نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. مهر 1393 - 13:07
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
راه‌اندازی دهکده توریستی و ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی دهکده توریستی و ورزشی در این استان خبر داد.

به گزارش چهارفصل به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، ابراهیم فرزانه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از کارهای اولویت‌دار بنیاد مسکن فعالیت اقتصادی است، اظهار کرد: طبق اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، این بنیاد می‌تواند کارهای اقتصادی برای رسیدن به درآمد پایدار انجام بدهد که در همین راستا کارگاه‌های تولیدی عام‎المنفعه در استان راه‌اندازی کردیم.

 

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد یکی از مشکلات این استان را نیاز مردم به مصالح ساختمانی سایر استان‌ها دانست و افزود: اقداماتی برای قطع نیاز مردم استان به مصالح ساختمانی سایر استان‌ها انجام گرفته که متأسفانه در سال‌های گذشته در این زمینه کاری صورت نگرفت.

 

فرزانه از راه‌اندازی کارگاه تولیدی آزمایشی در شهرستان گچساران خبر داد و افزود: در سایر شهرستان‌ها نیز این کارگاه‌ها به شکل رسمی فعالیت خود را شروع خواهند کرد تا نیاز مردم به مصالح ساختمانی با کیفیت و استاندارد را برطرف کنیم.

 

وی خارج شدن چرخش مالی از استان را دردی برای استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: به همین منظور نشست‌های مختلف با مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد برای راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی داشتیم.

 

این مسئول استانی به موضوع مهمی در زمینه راه‌اندازی این کارگاه‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: بومی‌گرایی در جذب نیروهای مورد نیاز این کارگاه اولویت اصلی است.

 

فرزانه از راه‌اندازی دهکده توریستی و ورزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این دهکده توریستی سرانه ورزشی استان را افزایش می‌دهیم. برای راه‌اندازی این دهکده نیازی به اعتبارات استانی نیست، بلکه  اعتبارات مورد نیاز آن را از طریق اعتبارات ملی و جهانی می‌توان تهیه کرد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این دهکده در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان کمک شایانی خواهد کرد.

 

فرزانه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد شش هزار و 599 فقره وام موردی برای تعمیرات و مقاوم‌سازی به مردم پرداخت کرده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 20 هزار واحد در این استان نیاز به تعمیرات و مقاوم‌سازی دارد، بیان کرد: 10 هزار پرونده در نوبت مقاوم‌سازی و تعمیرات داریم ولی متأسفانه بانک‌ها در این زمینه همکاری لازم را نداشته‌اند.

 

وی سقف وام‌های بنیاد مسکن را 15 میلیون تومان عنوان کرد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد به بی‌مهری‌های که به این بنیاد شده‌اند اشاره کرد و گفت: به دنبال این هستیم که نسبت به بنیاد مسکن اعتمادسازی کنیم، مسئولان باید بدانند که این بنیاد در اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های عمرانی بسیار توانمند است و با سود کمتری آماده انجام کارها است.

 

وی با تاکید بر اینکه نوسازی ماشین آلات بنیاد مسکن را در دستور کار داریم، ادامه داد: طرح هادی استان مشکلی ندارند، برنامه‌ریزی‌ها و مشاوره‌ها بر اساس ضوابط و قوانین است.

 

فرزانه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع الحاق روستاها به شهرها اشاره کرد و گفت: مخالف الحاق روستاها به شهرها هستم و راه‌حل رفع مشکلات روستاها، الحاق آنها به شهرها نیست.

 

این مسئول در پاسخ به سئوالی که سندها به راحتی در اختیار نورچشمی‌ها قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در نظر ما همه نورچشمی هستند، این موضوع را به این معنی تأیید نمی‌کنم.

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی