 روز به 3 روز و صادرات از 7 روز به یک روز می باشد که موجب صرفه جویی و کاهش هزینه به مبلغ 280 هزار میلیارد ریال برای کارآفرینان و واردکنندگان و در نهایت کاهش هزینه مصرف کنندگان می گردد.

رئیس جمهور با تشکر از وزارت امور اقتصادی و دارایی و گمرک جمهوری اسلامی ایران و با بیان اهمیت گمرک از جهت اقتصادی و تسهیل تجارت و ترانزیت کالا از کشور، بر ضرورت تبدیل کشور به یک کریدور بزرگ تاکید کرد و به روز بودن تشریفات و مقررات گمرکی و کیفیت و سرعت کنترل ها و بازرسی ها را از پیش نیازهای این ماموریت دانست.

روحانی بر لزوم به کارگیری افراد آموزش دیده، تجهیزات و تاسیسات مناسب که در شان جمهوری اسلامی ایران باشد، تاکید کرد.

رئیس جمهور، اعتماد مردم و کارآفرینان را سرمایه بزرگی برای گمرک دانست و با تاکید بر ضرورت تقویت این اعتماد، گفت: همکاری کلیه سازمان های مرتبط با زنجیره تجارت خارجی، گمرک و همسوسازی قوانین و مقررات با کنوانسیونهای بین المللی مورد تاکید است.

در ادامه وزارت ورزش و جوانان گزارشی از آماده سازی تیم های ملی برای شرکت در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی ارائه کرد.

رئیس جمهور با تشکر از وزارت ورزش و جوانان و کلیه دست اندرکاران ورزش کشور، ضمن آرزوی موفقیت برای کاروان اعزامی و بیان اینکه موفقیت ورزشکاران موجب نشاط اجتماعی می شود، برای افزایش این نشاط ها اظهار امیدواری کرد.

روحانی، کاروان اعزامی را به رعایت اخلاق و ادب اسلامی، مبارزه جوانمردانه و تلاش برای کسب رتبه بالاتر توصیه کرد و با توجه به علاقمندی و حساسیت مردم به ورزش و پیروزیهای قهرمانان، آمادگی دولت را برای حمایت همه جانبه از جامعه ورزش اعلام نمود.

با تصویب هیات دولت مبلغ 395 میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری و مقابله با آثار زیان بار سطح آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کشور در اختیار سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور و استاندار گلستان قرار گرفت.

همچنین اصلاح اساسنامه شرکت سرمایه گذاری و توسعه سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم و اصلاح اساسنامه شرکت صید صنعتی منطقه آزاد چابهار از تصویب دولت گذشت.

اصلاح اساسنامه صندوق ملی محیط زیست از دیگر مصوبات جلسه روز چهارشنبه هیات دولت بود که به منظور کمک به تقلیل آلاینده های زیست محیطی و جلوگیری از تخریب محیط زیست و به منظور حفاظت ، احیاء و بهره برداری پایدار از محیط زیست، منابع طبیعی و تنوع صندوق ملی محیط زیست تاسیس می شود.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی