نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. مهر 1393 - 11:06
محمدرضا عارف، سعید سهراب پور، محمد رحیمیان و محمود نیلی احمدآبادی، به عنوان گزینه های جدید از سوی اصلاح طلبان به دولت مطرح هستند.

به گزارش چهارفصل به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا 38 روز پیش بود که مجلس شورای اسلامی با اکثریت آرای خود اولین کارت قرمز وزرای دولت یازدهم را به فرجی دانا، وزیر علوم کابینه روحانی نشان داد و بعد از ظهر همان روز بود که خبر رسید رئیس جمهور محمد علی نجفی، گزینه ناکام وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته را به عنوان سرپرست موقت این وزارتخانه معرفی کرده است و  و حالا نزدیک به 50 روز دیگر فرصت باقی است تا رئیس جمهور وزیر جدید را به مجلس معرفی کند

 

در شرایطی که به نظر می رسد دولت در پی بررسی گزینه های موجود برای این وزارتخانه است، هواداران جریان های سیاسی در فضای مجازی از همین حالا کری خوانی برای تصدی وزارت علوم را آغاز کرده اند. 

 

در این بین اصلاح طلبان جزو اولین جریاناتی بودند که گزینه های متعددی را برای وزارت علوم به دولت معرفی کردند. اصلاح‌طلبان که به نظر می‌رسید از معرفی گزینه‌ای نزدیک به خود از سوی روحانی اطمینان خاطر داشتند سعی کردند افرادی را به دولت معرفی کنند که زمینه تحقق دانشگاه مطلوب اصلاح طلبان را فراهم کند. محمد فرهادی، رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران، کواکبیان رئیس حزب مردمسالاری، محمدرضا عارف، نام همیشه مطرح برای وزارت‌خانه‌های دولت و حتی مصطفی معین به عنوان گزینه پیشنهادی لیبرال ها برای تصدی وزارت علوم به دولت معرفی شدند. 

 

این در شرایطی بود که طی هفته های گذشته خبر رسید حسن روحانی قصد دارد این بار برای وزارت علوم یک گزینه معتدل نزدیک به اصولگرا را به عنوان وزیر آینده علوم معرفی کند تا بدین وسیله مشکلی نیز در مجلس شورای اسلامی به وجود نیاید. از همین رو نام 4 گزینه به عنوان گزینه های اصولگرای مدنظر روحانی مطرح شد.

 

صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و از جمله معدود شخصیت هایی است که در دولت های مختلف سمت داشته است. این استاد دانشگاه صنعتی شریف، سابقه وزارت امور خارجه کشورمان در دولت دهم را نیز دارد. سورنا ستاری نیز عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و عضو شورای انقلاب فرهنگی بوده و سابقه مدیر عاملی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور را نیز دارد. معاون فعلی علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد نخبگان فرزند سرلشکر شهید منصور ستاری نیز هست و یکی از گزینه های محتمل این وزارتخانه به شمار می رود. حسن صدوق نیز دبیر کل سابق کمیسیون ملی یونسکو در ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی بوده و در حال حاضر مشاور سازمان محیط زیست نیز می باشد. 

 

اصلاح طلبان و گزینه های جدید وزارت علوم

 

گزینه های مطرح شده اما گویا به مذاق اصلاح طلبان اصلا خوش نیامده و آنها با واسطه و بی واسطه به رئیس دولت یازدهم پیغام داده اند که حضور هیچ یک از این افراد در وزارت علوم را برنمی تابند. از این رو بعد از اینکه 4 گزینه مطرح شده به عنوان محتمل ترین گزینه های مد نظر دولت برای تصدی وزارت علوم معرفی شدند، اصلاح طلبان به این فکر افتادند که هر چه سریعتر گزینه های مد نظر خود را که با تفکرات حسن روحانی سازش بیشتری دارد را مطرح کنند.

 

حالا اما خبر می رسد که محمدرضا عارف، سعید سهراب پور، محمد رحیمیان و محمود نیلی احمدآبادی، به عنوان گزینه های جدید از سوی اصلاح طلبان به دولت مطرح هستند.

 

اقدامات رضا فرجی دانا در دوران ریاست وی بر این وزارت، از همان ابتدا حساسیت ها در مورد رفتارهای وی را افزایش داد و در حالی که نمایندگان با تذکرات متعدد سعی کردند نخستین وزیر علوم دولت یازدهم را از مسیری که برگزیده دور سازند ولی این تلاش ها و گفتگوها ره به جایی نبرد و با ادامه بی توجهی های فرجی دانا به اخطارها و کارت زرد مجلس،  در تاریخ 21 مرداد 93 با امضای 51 نفر از نمایندگان مجلس استیضاح وی اعلام وصول شد. حالا باید منتظر ماند و دید که رئیس جمهور بعد از بازگشت از سفر نیویورک تکلیف این وزارتخانه را از بین گزینه های گوناگون مطرح شده مشخص خواهد کرد یا خیر؟

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی