نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. مهر 1393 - 13:24
تکفیری‌ها از این‌واقعیت آگاهند که درهیچ شرایطی امکان نزدیک‌شدن به روستاهای شیعه‌نشین لبنان در مرز سوریه را ندارند که این، به دلیل ابعاد حضور حزب‌الله در این مناطق، خطوط امدادرسانی قوی نظامی، عقبه پرقدرت اجتماعی و بافت ویژه جغرافیایی آنهاست.

 به گزارش چهارفصل، همزمان با فرارسیدن عید قربان، مناطق مرزی لبنان با سوریه در روزهای اخیر صحنه درگیریهای نظامی بسیار سنگین میان رزمندگان حزب‌الله و تروریستهای تکفیری داعش و جبهه النصره (شعبه رسمی القاعده در سوریه و لبنان) بود. صبح دیروز تروریست‌های گروه تکفیری جبهه النصره (شاخه رسمی القاعده) و داعش از دو محور "جنوب عرسال – روستای نحله" و "عسال الورد – بریتال" بصورت هماهنگ و به استعداد حدود چهارهزار نفر به مراکز نظامی حزب الله در روستاهای لبنانی "نحله" ، "عین السعه"و .... در مناطق بریتال و بعلبک از توابع استان بقاع این کشور حمله کردند.

در طی این درگیریها چهار نفر از رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان (حزب الله) بنامهای "فؤاد محمد سعيد  معروف به مرتضی" ، "نزار طراف" ، "احمد صالح" و "فواد سعید" به کاروان شهدای کربلا پیوسته و دهها تروریست تکفیری از جمله "محمد خالد حمزه معروف به ابو صهيب" فرمانده ارشد گروه تروریستی جبهه النصره در القلمون و "معاویه فشفش" ازفرماندهان ارشد داعش در القلمون به دست رزمندگان حزب الله به هلاکت رسیده و دهها نفر از آنها نیز بشدت زخمی شدند که برای مداوا به بیمارستان "الرحمه" شهرک لبنانی عرسال که این روزها رسما به مرکز فرماندهی و کنترل و پشتیبانی تسلیحاتی – تدارکاتی گروههای تروریستی تکفیری "داعش و النصره" تبدیل شده ، منتقل گردیدند.
 

گزارش تفصیلی از حمله گروههای تروریستی به لبنان در روز عید قربان
4 شهید حزب الله در نبرد روز گذشته با تروریستهای تکفیری داعش و النصره درارتفاعات اطراف شهر بریتال لبنان

 

گزارش تفصیلی از حمله گروههای تروریستی به لبنان در روز عید قربان
معاویه فشفش فرمانده میدانی النصره قبل و بعد از حمله به مواضع رزمندگان حزب الله!

یک منبع میدانی نزدیک به حزب الله به خبرنگار "مشرق" گفت که تروریستها برای حمله به منطقه بریتال، ابتدا از اردوگاهی در جنوب شهرک لبنانی عرسال به سمت منطقه "عسال الورد" واقع در منطقه القلمون (خاک سوریه) حرکت کرده و پس از ورود به آن در چند محور عملیاتی علیه پایگاههای نظامی حزب الله حملات خود را آغاز کرده اند.
 

وی افزود که در یکی از محورهای عملیاتی بر هجوم سنگین تروریست‌های النصره به یکی از مراکز حزب الله در اطراف روستای "یونین" ، فرماندهان این مرکز تصمیم به عقب نشینی تاکتیکی گرفتند پس از خروج نیروهای حزب الله از مقر مذکور، تروریستهای جبهه النصره با هلهله و شادی فراوان و سرمست از تصرف یک مرکز حزب الله، وارد آن شدند اما پس از ورود آخرین خودروی آنها، ناگهان پایگاه با انفجار مهیبی با خاک یکسان شده و 50 نفر از تروریستها در دم به هلاکت رسیده و گروهی بشدت مجروح شدند که برای مداوا به مراکز درمانی عرسال منتقل شدند.

وی با اشاره به کثرت تلفات تروریستها در اثر این عملیات انفجاری گفت که پس از حضور مجدد رزمندگان حزب الله مشاهده شد که زمین منطقه از اجساد تروریستها مفروش شده است. وی تاکید کرد که در عملیات پاتک رزمندگان حزب الله یگان پهباد ، توپخانه - موشکی و ادوات رزمندگان مقاومت نقش بسیار فعالی در شناسایی و انهدام مراکز استقرار و خطوط مواصلاتی تروریستها ایفا کرده اند.

 

گزارش تفصیلی از حمله گروههای تروریستی به لبنان در روز عید قربان    

گزارش تفصیلی از حمله گروههای تروریستی به لبنان در روز عید قربان

گزارش تفصیلی از حمله گروههای تروریستی به لبنان در روز عید قربان

گزارش تفصیلی از حمله گروههای تروریستی به لبنان در روز عید قربان

گزارش تفصیلی از حمله گروههای تروریستی به لبنان در روز عید قربان
 

نکته جالب در این میان نوع اطلاع رسانی شبکه العربیه وابسته به دربار سعودی که خود حامی بزرگ گروههای تروریستی تکفیری در منطقه می باشد بود که از اشغال یک موضع نظامی حزب الله خبر داد و بلافاصله مدعی عقب نشینی آنها از این مقر شد اما به علت این تصرف و عقب نشینی که افتادن تروریستها در کمین انفجاری رزمندگان حزب الله و تلفات دهها نفری آنها هیچ اشاره ای نمی کند!
 

    گزارش تفصیلی از حمله گروههای تروریستی به لبنان در روز عید قربان

گزارش تفصیلی از حمله گروههای تروریستی به لبنان در روز عید قربان

گزارش تفصیلی از حمله گروههای تروریستی به لبنان در روز عید قربان

یگانهای موشکی وتوپخانه ای حزب الله با پرتاب دهها موشک کاتیوشا و برکان به سوی مواضع تروریستها
نقش پررنگی در پاتک ایفا کردند

در تحلیل هجوم روز گذشته تروریستها به مواضع رزمندگان حزب الله چند نکته به استحضار خوانندگان عزیز "مشرق" می رسد:

1 - بر خلاف جنگ رسانه ای برخی شبکه های ماهواره ای مغرض و حامی تروریسم تکفیری در منطقه مانند "الجزیره" و "العربیه" و همچنین صفحات وابسته به تروریستهای جبهه النصره و داعش  در فضای شبکه های اجتماعی (فیسبوک و توییتر) ، در درگیریهای 24 ساعت اخیر هیچگونه حمله ای به روستاها و مناطق مسکونی بریتال و بعلبک نشده است بلکه کانون درگیریها در ارتفاعات و تپه های اطراف این روستاها به وقوع پیوسته که فاصله قابل توجهی از آنها دارند.
 

2 - حزب الله در ماههای گذشته پس از وقوع حملات موشکی و زمینی پراکنده تروریستهای تکفیری به روستاهای لبنانی نزدیک مرز با سوریه، در مناطق اطراف آنها دهها پایگاه نظامی، پست‌های دیده بانی و کمین، یگانهای ادوات و ضد زره و توپخانه ای راه اندازی کرده و هرکدام از این روستاها را به دژی مستحکم و نفوذ ناپذیر در مقابل حملات احتمالی تروریستها تبدیل کرده است.

علت اینکه تروریستها ابتدا از جنوب عرسال وارد عسال الورد شده و سپس در چند محور به مراکز حزب الله مستقر در تپه ها و ارتفاعات اطراف بریتال حمله ور شدند نیز ترس از برخورد با کمین های متعدد حزب الله یا مواجهه با نیروهای مدافع حزب الله در روستاهای لبنانی نزدیک مرز با سوریه بوده است.
 

گزارش تفصیلی از حمله گروههای تروریستی به لبنان در روز عید قربان  

گزارش تفصیلی از حمله گروههای تروریستی به لبنان در روز عید قربان
 

3 – هدف تروریستهای تکفیری و داعش از حملات ماههای اخیر و خصوصا حمله سنگین روز گذشته ، حمله به روستاهای لبنانی نزدیک مرز با سوریه نبوده است بلکه این هجوم‌ها با هدف اشغال مراکز و پایگاههای حزب الله در تپه های اطراف مناطق لبنانی "یونین"(واقع در 17 کیلومتری شهر بعلبک لبنان)، "نحله"، "نبی صباط" ، "عین البنیه" و تبدیل آنها به عقبه تسلیحاتی- پشتیبانی و استقرار گروههای تروریستی تکفیری "جبهه النصره" و "داعش" برای آغاز "عملیات بزرگ اشغال شهرها و روستاهای القلمون است که با اولویت مناطق مرزی عسال الورد – جبه – راس المعره – فلیطه واقع در نوار مرزی سوریه و لبنان و در نهایت بسط سیطره حضور بر تمامی منطقه القلمون شامل "النبک، یبرود، سحل، رنکوس قاره، دیرعطیه، جراجیر و ..." که در عملیات سال گذشته ارتش سوریه و نیروهای متحد آن (دفاع وطنی،حزب الله سوریه،حزب الله لبنان و تیپ سرافراز فاطمیون) از حضور تروریستها پاکسازی شده بود.

 

اعزام نیروهای کمکی حزب الله برای مقابله با پیشروی تروریست‌ها

4 – تروریست‌های تکفیری به خوبی از این واقعیت اطلاع دارند که تحت هیچ شرایطی امکان نزدیک شدن به روستاهای شیعه نشین لبنانی نزدیک مرز با سوریه را نداشته و ندارند و این بدلیل ابعاد نظامی حضور حزب الله در این مناطق، خطوط امداد رسانی قوی نظامی ، عقبه پرقدرت اجتماعی و بافت ویژه جغرافیایی این مناطق است. حزب الله این امکان را دارد که به محض احساس کوچکترین خطری از ناحیه تروریستهای تکفیری علیه این روستاها هزاران نیروی مسلح آموزش دیده و بسیار مجهز را به منطقه اعزام کرده و همچنین از یگانهای توپخانه،موشکی و خمپاره ای خود برای به آتش کشیدن زمین زیر پای آنها بهره گیرد.

5 – یکی از سوالاتی که با رصد تحرکات نظامی تروریستها در منطقه القلمون و دوشهرک لبنانی عرسال و طفیل به ذهن مخاطب خطور می کند این است که "باتوجه به عملیات وسیع نظامی ارتش سوریه وحزب الله برای پاکسازی این منطقه که با تلفات بسیار سنگین و نابودی 90 درصدی سازمان رزم و تسلیحات و کشف دهها کارگاه ساخت و تولید بمب و خمپاره و گلوله های توپ و ... همراه بود و همچنین اجرای دهها کمین موفق حزب الله علیه تروریستهای تکفیری در عسال الورد،فلیطه،جرود عرسال و ... علت اصرار تروریستها برای حضور در این منطقه و استقرار در آن چیست"؟
 

گزارش تفصیلی از حمله گروههای تروریستی به لبنان در روز عید قربان
 

درپاسخ به دو عامل مهم باید اشاره کرد :
 

اول: منطقه القلمون تا پیش از عملیات پاکسازی سال گذشته حزب الله و ارتش سوریه یکی از 3 شاهراه اصلی انتقال نیروی انسانی و تسلیحات و تدارکات برای تروریستهای حاضر در سوریه بوده است و با مسدود شدن تقریبا کامل این معبر مهم در دراز مدت فعالیتهای نظامی تروریستها در مناطق همجوار با القلمون مانند دمشق تحت الشعاع این عدم دسترسی به سلاح و مهمات قرار خواهد گرفت. به ویژه آنکه ارتش سوریه در ماههای اخیر با محاصره کامل مناطق مختلف استقرار تروریستها در شهر دمشق و حاشیه آن فشار نظامی بسیار طاقت فرسایی را به گروههای تروریستی فعال در این مناطق وارد آورده است.
 
اعزام نیروهای کمکی حزب الله برای مقابله با پیشروی تروریست‌ها
 
دوم: با ازدست رفتن مراکز استقرار تروریستها در القلمون ،عمق استراتژیک هم‌قطاران آنها در غوطه شرقیه و جوبر و برخی محلات جنوبی دمشق مانند اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک از دست رفته و این موضوع با توجه به استفاده تروریستها از "تاکتیک دفاع متحرک" (حمله به منطقه تحت کنترل دشمن در مقابل از دست دادن یک منطقه تحت کنترل نیروهای خودی) که باهدف تمرکز زدایی از عملیاتهای ارتش سوریه صورت پذیرفته است ، آنها را در تنگنایی طاقت فرسایی قرار می دهد.
 
درگیری میان حزب الله و تروریستها در کوههای اطراف بریتال

 

 تصاویر لاشه‌های تروریست‌های النصره در ارتفاعات اطراف روستای یونین

 

منبع:مشرق

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی