نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. مهر 1393 - 20:03
برای ما، مبارزه با داعش به معنای مبارزه با خط موجودی آن هاست، یعنی مبارزه با آمریکا. در این صورت اگر قرار باشد ایرانی ها مبارزه ای انجام دهند و به گروهی بپیوندند، دیگر کشورها هم باید در کنارایران به این گروه پیوسته و با آمریکا بجنگند زیرا داعش نطفه نامبارکِ خود آمریکاست.

به گزارش چهارفصل به نقل از صبح زاگرس، مجتبی ثابتی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران در گفت وگو با خبرنگار بین الملل پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، بیان کرد: درباره ورود آمریکا به منطقه و ایجاد یک ائتلاف به بهانه جنگ علیه داعش، ابتدا باید به طرح تغییر نقشه خاورمیانه توسط کنگره و استراتژیست های آمریکا اشاره کنیم و این که، همه این اقدامات، عملیاتی کردن این طرح شیطانی کنگره آمریکا است.

 

ثابتی ادامه داد: آمریکا اوایل انتظار داشت کشورهایی مثل ترکیه، امارات، عربستان و مصر وارد شور شوند و خود آنان نقشه جدید خاورمیانه را محقق کنند اما بخش اعظم این کشور ها تن ندادند و پروژه آمریکا با شکست مواجه شد.

 

داعش، نطفه نامبارک آمریکا

وی گفت: عملیاتی کردن نقشه خاورمیانه بزرگ با ایجاد درگیری در منطقه و مسلح کردن گروه های تندرو و تروریستی آغاز شد. این گروه ها با نقشه، پشتیبانی و دلارهای آمریکا ایجاد شده اند و در این راه کمک های مالی واطلاعاتی عربستان سعودی، اسرائیل و اماراتی ها به این گروه ها هم بسیار مشهود و مؤثر است.

 

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران در اداک تصریح کرد: گروه تروریستی داعش هم همین گونه به وجود آمد، بنابراین نتیجه می گیریم که داعش یک گروه نیابتی است که به نیابت از آمریکا در منطقه خاورمیانه، دست به اقدامات تروریستی و  ضد انسانی می زند.

 

بهانه جنگ با داعش، بهترین فرصت برای بازگشت آمریکا به منطقه است

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس گفت: آمریکایی ها حالا به این ظن رسیده اند که داعش گستاخی کرده و از طرح و برنامه ریزی آن ها هم فراتر رفته است. این ظن که فرزند ناخلفی شده که گوش به فرمان آمریکا نیست و خواست و اراده آمریکا را محقق نمی سازد.

 

ثابتی تأکید کرد: نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که بهترین فرصت برای بازگشت آمریکا به منطقه بحث مبارزه با داعش است. با این استراتژی که ارتش عراق  و نیروهای گارد ملی عراق نمی توانند از سرزمین وچارچوب ارضی خود دفاع کنند. آن ها، اقدام به مبارزه ظاهری با داعش می کنند ولی هر انسان عاقلی می داند که این ها به دنبال اهداف دیگری هستند. اهداف آن ها دخالت نظامی در منطقه است، دخالت هایی که اکنون هم هوایی و هم زمینی دارد صورت می گیرد، کما این که دیروز هم سناتور آمریکایی گفته که ما باید 4هزار نیروی پیاده زمینی وارد خاک عراق کنیم.

 

این فعال دانشجویی در ادامه گفت: این ارتجاء و برگشت نیروهای نظامی  پیاده و هوایی  آمریکا و کشورهای هم پیمانش به منطقه در حد اشراف بر خاک عراق و سوریه واشراف اطلاعاتی و عملیاتی بر این مناطق است.

 

ائتلاف علیه داعش، یک جنگ زرگری است

ثابتی با اشاره به رفتار ایران نسبت به ائتلاف تشکیل شده علیه داعش گفت: نکته ای که ایران را ازهمکاری با آمریکا منع می کند این است که برای ما مبارزه با داعش به معنای مبارزه با خط موجودی آن ها است. یعنی مبارزه با آمریکا. در این صورت وقتی داعش نطفه ای نامبارک از خود آمریکا است، اگر قرار باشد ایرانی ها مبارزه ای انجام دهند و به گروهی بپیوندند، این مبارزه با خودِ امریکا خواهد بود. ائتلافی که کشورها هم باید در کنار ایران به این گروه پیوسته و با آمریکا بجنگند.

 

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران افزود: ما معتقدیم که این یک جنگ زرگری است که سناریوی آن کاملا مشخص است.  40 کشوری هم که آمریکا ادعای همکاری آنها در ائتلاف را دارد، بخش اعظمی از آن ها در جنگ وارد نشده اند. برخی هم که ورود پیداکردند در حد ضعیفی همکاری دارند که به نظر ما این سناریو هم سناریوی شکست خورده ای است زیرا بعد از مدت ها که در عراق بودند هیچ نتیجه ای از حضورشان به دست نیامده. این در شرایطی است که خود نظامیان و شهروندان عراقی توانستند شهر آمرلی را در حمله های خاصی دست نیروهای تروریستی داعش پس بگیرند.

 

شکست ائتلاف علیه داعش با رهبری آمریکا، حتمی است

ثابتی با اشاره به شکست حتمی آمریکا در این جنگ، گفت: آمریکا در این جنگ به جای این که مقرهای داعش و پادگان های آنان را مورد حمله قرار دهد به اماکن و زیر ساخت های دوکشور عراق و سوریه حمله می کند و این رفتار محتوم به شکست است و خروج مفتضحانه آمریکا را به همراه خواهد داشت.  همان طور که اکنون کردهای منطقه، جریانات مذهبی شیعه و سنی عراق به شدت از حضور آمریکا ناراحت اند و اخطار داده اند که در مدت زمان خاصی اقدامات آمریکا صورت پذیرد و در غیر این صورت آمریکا باید عراق را ترک کند.

 

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران در مورد دست یابی کشورهای منطقه به حقیقت این حرکت ها ابراز داشت: دستگاه دیپلماسی ما باید در حوزه عراق قوی تر کار کند و مذاکرات را با کشورهای منطقه به شدت افزایش دهد و ماهیت تاریخی و حقیقی آمریکا و هم پیمانانش  آن (نه ماهیت کنونی که ظاهرا بر علیه داعش وارد جنگ شده اند) را برای ملت ها یادآوری کند، زیرا آمریکا این قدر افتضاحات  در منطقه خاورمیانه  دارد که نیاز به تشریح مسائل کنونی نیست واین اقدام باید، بیشتر با کشورهایی که زخم خورده تروریسم و استعمار و استثمارند صورت پذیرد تا نقش مؤثری را داشته باشیم.

 

ثابتی به دیگر اقدامات در رابطه با بیدارسازی ملت ها اشاره کرد و گفت: جنبش دانشجویان جهان اسلام فعالیت هایی در دانشگاه های مختلف با محوریت فعالیت های فکری در کشورهای اسلامی از آفریقا تا سوریه و لبنان، عراق و حتی خود عربستان شروع کرده که به عبارتی می توانند سفیران ضد استعمار باشند و کار خود را به خوبی انجام می دهند.

 

وی ابراز داشت: رسانه های انقلابی کشورهای مسلمان می توانند نقش خوبی را در این زمینه ایفا کنند. وقتی ما حضور نظامی آمریکا و اوضاع فلسطین، عراق، مصر، لیبی، الجزایر و سوریه را می بینیم، باید بدانیم که جنگ برای آمریکا پایانی ندارد بلکه از منطقه ای به منطقه دیگر منتقل می شود. اصالتِ (در جنگ بودن) برای آمریکا، اصالت مهمی است و نباید این موضوع را فراموش کرده و در جنایت های آنان شریک شویم.

انتهاي پيام/م

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی