نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. مهر 1393 - 10:31
گفته می شود موسوی بجنوردی فعالیت‌هایش را گسترش داده و تلاش می‌کند محوریت جریان اصلاح‌طلب برای انتخابات آینده مجلس خبرگان را در دست بگیرد.

به گزارش چهارفصل به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، با روی کار آمدن دولت یازدهم پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، اولین تلاش ها برای ورود احزاب و جناح ها به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان صورت گرفت.

 

در اولین اقدام لیست هایی از افراد مختلف تهیه و برنامه ریزی به منظور ورود هرچه قدرتمندتر به روند انتخابات آغاز شد.

 

در این میان رسانه‌های زنجیره ای اصلاح طلب در طول این مدت با تیتر کردن چهره ها و اشخاص به دنبال پیاده کردن سناریویی برای مصادره برخی از افراد به نفع لیست خود بوده اند.

 

اصلاح طلبان ابتدا کار را با محمد رضا عارف آغاز کردند و پس از وی، ناطق نوری دومین شخصیت سیاسی بود که اصلاح‌طلبان با جمع شدن گرداگرد این شیخ نور، به دنبال معرفی وی به عنوان سر لیست خود بودند؛ هرچند که ناطق نوری اعلام کردکه کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نمی شود.

 

در این میان سایر جریان ها نیز تلاش خود را کم نکرده و خود را به این لیست رساندند تا با برنامه ریزی های صورت گرفته، شانس خود را برای ورود به انتخابات مجلس و خبرگان بیشتر کنند.

 

در این میان از جمله افرادی که برای حضور در انتخابات برنامه ریزی گسترده ای را رقم زده، هاشمی رفسنجانی است، که ید طولایی در حضور در انتخابات مختلف داشته است. 

 

 طیف هاشمی حتی در تهران  لیست انتخاباتی مجلس خبرگان با نام «مجتهدان مصلح و معتدل» تهیه کرده و در حال تکمیل آن در شهرستان ها هستند.

 

در این خصوص حتی گفته شد احتمالاً از حسن روحانی، هاشمی رفسنجانی، محقق داماد، سید حسن خمینی و مجید انصاری برای تکمیل این لیست استفاده شود.

 

اما از طرف دیگر، برخی اصلاح طلبان توافق کرده اند که وجوهات شرعی را به آقای موسوی بجنوردی بدهند و از این طریق تلاش می‌کنند تا نام وی را بیش از پیش مطرح کنند.

 

گفته می شود موسوی بجنوردی هم فعالیت‌هایش را گسترش داده و تلاش می‌کند محوریت جریان اصلاح‌طلب برای انتخابات آینده مجلس خبرگان را در دست بگیرد.

 

در این میان رسانه های زنجیره ای نیز که برای چهره کردن افراد و معرفی آنها به جامعه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند، به معرفی موسوی بجنوردی کمک کرده و روزانه با انتشار عکسی از وی در صفحه اول مطبوعات و رسانه های خود به دنبال تبلیغات پیش از موعد برای وی هستند.

 

 

این اقدام رسانه های زنجیره ای در شرایطی صورت می گیرد که هنوز تا انتخابات مجلس خبرگان کمتر از 18 ماه دیگر وقت باقی است. بنابراین به نظر می رسد انشقاق به وجود آمده در میان اصلاح طلبان موجب شده تا این جریان هر روز فرد جدیدی را به عنوان سرلیست احتمالی انتخابات مجلس و خبرگان مطرح کند. این در شرایطی است که اختلافات همچنان باقی است و لیبرال ها هنوز به گزینه واحدی در این زمنیه دست پیدا نکرده اند

 

انتهای پیام/ گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی