نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. مهر 1393 - 9:21
به مناسبت دومین سال انتخابات اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر و روستا اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج به همراه شهردار یاسوج با نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه بویراحمد دیدار کردند.

به گزارش چهارفصل به نقل از بویرخبر، عصر دیروز به مناسبت دومین سال انتخابات اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر و روستا اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج به همراه شهردار یاسوج و جمعی از عوامل اجرایی شهرداری یاسوج با نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه بویراحمد دیدار کردند.

 

در ابتدای این دیدار صمیمی، محمدعلی جاوید شهردار یاسوج با تسلیت شهادت امام جواد (ع) گفت: شورای دور چهارم و عوامل جدید شهرداری یاسوج در این یک‌ساله توانسته‌اند با تمامی موانع اعم از مالی و عمرانی خدمات ارزنده و قابل‌تأملی را برای شهروندان یاسوجی به بارآورند.

 

منابع عمرانی ضعیف ،جوابگوی زیرساخت‌های شهر یاسوج نیست

وی بابیان این موضوع که در طی این‌ یک سال چهارصد و 60میلیون تومان به این نهاد تعلق‌گرفته که بیشتر از منابع عمرانی بوده،ابراز داشت: برای زیباسازی شهری و توسعه  زیرساخت‌های شهر یاسوج به عنوان مرکز استان، باید بودجه‌های کافی و قابل‌تأملی به این نهاد تعلق گیرد.

 

طلب هزار میلیارد ریالی شهرداری یاسوج از ادارات و نهادهای دولتی استان

 

جاوید بابیان این موضوع که در طی این‌یک سال تنها بیست میلیون ریال از سوی نهادهای بدهکار به شهرداری یاسوج به این نهاد تعلق‌گرفته است، اظهار داشت: شهرداری یاسوج در حال حاضر 100میلیارد تومان از نهادهای دولتی استان طلب دارد که با پرداخت این مبلغ می‌توان بودجه هشت سال شهردار یاسوج مرکز استان را تأمین کرد.

 

اجرای 15طرح عمرانی در یک سال اخیر در شهر یاسوج

 

وی در ادامه در مورد عملیات اجرایی یک‌ساله شهرداری یاسوج در بحث عمرانی و زیرساختی گفت: خوشبختانه در یک سال اخیر بیش از چهار هزار مترمربع آسفالت‌ریزی سطح خیابان‌های اصلی سطح شهر، هشت هزار مترمربع پیاده‌روسازی معابر اصلی و شش هزار متر، جدول‌گذاری خیابان‌های مرکزی شهر را در طرحی به‌عنوان نهضت آسفالت و پیاده‌روسازی در دستور کار قراردادیم.

 

شهردار یاسوج بابیان این موضوع که در این طی مدت توانسته‌ایم با نبود بودجه و با یک عزم ملی کارهای  خوب و درخور شأنی را برای شهروندان شهر یاسوج انجام دهیم ، ابراز داشت:  در سال جاری توانستیم جاده برگشت آبشار به شهر یاسوج را برای کمک کردن به ترافیک زیاد این منطقه توریستی در شهر یاسوج به سرانجام برسانیم.

 

پروژه‌ای که هیچ مخالفی نداشت

جاوید بابیان این موضوع که جابجایی پایانه برون‌شهری یاسوج به منطقه فعلی یکی از ارزنده‌ترین کارهای این نهاد در طی یک سال اخیر بوده است،اظهار داشت: ساخت‌وساز این پایانه یکی از بهترین و بدون مخالف‌ترین پروژه‌های شهرداری یاسوج در طی یک سال اخیر بوده است.

 

وی در ادامه به نصب تابلوهای راهنمای گردشگر در شب در سطح شهر یاسوج اشاره داشت و گفت: در آینده نزدیک فازهای دوم و سوم این طرح را با یک ایده جدید در دستور کار شهرداری قرار داده‌ایم.

 

رشد فراینده فضای سبز شهر یاسوج با اجرای پارک‌های غدیر و ولایت

 

شهردار یاسوج با اشاره به اینکه در یک سال اخیر توانسته‌ایم فضای سبز شهر یاسوج را به بالاترین نرم خود در ده سال اخیر برسانیم، گفت:کلنگ زنی پارک غدیر و ولایت برای بهسازی و تکمیل آن به‌عنوان دو پارک اصلی در ساحل رودخانه بشار می‌تواند  به‌نوبه خود فضای خوب و آرامش بخشی را برای مسافران شهروندان یاسوجی به ارمغان آورد.

 

کلنگ زنی پارک بانوان در آینده‌ای نزدیک

 

جاوید در ادامه از کلنگ زنی پارک بانوان در آینده نزدیک در شهر یاسوج خبر داد و افزود: باهمت شورای اسلامی شهر یاسوج و معاونت عمران استاندار درصدد کلنگ زنی زمینی مناسب در سطح شهر یاسوج برای احداث پارک بانوان هستیم.

 

شتاب طرح‌های عمرانی،رسالت جدید شهرداری یاسوج

 

وی در ادامه به برنامه‌های آتی این نهاد در سال دوم شروع به فعالیت مدیریت جدید شهرداری و شورای دور چهارم شهر یاسوج خبر داد و گفت: موضوع ساماندهی پارک جنگلی شهر یاسوج،ا نسجام در ایجاد کلنگ زنی پارک‌های جدید بشار، ساماندهی پارک چشمه نباتی، ساماندهی معارضات محلی پارک آبشار یاسوج عملیات پایانی تعریض بلوار جمهوری،عدل و ارم در دستور کار جدید این نهاد در سال جدید برای زیباسازی شهری پویا به‌عنوان مرکز استان است.

 

کوتاهی ادارات خدمات رسان به شهرداری یاسوج

جاوید در ادامه با انتقاد از ادارات خدمات رسان و نهادی دولتی در سطح استان گفت: متأسفانه در حال حاضر در طی این‌یک سال گذشته،  هیچ‌کدام از نهادی‌های بدهکار به شهرداری یاسوج عوارض خود را پرداخت نکرده‌اند که این‌یک چالش جدی برای این نهاد است.

 

 شهردار یاسوج با اشاره به این موضوع که شهرداری در حال حاضر بیش از یک هزار میلیارد ریال از نهادهای خدمات رسان طلب دارد، ابراز داشت: متأسفانه دیده می‌شود در حق شهرداری بی‌عدالتی‌های محسوسی صورت می‌پذیرد که نمونه بارز آن پرداخت 100میلیارد ریال از سوی شهرداری یاسوج به شرکت گاز استان در بحث سی ان جی‌های شهر یاسوج است.

 

شهر یاسوج پیشانی استان در بحث توسعه‌ای است

 

وی در ادامه بابیان این موضوع که توسعه شهر یاسوج به عنوان پیشانی استان، مستلزم تلاش گروهی همه نمایندگان و مسئولان اجرایی است،خاطر نشان کرد: نباید پیشرفت شهر یاسوج در زمینه های مختلف را به پای کسی نوشت.

 

جاوید با اشاره به اینکه نمایندگان استان باید برای توسعه شهر یاسوج به‌عنوان مرکز استان همتی دیگر را از خود نشان دهند،گفت: متأسفانه در بحث اعتبارات عمرانی ماده 180اعتبارات آن‌چنانی و درخور شأنی به این نهاد در بحث توسعه زیرساخت‌های آن تعلق نگرفته است.

 

برخی احکام صادره در حق شهرداری یاسوج بی‌عدالتی است

 

شهردار یاسوج در ادامه با انتقاد از برخی احکام صورت گرفته علیه نهاد شهرداری یاسوج ،خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ادعاهای بی‌اساس علیه شهرداری یاسوج باعث لطمه زدن به منابع دولتی و بیت‌المال شده که این موضوع نباید به این‌گونه مورد بازبینی قرار گیرد.

 

جاوید در ادامه سخنان خود با اشاره به متدین بودن مردم و شهروندان شهر یاسوج در حفظ بیت‌المال ،گفت: خوشبختانه مردم شهر یاسوج در بحث مسائل شرعی از یک نگاه دینی بالایی برخوردار هستند.

 

وی در پایان ابراز داشت: متأسفانه با داشتن این‌همه فضایل خوب هنوز بیشتر خانه‌ها و املاک‌های شهر یاسوج فاقد پروانه ساختمانی هستند که این موضوع در توسعه شهر یاسوج نمی‌تواند لازمه خوبی باشد.

 

دیدار اعضای شورای شهر یاسوج با آیت الله ملک حسینی
 
دیدار اعضای شورای شهر یاسوج با آیت الله ملک حسینی
 
دیدار اعضای شورای شهر یاسوج با آیت الله ملک حسینی
 
 
دیدار اعضای شورای شهر یاسوج با آیت الله ملک حسینی
 
دیدار اعضای شورای شهر یاسوج با آیت الله ملک حسینی
 

دیدار اعضای شورای شهر یاسوج با آیت الله ملک حسینی

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی