نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

13. مهر 1393 - 22:20
گلایه عشایر "بویراحمد" از توزیع نامناسب آرد
در گفتگو با خبرنگاران عنوان شد:
گلایه عشایر "بویراحمد" از توزیع نامناسب آرد
وی گفت: برای همین منظور ماهیانه دو کیسه آرد آزاد هر یک به مبلغ 35 تا 40 هزار تومان باید خریداری کنیم که هزینه‌ای سنگین برای عشایر است.

به گزارش چهارفصل، امروز فرماندار شهرستان بویراحمد و تنی چند از مسئولان این شهرستان برای بررسی وضعیت سرشماری کشاورزی عازم روستاهایی همچون چنارستان و کردلاغری شدند.

 

به گزارش"عصردنا" در حاشیه این برنامه یک روزه که خبرنگاران نیز حضور داشتند، هنگام مراجعه به خانوارهای عشایری، دوباره قصه مکرر توزیع نامناسب آرد در بین روستاییان شنیده شد.

در همین خصوص سیدعلی‌مؤمن محمدی یکی از عشایر به گلایه از وضعیت موجود پرداخت.
 

همسر این مرد عشایرنشین نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه از همه چیز مهم‌تر برای عشایر موضوع آرد است، تصریح کرد: با این نوع توزیع آرد عشایر ناراضی هستند.
 

وی گفت: برای همین منظور ماهیانه دو کیسه آرد آزاد هر یک به مبلغ 35 تا 40 هزار تومان باید خریداری کنیم که هزینه‌ای سنگین برای عشایر است.
 

وی با ابراز خوشحالی از اینکه آب مورد نیاز خودشان را از گلخانه‌ای که در نزدیکی چادر عشایری قرار دارد تأمین می‌کنند، افزود: اگر گلخانه در نزدیکی نبود، نمی‌دانستیم چگونه آب مورد نیاز خود را تأمین کنیم.

ا

ین زن عشایری دیگر مشکل خودشان را گرانی علوفه دام‌ها دانست و گفت: جو کیلویی یک‌هزار و 200 تومان و کاه کیلویی 500 تومان چگونه می‌تواند عشایر را سر پا نگاه دارد که با این وضعیت مجبور به ترک زندگی عشایری و کنار گذاشتن تولید هستیم.
 

سیدعلی‌مؤمن محمدی مرد این خانوار عشایری هم از خدمات دامپزشکی نالید و گفت: برای مثال برای سم مکتومیل 15 هزار تومان از ما می‌گیرند، در حالی که باید دامپزشکی به رایگان این سم را در اختیار ما قرار دهد.
 

وی از مجموعه دامپزشکی خواست تا در طول سال به عشایر مراجعه کرده و آن‌ها را در خصوص بیماری‌ دام‌ها توجیه کنند.
 

به گزارش "عصردنا" این مشکلات در حالی مطرح می‌شود که این خانوار عشایری در 5 کیلومتری مرکز استان مستقر هستند، اما باید دید عشایری که صدها کیلومتر دورتر از مرکز استان هستند، چه وضعیتی دارند.

 

منبع:عصردنا

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی