نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. مهر 1393 - 14:01
پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل به مناسبت حضور و سخنرانی رئیس جمهور در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت وگو های مردمی را با تعدای از جوانان تحصیل کرده مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد انجام داد.

به گزارش چهارفصل، شصت و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد از 25 شهریور در مقر این سازمان در شهر نیویورک گشایش یافت و تا اول ماه اکتبر (9مهر) به کار خود ادامه خواهد داد.

 
براساس برنامه منتشر شده توسط سازمان ملل، رییس جمهوری اسلامی ایران دومین سخنران نشست صبحگاهی 25 سپتامبر (روز پنج شنبه) خواهد بود.

 

خبرنگار چهارفصل در بحث انتظارات مردمی از رییس جمهور در بحث سخنرانی و مذاکرات در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت و گویی را با اقشار مختلف به ویژه  افراد تحصیل کرده انجام داده است.

 

کارشناس ارشد حقوق جزا: رئیس جمهور  سیاست ها ی کلی جامعه ایرانی اسلامی رابه گوش جهانیان برساند

 

در ابتدا خبرنگار چهارفصل به سراغ غفار جهانبخش، کارشناس ارشد حقوق جزا و وکیل پایه یک دادگستری رفت و  گفت وگوی صمیمی را دراین رابطه انجام داد.

 

جهانبخش در ابتدا صحبت های خود گفت: اولین انتظار من به عنوان یک وکیل دادگستری  از رئیس جمهور این است که سیاست های کلی جامعه ایرانی اسلامی را به گوش جهانیان برساند.

 

غفار جهانبخش

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف یا ایدئولوژی اصلی جامعه ما صلح ، مساعی و حل مشکلات  در تعامل با دیگر کشورها  باشد.

 

وکیل پایه یک دادگستری به  مسئله برچیده شدن تروریست ها در جهان اشاره داشت و گفت: رئیس جمهور باید بحث برچیده شدن تروریست ها، کمک به حل مشکلات انحصاری دنیا و ارتباط دیپلماسی با دیگر کشور ها جهت تبادل تکنولوژی و فناوری های روز  را در سخنرانی و جلسات خود مد نظر بگیرد.

 

وی به بحث حقوق بشر در دنیا اشاره کرد وگفت: کشور امریکا مدعی اصلی حقوق بشر در جهان است در صورتی که نقض حقوق بشر از خود کشور امریکا شروع شده و  برعکس آن چه که به ایران نسبت داده شده در خود امریکا اجرا می شود.

 

جهانبخش در پایان به خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی در مذاکرات و مسائل جهانی اشاره داشت و گفت: هر گونه بحث در مورد مسائل موشکی ایران خط قرمز نظام است و لحاظ نمودن خطوط قرمز نظام باید در دستور کار رئیس جمهور کشورمان در سفر به نیویورک باشد.

 

صفایی: رئیس جمهور از حق مسلم انرژی هسته ای کشورمان دفاع کند

 

حسین صفایی از تحصیل کرده های رشته کامپیوتر است و مسئولیت یک مرکز خدمات کامپیوتری را  در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد عهده دار است. وی در گفت وگو با خبرنگار چهارفصل اظهار داشت: انتظارات مختلفی از رئیس جمهور برای شرکت در سفر به نیویورک می رود که باید مد نظر این مقام دولتی قرار بگیرد.

 

صفایی به بحث دفاع از حق مسلم کشورمان از استفاده از انرژی هسته ای اشاره داشت و گفت: رئیس جمهور کشورمان در دفاع از بحث انرژی هسته ای باید به گونه ای عمل کند که از حق مسلم کشور ما در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای دفاع شود .

 

خدمات کامپیوتری

 

وی گفت: دفاع از حق مسلم انرژی هسته ای  کشورمان نباید به سال های دوران اصلاحات برگردد.

 

این جوان تحصیل کرده  در ادامه  گفت: تحریم های پوچ و بی پایه کشور های غربی بر علیه کشورمان هیچ تاثیری بر عزت و غیرت مردم ایران سلامی در دفاع از حق مسلم آنها و پیشرفت رو به جلو ندارد.

 

صفایی در پایان  به قبول کردن بحث تعدیل غنی سازی اورانیوم از 20 درصد به 5 درصد از طرف رئیس جمهور کشورمان و عمل نکردن کشور های طرف مذاکره به وعده های خود  در سال گذشته تا به امروز اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور کشورمان باید در موضوع غنی سازی اورانیوم  بحث تعدیل را پیش نکشد و رشد و پیشرفت کشور در بحث هسته ای را مد نظر قرار دهد.

 

وکیل پایه یک دادگستری: رئیس جمهور آینده نگری را در بحث هسته ای دنبال کند

 

سید مسلم عبدلی، وکیل پایه یک دادگستری در گفت وگو با خبرنگار چهارفصل در یاسوج  در رابطه با شرکت رئیس جمهور کشورمان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل اظهارداشت: رئیس جمهور کشورمان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، آینده نگری ژئوپولوتیک در بحث مسائل هسته  ای کشورمان را مد نظر خود قرار دهد.

 

سید مسلم عبدلی

 

عبدلی در ادامه گفت:  رئیس  جمهور برنامه ریزی برای دفاع از انرژی هسته ای کشور را برای مدت زمان 5 ساله در نظر بگیرد نه اینکه به یک برنامه ریزی های کوتاه مدت برای این موضوع اکتفا کند.

 

کارشناس ارشد حقوق جزا به کشتار مردم بی گناه  ومظلوم غزه و شیعیان توسط گروه های دست پرورده آمریکا یعنی تکفیری ها در سوریه و داعشی ها در عراق اشاره کرد و گفت: آمریکا با راه اندازی گروه های تروریستی در منطقه و کشتار فجیع مردم مظلوم غزه و فلسطین به دنبال جنگ با اسلام است و این کشور خود را مدعی حقوق بشر در جهان معرفی می کند.

 

وی گفت: رئیس جمهور  کشورمان در سخنرانی خود در سازمان ملل باید جهانیان را متوجه  پشت پرده جریانات  تروریستی راه اندازی شده و جنایات انجام گرفته توسط آمریکا و اسرائیل  کند.

 

عبدلی در پایان گروه تروریستی داعش اشاره کرد و گفت:گروه تروریستی داعش دست پروده خود آمریکا و اسرائیل است و با هزینه های این کشور ها حمایت می شوند.

سید مسلم عبدلی

 

فعال فرهنگی شهر یاسوج: هر زمانی ماهیت شناسی استکبار را داشتیم  استکبار جلوی ما عقب نشینی کرد

 

فردین امیری ، فعال فرهنگی شهر یاسوج در گفت و گو با خبرنگار چهارفصل در رابطه با سفر رئیس جمهور کشورمان برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل  مطالبی را عرضه داشت.

 

وی گفت: ما باید قبل از مذاکره و گفت وگو با آمریکا ماهیت این کشور را بشناسیم  و ماهیت شناسی ما بر اساس استکبار ستیزی که در قرآن کریم  بیان شده باشد.

 

فعال فرهنگی شهر یاسوج در ادامه به  عدم وجود ارتباط با کشور آمریکا از قبل تا به امروز اشاره داشت وگفت: تاریخ نشان داده که ما هیچ وقت نتوانستیم با آمریکا، این غده سرطانی ارتباط برقرار کنیم  و هر وقت دولت مردان ما در مقابل آمریکا کرنش و تواضع نشان دادند در مقابل کشور آمریکا با تحریم وتهدید پاسخ انها را داده است.

 

کارشناس فرهنگی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت مردان ما در ارتباط با امریکا نهایتا به دنبال برداشتن تحریم ها هستند و بر طبق بیانات مقام معظم رهبری که در این رابطه فرمودند "در  هر زمینه ای ما خود  کفا شدیم تحریم ها برداشته شد"  بهتر است دولت مردان ما پیش از آن که به فکر ارتباط  با امریکا باشند سیاست های اقتصاد مقاومتی  مقام معظم رهبری را پیگیری نمایند.

 

 

وی در رابطه با موضوع  برقراری ارتباط با امریکا گفت: در موضوع برقراری ارتباط با امریکا  باید به تجربه ، تاریخ ، قرآن کریم، سیره اهل بیت  و صحبت های امام و رهبری در این رابطه مراجعه کرد.

 

فعال فرهنگی شهر یاسوج به بحث پیشرفت های چشم گیر  ایران اسلامی در بحث هسته ای  طی سال های گذشته  و کوتاه آمدن  آمریکا  در مقابله با ایران اشاره داشت و گفت: هر وقت در بحث هسته ای کشورمان شاهد پیشرفت بودیم، دولت آمریکا کوتاه  آمد و خواستار مذاکره می شد.

 

فردین امیری

 

وی به حرکت با اقتدارو ولایت مدارانه در کشور اشاره داشت و افزود: هر زمانی دولت مردان ما در کشور با اقدار حرکت کردن و ماهیت شناسی استکبار را داشتند  استکبار جلوی ما عقب نشینی کرد.

 

امیری  در پایان به  صحبت های بنیان گذار انقلاب اسلانی ایران، حضرت امام خمینی (ره) در بحث ارتباط آمریکا و ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا و ایران زمانی با هم می توانند ارتباط برقرار  کنند که یا امریکا  اصول و پروتکل های خود را فراموش کند یا ایران از باور ها و ارزش های خود دست بردارد.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی