نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. مهر 1393 - 11:37
نماینده ولی فقیه در استان گهکیلویه وبویراحمد با بیان این موضوع که توسعه شهر یاسوج به عنوان مرکز استان را نباید سیاسی قلمداد کرد، ابراز داشت: شهر یاسوج متعلق به گروه خاصی نیست، بلکه متعلق به‌کل استان و توسعه استان است.

به گزارش صبح زاگرس به نقل از  بویرخبر، آیت‌الله ملک حسینی عصر روز گذشته در دیدار اعضای شورای چهارم شهر یاسوج، شهردار و عوامل اجرایی شهرداری مرکز استان گفت: توسعه شهر یاسوج به‌عنوان مرکز استان، متعلق به یک گروه خاص و سرحد و گرمسیری کردن برخی افراد نیست.

 

 وی با انتقاد از صحبت‌های برخی افراد که خواهان خاتمه دادن به کارهای زیربنایی شهر یاسوج و بازگو کردن صحبت‌های غلط گرمسیری و سردسیری در توسعه مرکز استان هستند، ابراز داشت: شهر یاسوج متعلق به گروه خاصی نیست، بلکه متعلق به‌کل استان و توسعه استان است.

 

 نماینده ولی‌فقیه در ادامه بابیان این موضوع که مشکلات فراوانی در اجرای شهری مدرنیسم در یاسوج به‌عنوان پیشانی مرکز استان کهگیلویه بویراحمد وجود دارد، ابراز داشت: مشکلات و نارسایی‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف شهری در یاسوج وجود دارد که نمی‌توان این مشکلات را به مسئولان سابق ارتباط داد.
 

ملک حسینی با اشاره به طبیعت زیبای شهر یاسوج و ازدیاد بیش‌ازحد مردم به این شهر برای سکونت اشاره داشت و گفت: مسئولان شهری باید با یک افق دوراندیش به‌گونه‌ای صنعت رشد مدرنیسم شهر یاسوج را رقم بزنند که نه ازدیاد بیش‌ازاندازه مردم به طبیعت این شهر و نه مخفی ماندن طبیعت این شهر به توسعه آن صدمه وارد کند.

 

وی در ادامه بابیان این موضوع که بسیاری از ظرفیت‌های شهر یاسوج به‌عنوان مرکز استان در بخش توسعه‌ای مغفول مانده است، ابراز داشت: برخی از مشکلات شهری در بین تمام شهرهای کشور وجود دارد و اشکالات شهرها و شهرداری‌ها اشکالات واحدی است.

 

نماینده مردم استان در مجلس شورای خبرگان رهبری اهداف شورا و شهرداری را نیازمند فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی بیشتر مردم و جامعه دانست و افزود: جامعه تا نداند که شورا و شهرداری برای آینده شهر چه می‌خواهند، بدون شک اهداف و برنامه‌ها آن‌ها نیز محقق نمی‌شود.

 

آیت‌الله ملک حسینی در ادامه با انتقاد از تبعیض قائل شدن بین برخی از افراد در جامعه ازلحاظ گرفتن عوارض گفت: بدانید که بی‌عدالتی در اخذ عوارض، شهرهای آباد و ذی‌زرع را ویران و نیست و نابود می‌کند.

 

وی در ادامه بر نگاه علمی و کارشناسی در مدیریت شهری شهر یاسوج برای توسعه زیرساخت‌های آن تأکید کرد و افزود: اگر مسئولان شهرداری یاسوج بخواهند کاری دانش‌بنیان انجام دهند باید سازوکارهای فرهنگی این کار علمی را نیز در بیرون فراهم کنند.

 

آیت‌الله ملک حسینی بابیان این موضوع که تجربه نشان داده که هرگاه بدون توجه به عوامل بیرونی و احاطه جهالت در اطراف یک کار علمی باشد، این کار با چالش مواجه خواهد شد،اظهار داشت: راه پیشرفت و توسعه شهر یاسوج همگرایی است که نمایندگان مردم شهر یاسوج در شورای اسلامی و شهرداری باید به آن پایبند باشند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان وحدت رویه را رمز موفقیت هر نهاد اجرایی خواند و گفت: تبعیض و بی‌عدالتی و دوگانگی در رفتار از موانع اصلی در تحقق موفقیت‌ها در امور شهری است.

 

ملک حسینی در ادامه به سخنان شهردار یاسوج در مورد ساخت‌وسازهای بی‌ضابطه در حاشیه شهر یاسوج اشاره داشت، افزود: چنانچه این وضعیت ادامه یابد بازگشت برای زیباسازی شهر کار مشکلی است.

 

نماینده مردم استان در مجلس شورای خبرگان رهبری در مورد زمین‌های تملک شده و فروخته‌شده از سوی برخی نهادها گفت: تغییر دادن فضای کاربری یک زمین به کاربری دیگر وعمل نکردن به خواسته مردم، یک عمل غصبی در حق مردم است.

 

وی در ادامه به اختلاف‌نظرها و مشکلات پیش‌آمده برای شورای چهارم شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: اختلاف‌نظرها در برخی مواقع باعث پیشرفت و برخی مواقع باعث ویرانی و شکست خواهد شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان به انتخابات چند روز گذشته شورای شهر یاسوج در مورد انتخاب هیئت‌رئیسه جدید اشاره داشت و گفت: قانون بالاترین مرتبه الهی است و اگر قانون اجازه داده و این انتخابات را قبول کرده ، اعضای شورا باید به آن پایبند باشند و از اختلافات دست کشید، ولی اگر غیرازاین باشد، باید دوباره انتخابات برگزار شود تا اعضای شورا هماهنگی و اتحاد خود را از دست ندهند.

 

ملک حسینی در پایان سخنان خود بابیان این موضوع که شورای اسلامی شهر و روستا جای مطالبه گری حق مردم  از مسئولین برای مردم است، ابراز داشت: اختلاف‌سلیقه سیاسی در بدنه شورا آفتی است که نباید به‌سوی آن رفت.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی