نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. مهر 1393 - 11:57
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ ،رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در طی سفری که در سال 1373 به استان کهگیلویه وبویراحمد داشتند در دیدار با مردم شهر یاسوج و خانواده های شهداو ایثارگر مطالب مهمی را عرضه داشتند.

به گزارش چهارفصل، حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ صبح‌ روز 17 خرداد ماه 1373 در ميان‌ استقبال‌ پرشور و وصف‌ناپذير دهها هزار تن‌ از مردم‌ با ايمان‌ و عشاير سلحشور استان‌ كهكيلويه‌ و بوير احمد وارد شهر ياسوج‌ مركز اين‌ استان‌ شدند.

 

هیجان غیرقابل توصیف مردم  شهر یاسوج برای استقبال از مقام معظم رهبری

 

ديدار حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ از اين‌ استان‌ كه‌ در ادامه‌ سلسله‌ مسافرت‌هاي‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ به‌ مناطق‌ محروم‌ كشور و آشنائي‌ با مسائل‌ و مشكلات‌ مردم‌ اين‌ مناطق‌ صورت‌ مي‌گيرد شور و هيجان‌ غيرقابل‌ توصيفي‌ را در ميان‌ مردم‌ اين‌ منطقه‌ ايجاد كرده‌ است‌.
 
نثار هزاران‌ شاخه‌ گل‌، قرباني‌ كردن‌ دهها رأس‌ گاو و گوسفند، پخش‌ نقل‌ و شيريني‌ و دود كردن‌ اسپند از جمله‌ اقداماتي‌ بود كه‌ مردم‌ ياسوج‌ و شهرهاي‌ دور و نزديك‌ استان‌ براي‌ گراميداشت‌ مقدم‌ رهبر انقلاب‌ تدارك‌ ديده‌ بودند.
 
در طول‌ مسير چهار كيلومتري‌ استقبال‌ از حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ پيوسته‌ اين‌ شعار از زبان‌ مردم‌ شنيده‌ مي‌شد كه‌ «صل‌ علي‌ محمد بوي‌ خميني‌ آمد» و «دسته‌ گل‌ محمدي‌ به‌ شهر ما خوش‌ آمدي‌» انبوه‌ جمعيت‌ كه‌ در دو طرف‌ مسير عبور اتومبيل‌ حامل‌ رهبر انقلاب‌ اجتماع‌ كرده‌ بودند در حالي‌ كه‌ از ديدار رهبر خود شديدا به‌ وجد آمده‌ بودند با لبخند شادي‌ و اشك‌ شوق‌ حضور معظم‌له‌ را در اين‌ خطه‌ از ميهن‌ اسلامي‌ گرامي‌ داشتند. شور و هيجان‌ مردم‌ زماني‌ به‌ اوج‌ خود رسيد كه‌ مردم‌ اتومبيل‌ حامل‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ را چون‌ نگيني‌ گهربار در ميان‌ خود گرفتند و بر آن‌ بوسه‌ عشق‌ نهادند.
 
كنترل‌ احساسات‌ پاك‌ مردم‌ عملا براي‌ نيروها و مأموران‌ انتظامات‌ غيرممكن‌ بود و دهها هزار تن‌ از مستقبلين‌ در حالي‌ كه‌ هلهله‌ شادي‌ سر مي‌دادند با شكوفه‌هاي‌ لبخند و ابراز پاك‌ترين‌ احساسات‌ همراه‌ با كاروان‌ اتومبيل‌ حامل‌ رهبر انقلاب‌ و همراهان‌ ايشان‌ به‌ حركت‌ در آمدند و صحنه‌هاي‌ زيبا و شكوهمندي‌ از محبت‌ و عشق‌ به‌ ولايت‌ و رهبري‌ را به‌ نمايش‌ گذاشتند.
 
مردم‌ ياسوج‌ خيابانهاي‌ اصلي‌ شهر خود را براي‌ ارج‌ نهادن‌ به‌ مقدم‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ به‌ طرز زيبائي‌ آذين‌بندي‌ كرده‌اند و صدها پلاكارد نيز با مضامين‌ در بيان‌ پيوند عميق‌ امت‌ و ولايت‌ بر روي‌ ديوارها و در ميادين‌ و خيابانهاي‌ شهر نصب‌ شده‌ است‌ كه‌ اين‌ امر به‌ شكوه‌ و عظمت‌ مراسم‌ استقبال‌ مردم‌ از رهبر و مراد خويش‌ جلوه‌ خاصي‌ داده‌ بود.
 
مردم‌ پرشور ياسوج‌ و ديگر مناطق‌ استان‌ كهكيلويه‌ و بوير احمد پس‌ از نمايش‌ حضور فعال‌ خود در مراسم‌ استقبال‌ از رهبر انقلاب‌، جهت‌ استماع‌ سخنان‌ معظم‌ له‌ در ميدان‌ معلم‌ ياسوج‌ اجتماع‌ فشرده‌ و گسترده‌اي‌ را ترتيب‌ دادند.
 
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ دقايقي‌ پس‌ از ورود به‌ شهر ياسوج‌ در اجتماع‌ عظيم‌ مردم‌ شركت‌ كردند و به‌ ابراز احساسات‌ پرشور و بي‌وقفه‌ آنان‌ پاسخ‌ گفتند.
 
به‌ هنگام‌ ورود رهبر انقلاب‌ به‌ اجتماع‌ مردم‌، شعارهاي‌ «صل‌ علي‌ محمد رهبر ما خوش‌ آمد» و «دست‌ خدا بر سر ماست‌ خامنه‌اي‌ رهبر ماست‌.» لحظه‌اي‌ از زبان‌ مردم‌ قطع‌ نمي‌شد و آنان‌ با ابراز پاك‌ترين‌ احساسات‌، مراتب‌ ارادت‌ خود را به‌ ولايت‌ و اطاعت‌ از رهبري‌ مورد تأكيد قرار دادند.
 
 
رهبری در جمع مردم یاسوج فرمودند: خدای بزرگ را سپاسگزارم که توفیقِ دیدار شما را به بنده عطا فرمود. از دوران جنگ که سفری به این استان کردم و به میان شما آمدم، همواره خاطره‌های شیرینِ شما مردمِ مؤمن و بااخلاص و غیور، در ذهن من بود و هست.
 
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در اين‌ مراسم‌ طي‌ سخناني‌ از ايمان‌، اخلاص‌، شجاعت‌، مقاومت‌، فداكاري‌ در راه‌ خدا، ايستادگي‌ در مقابل‌ فرمانروايان‌ ظالم‌ و مشاركت‌ فعال‌ در مسائل‌ كشور به‌ عنوان‌ ويژگيهاي‌ بارز مردم‌ استان‌ كهكيلويه‌ و بوير احمد نام‌ بردند و برقدرشناسي‌ و اعتماد دولت‌ نسبت‌ به‌ عشاير به‌ عنوان‌ يكي‌ از برجسته‌ترين‌ قشرهاي‌ كشور تأكيد كردند.
 
 
محروميت‌ اين‌ استان‌ نتيجه‌ حكومت‌ 50 ساله‌ خاندان‌ خائن‌ پهلوي‌ است‌
 
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ استان‌ كهكيلويه‌ وبويراحمد را به‌ لحاظ مواهب‌ الهي‌ با بركت‌ و ثروتمند توصيف‌ كردند و با اشاره‌ به‌ اقدامات‌ سركوبگرانه‌ رژيم‌ منحوس‌ پهلوي‌ عليه‌ عشاير فرمودند: محروميت‌ اين‌ استان‌ نتيجه‌ حكومت‌ 50 ساله‌ خاندان‌ خائن‌ پهلوي‌ است‌ و جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ طي‌ مدت‌ كوتاهي‌ بودجه‌اي‌ معادل‌ چهل‌ برابر آنچه‌ را كه‌ رژيم‌ ستمشاهي‌ در چند سال‌ آخر حكومت‌ خود هزينه‌ كرده‌ بود براي‌ استان‌ كهكيلويه‌ و بوير احمد اختصاص‌ داد. دولت‌ اسلامي‌ براي‌ آباد كردن‌ اين‌ استان‌ تلاش‌ زيادي‌ كرده‌ است‌ اما با كمال‌ تأسف‌ بايد گفت‌ كه‌ اين‌ استان‌ هنوز در محروميت‌ بسيار شديدي‌ بسر مي‌برد.
 
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ ضمن‌ برشمردن‌ محروميت‌هاي‌ استان‌ كهكيلويه‌ و بوير احمد فرمودند: اينجانب‌ از همه‌ دست‌اندركاران‌ مي‌خواهم‌ با افزودن‌ بر تلاش‌هاي‌ خود، برنامه‌هاي‌ استان‌ را به‌ بهترين‌ وجه‌ اجرا كنند و مردم‌ نيز در اين‌ زمينه‌ بايد مسئولان‌ كشور را با احياي‌ روحيه‌ كار و تلاش‌ در خود ياري‌ دهند تا در سايه‌ چند سال‌ كار مستمر و توأم‌ با جديت‌ مشكلات‌ اين‌ استان‌ ريشه‌ كن‌ شود.
 
 
اينجانب‌ نيز كه‌ برادر شما هستم‌ به‌ مسئله‌  اختلافات‌ قبيله‌اي‌ راضي‌ نيستم‌
 
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ تعصبات‌ و اختلافات‌ قبيله‌اي‌ را در بخش‌هائي‌ از استان‌ كهكيلويه‌ و بوير احمد مورد انتقاد قرار دادند و با تأكيد بر نقش‌ سردمداران‌ رژيم‌ منحوس‌ پهلوي‌ در ريشه‌دار كردن‌ اختلافات‌ قبيله‌اي‌ فرمودند: خداوند از اختلافات‌ قبيله‌اي‌ در اين‌ استان‌ راضي‌ نيست‌ و اينجانب‌ نيز كه‌ برادر شما هستم‌ به‌ اين‌ مسئله‌ راضي‌ نيستم‌ و اينگونه‌ عادات‌ ناپسند بايد كنار گذاشته‌ شود.
 
 
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ ظلم‌ به‌ زنان‌ و دختران‌ رادر بعضي‌ از مناطق‌ اين‌ استان‌ مورد مذمت‌ و نكوهش‌ قرار دادند و فرمودند: اسلام‌ از مردي‌ كه‌ به‌ زن‌ و يا دختر خود ظلم‌ كند متنفر و بيزار است‌ و پيامبر خدا چنين‌ مردي‌ را كه‌ با تكيه‌ بر قدرت‌ جسماني‌ خود به‌ زن‌ ظلم‌ كند زشت‌ مي‌شمرد.
 
 
ازدواجهاي‌ تحميلي‌ بدون‌ اجازه‌ دختران‌ عليرغم‌ ميل‌ آنان‌ خلاف  اسلام است
 
 
همچنين‌ بايد به‌ اين‌ عادت‌ زشت‌ و غيراسلامي‌ كه‌ در بعضي‌ از نقاط استان‌ ازدواجهاي‌ تحميلي‌ بدون‌ اجازه‌ دختران‌ عليرغم‌ ميل‌ آنان‌ صورت‌ مي‌گيرد پايان‌ داده‌ شود. زيرا نزول‌ بركات‌ خداوند منوط به‌ رعايت‌ اخلاق‌ اسلامي‌ و احكام‌ الهي‌ است‌.
 
 
دشمن در پی آن است که شما را نا امید کند
 
 
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ به‌ تلاش‌هاي‌ همه‌ جانبه‌ دشمنان‌ اسلام‌ در ابعاد تبليغاتي‌، سياسي‌ و تشديد محاصره‌ اقتصادي‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: دشمن‌ در پي‌ آن‌ است‌ كه‌ مردم‌ ايران‌ نااميد شوند، به‌ اسلام‌ پشت‌ كنند، ميان‌ مردم‌ و مسئولين‌ شكاف‌ ايجاد شود و روحيه‌ كار و تلاش‌ در مردم‌ ضعيف‌ شود اما به‌ رغم‌ تمامي‌ تلاش‌هاي‌ خصمانه‌ عليه‌ حاكميت‌ اسلام‌ امروز روحيه‌ ايمان‌ و شور و شوق‌ و ارادت‌ به‌ جمهوري‌ اسلامي‌ و اميد به‌ آينده‌ و نيز عزم‌ و تصميم‌ جدي‌ در ادامه‌ راه‌ انقلاب‌ و امام‌ سرتاسر كشور عظيم‌ و پهناور ايران‌ را فراگرفته‌ است‌ و مردم‌ ايران‌ اميدوار به‌ آينده‌ و متمسك‌ به‌ اسلام‌ هستند و علقه‌ و ارتباط معنوي‌ ميان‌ مردم‌ و مسئولين‌ نيز روز به‌ روز افزون‌تر مي‌شود.
 
 
ادعای آمریکا در رهبری ملت های دنیا یک خواب بدون تعبیر و خیال باطل  است
 
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ ادعاي‌ آمريكا در رهبري‌ ملت‌هاي‌ دنيا را يك‌ خواب‌ بدون‌ تعبير و خيال‌ باطل‌ توصيف‌ كردند و فرمودند: امروز براي‌ آمريكائي‌ها و هم‌ پيمانان‌ و نيز رقباي‌ آنها در اروپا و آسيا و حتي‌ دولت‌هاي‌ وابسته‌ و ضعيف‌ روشن‌ شده‌ است‌ كه‌ نه‌ آمريكا و نه‌ هيچ‌ قدرت‌ ديگري‌ نمي‌تواند زمان‌ رياست‌ ملت‌هاي‌ ديگر را بدست‌ بگيرد زيرا ديگر ملتها هرگز زير بار ظلم‌ و قدرتهاي‌ تحميلي‌ نمي‌روند و حادثه‌ فلسطين‌ و حوادث‌ آفريقا و اروپا نشان‌ داد كه‌ غربيها و بخصوص‌ آمريكاييها نمي‌توانند آقايي‌ دنيا را به‌ خود اختصاص‌ دهند.
 
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ نقش‌ ملت‌ شجاع‌ ايران‌ را در پديد آمدن‌ وضعيت‌ جديد در جهان‌ بسيار بزرگ‌ و مؤثر دانستند و در پايان‌ سخنانشان‌ ضمن‌ يادآوري‌ خاطره‌ حماسه‌آفرينيهاي‌ عشار سلحشور در دوران‌ جنگ‌ تحميلي‌ خانواده‌هاي‌ معظم‌ شهدا و مفقودين‌ و نيز جانبازان‌، آزادگان‌ و رزمندگان‌ اسلام‌ در استان‌ كهكيلويه‌ و بوير احمد را مورد تكريم‌ قرار دادند.
 
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ رهبر انقلاب‌ اسلامي‌، آيت‌الله‌ ملك‌حسيني‌ نماينده‌ ولي‌ فقيه‌ در استان‌ كهكيلويه‌ و بوير احمد و حجت‌الاسلام‌ و المسلمين‌ مجيدي‌ امام‌ جمعه‌ ياسوج‌ در سخنان‌ كوتاهي‌ مقدم‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ را گرامي‌ داشتند و نقش‌ آحاد مردم‌ با ايمان‌ و شجاع‌ اين‌ استان‌ به‌ ويژه‌ عشاير سلحشور را در دفاع‌ از انقلاب‌ و نظام‌ اسلامي‌ مورد تأكيد قرار دادند.
 

دیدار رهبری با خانواده های شهدا و ایثار گر  کهگیلویه وبویراحمد

 

در اولین‌ روز از سفر حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ استان‌ کهکیلویه‌ و بویر‌احمد، عصر روز 17 خرداد ماه 73 مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با حضور در اجتماع‌ خانواده‌هایشهدا و مفقودین‌، جانبازان‌ و آزادگان‌ این‌ استان‌ از مقام‌ و منزلت‌ شهدا و ایثارگران‌ در راه‌ خدا تجلیل‌ بعمل‌ آوردند.

 

در این‌ دیدار که‌ در مصلای‌ شهر یاسوج‌ برگزار شد و با ابراز احساسات‌ عمیق‌ و عواطف‌ خالصانه‌ توأم‌ بود حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ طی‌ سخنانی‌ فداکاری‌ خانواده‌های‌ معظم‌ شهدا و مفقودین‌ و جانبازان‌ را در مقام‌ و مرتبه‌ فداکاری‌ فرزندان‌ و همسران‌ ایثارگر آنان‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: چنین‌ فداکاریهائی‌ جز در سایه‌ ایمان‌ و عشق‌ به‌ خدا ممکن‌ نیست‌ و تنها پیوند و ارتباط عمیق‌ با خداست‌ که‌ آمادگی‌ مجاهدت‌ و جانبازی‌ را در انسان‌ بوجود می‌آورد.

 

رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ عزت‌ اسلام‌ و سربلندی‌ قرآن‌ را ثمره‌ فداکاریهای‌ بزرگ‌ شهدا، مفقودین‌، جانبازان‌، آزادگان‌ و خانواده‌های‌ مکرم‌ آنان‌ دانستند و فرمودند: در سایه‌ فداکاری‌ و جانبازی‌ شهدا و تمامی‌ ایثارگران‌ و خانواده‌های‌ معظم‌ آنان‌، اسلام‌ عزت‌ و مسلمین‌ عظمت‌ خود را باز یافتند و امروز مسلمانان‌ جهان‌ حتی‌ جوامع‌ پیشرفته‌ اسلامی‌ و روشنفکران‌ مسلمان‌ در اقصی‌‌نقاط جهان‌ به‌ مسلمانی‌ خود می‌بالند و به‌ آن‌ مفتخر هستند، در اروپا یک‌ ملت‌، برای‌ حفظ هویت‌ اسلامی‌ خود، جانفشانی‌ می‌کند و بهترین‌ جوانان‌ و روشنفکران‌ در کشورهای‌ اسلامی‌ به‌ سبب‌ تمسک‌ به‌ اسلام‌ زندانی‌، شکنجه‌ و محاکمه‌ می‌شوند.

 

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ اهتمام‌ خانواده‌های‌ معظم‌ شهدا را به‌ حفظ افتخارات‌ و عزت‌ شهدا مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: آنچه‌ دنیا و آخرت‌ یک‌ ملت‌ را آباد می‌کند تمسک‌ به‌ اسلام‌ و قرآن‌، احترام‌ به‌ خون‌ شهیدان‌ و ایستادگی‌ و استقامت‌ روزافزون‌ در راه‌ خداست‌.

 

مقام‌‌معظم‌‌رهبریدر پایان‌ سخنانشان‌ اعتراف‌ دشمنان‌ اسلام‌ به‌ اقتدار، عظمت‌ و شجاعت‌ ملت‌ ایران‌ را خاطرنشان‌ کردند و اصلاح‌ امور کشور را در پرتو تلاش‌ مشترک‌ مسئولین‌ دلسوز و مردم‌ با ایمان‌ و مقاوم‌ نوید دادند.

 

پیش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ گروه‌ سرود دانش‌آموزان‌ مدرسه‌ شاهد دو سرود ویژه‌ همخوانی‌ را اجرا کردند.

 

بنا بر این‌ گزارش‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ پس‌ از این‌ دیدار از نمایشگاه‌ تولیدات‌ استان‌ کهکیلوئیه‌ و بویر‌احمد که‌ در استادیوم‌ ورزشی‌ یاسوج‌ برگزار شده‌ بود بازدید کردند. در این‌ نمایشگاه‌ محصولات‌ صنعتی‌ و کشاورزی‌، تولیدات‌ صنایع‌ روستایی‌ جهاد، صنایع‌ دستی‌ و شرکت‌ فرش‌ این‌ استان‌ به‌ نمایش‌ گذاشته‌ شده‌ بود.

 

رهبر معظم‌ انقلاب،‌ طی‌ این‌ بازدید از نزدیک‌ با دست‌اندرکاران‌ امر تولید در بخش‌های‌ مختلف‌ گفتگو کردند و ضمن‌ آشنایی‌ با مسائل‌ و مشکلات‌ آنان‌ و ابراز مراتب‌ خشنودی‌ خود از پیشرفت‌های‌ بدست‌ آمده‌ در بخش‌ تولید این‌ استان‌، ضرورت‌ تلاش‌ هر چه‌ بیشتر در جهت‌ بهبود بخشیدن‌ کیفیت‌ تولیدات‌ و محصولات‌ استانی‌ و توسعه‌ و گسترش‌ بخش‌های‌ صنعتی‌ و کشاورزی‌ را مورد تأکید قرار دادند.

 

پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری

KHAMENEI.IR

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی