نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. مهر 1393 - 13:31
پدر سردار شهید ” نوراله پزدانپناه " از سرداران شهید استان کهگیلویه و بویراحمد، دار فانی را وداع گفته و به فرزند شهیدش پیوست.

به گزارش چهارفصل خبرنگار سرویس جهاد و مقاومت پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، پدر شهید والامقام سردار ” نوراله پزدانپناه ” هم زمان با آغاز هفته دفاع مقدس به دلیل کهولت سن دارفانی را وداع و دیار حق را لبیک گفت.

 

پیکر مرحوم نادر یزدان پناه امروز چهارشنبه 2 مهر 1393،  با حضور مردم ولایت مدار استان کهگیلویه و بویراحمد، مسوولان استانی و خانواده شهید یزدان پناه در جوار فرزند شهیدش به خاک سپرده می شود. محل تشیع پدر شهید ساعت ۱۳ امروز از قبرستان شرف آباد یاسوج به سمت روستای چین خواهد بود.

 

سردار شهید نورالله یزدانپناه که بود؟

 

به گزارش صبح زاگرس، سردار شهید نورالله یزدانپناه متولد 1344 در روستای چین از توابع شهرستان بویراحمد است که فرماندهی طرح و عملیات تیپ ۴۸ فتح را در دوران دفاع مقدس برعهده داشت.

وی در طول دفاع مقدس ۱۱بار مجروح شد اما باز هم در خط مقدم جبهه های جنگ حضور می یافت. سردار یزدانپناه در 28 فروردین 1366 در عملیات کربلای ۱۰ در منطقه ماووت عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر پاک این شهید بزرگوار بعد از گذشت سه ماه به خاک کشور آورده شد و در زادگاهش آرام گرفت.

 

بخشی از زندگی نامه شهید یزدان پناه

 

تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش سپری کرد و برای ادامه تحصیلات به شهرستان کهگیلویه عزیمت کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله موسسین سپاه پاسداران شهرستان گچساران بود که در بدو ورودش٬ جهت مجاهده با ضد انقلاب عازم منطقه کردستان شد.

 

با آغاز جنگ تحمیلی عازم منطقه جنوب شد. بنا به فراست و بصیرت شخصی و توانمندهای نظامی در تمامی عملیات های سرنوشت ساز حضور موثر داشت؛ از خودگذشتگی و برنامه ریزی وی باعث توفیق در عملیات وسربلندی هم رزمان بود.

 

در طول دفاع مقدس ۱۱ بار مجروح شد که خود نشان از حضور موثر و سرنوشت ساز وی در ماموریت ها و عملیات هایی بود که به ایشان محول می شد.

 

با صحبت های دل نشینش مردم منطقه چین لوداب را هدایت می کرد، بسیجیان منطقه را تشویق و به همراه خویش به منطقه عملیاتی می برد تا در عرصه کارزار هنرنمایی کنند و از خود جانفشانی نشان دهند و شاهد مثال این ادعا ٬ این است که۱۷ تن از بستگان وی در دفاع مقدس٬ به شهادت رسیدند.

 

وی مردی دلیر، شجاع و خستگی ناپذیر بود. دلاوری های او در دفتر خاطرات دوستان و حافظه تاریخ حماسی ۸ سال دفاع مقدس جاویدان است.

 

این سردار سرافراز مسئولیت های متفاوتی را از جمله:مسئولیت طرح عملیات تیپ مستقل۴۸ فتح را عهده دار بود. سال ۶۶ در عملیات کربلای ۱۰ منطقه ماووت عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد .

 

پیکر پاکش بعد از گذشت ۳ ماه به استان آورده شد تا این مسافر خاک به افلاک بردوش شهادت طلبان تشییع شود.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی