نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. مهر 1393 - 21:19
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد:
سخت‌گیری‌های دست و پاگیر مانع توسعه استان‌های کمتر برخوردار می‌شود
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت نگاهش را به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته تقویت کند و بعضی از ضابطه‌ها و قاعده‌هایی که خیلی دست‌ و پاگیر هستند را تعدیل کنند تا سخت‌گیری‌ها مانع توسعه استان‌های محروم نشود.

به گزارش چهارفصل به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی ظهر امروز در دیدار با معاونت توسعه مدیریت منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مدیران صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: دولت اگر توسعه یافتگی را در همه مناطق کشور می‌خواهد، باید الزاماً یک نگاه متفاوتی نسبت به استان‌های کمتر برخوردار داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: عزم مردم برای همراهی با دولت بسیار بالا است و اگر مناطق مختلف آباد شود، زندگی مردم نیز آباد می‌شوند.

 

آیت‌الله ملک‌حسینی با بیان اینکه فرصت‌های زیادی برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد از دست رفت، بیان کرد: این عدم توسعه یافتگی در استان‌های همچون استان کهگیلویه و بویراحمد شاید ناشی از بکارگیری مسائلی مانند باندبازی، جناح‌بازی و اقلیم بازی در این مناطق باشد.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سرمایه‌گذاری دولت در بخش‌های مختلف در استان‌های کشور، اظهار کرد: اگر استان‌های کشور را به دو بخش تقسیم کنیم، استان‌ کهگیلویه و بویراحمد را می‌توان در بخش دوم قرار داد و درست زمانی که استان کهگیلویه و بویراحمد به سرمایه‌گذاری دولت در آن نیاز دارد، سیاست‌های دولت در این زمینه تغییر کرد و مسئولان به فکر اجرای قانون اساسی افتادند.

 

آیت‌الله ملک‌حسینی با تاکید بر توسعه همه جانبه در مناطق مختلف کشور، بیان داشت: بخشی از استان‌های کشور دارای اندام فربه هستند و بخش دیگر اندام لاغری دارند که استان‌های با اندام فربه به استان‌های لاغراندام آسیب می‌زنند.

 

وی به موضوع معدن فسفات چرام اشاره کرد و افزود: همواره نمایندگان مجلس برای نام بردن از این معدن در مجلس و مدیران گذشته برای اینکه آن را به پای خود بنویسند تلاش‌های زیادی کردند ولی عملاً هیچ کاری در این خصوص انجام نگرفت.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اینکه پول‌ها، اعتبارات و اقدامات توسعه‌ای به استان‌های دیگر برود، به راحتی و سهولت انجام این امر صورت می‌گیرد، ولی نوبت به لرها که می‌رسد شمشیر قانون گردن می‌زد و سخت‌گیرهای مفرط انجام می‌گیرد.

 

آیت‌الله ملک‌حسینی با بیان اینکه در خیلی از شهرها کالا و امکانات به راحتی انجام می‌گیرد، افزود: ولی در استان‌ کهگیلویه و بویراحمد اگر کالایی قرار است جابه‌جا شود، چوب تعزیرات، قانون و دادگاه بلند می‌شود و از آن طرف صدای نیروی انتظامی بالا می‌رود.

 

وی با اشاره به اینکه در یک سیستم معیوب همه آسیب می‌بینند، اظهار کرد: بطور مثال معدن فسفات چرام بعد از سال‌ها هنوز بلاتکلیف مانده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی از سخت‌گیری‌ها فقط مختص به این استان است در صورتی که در استان‌های دیگر خبری از این سخت‌گیری‌ها نیست.

 

آیت‌الله ملک‌حسینی استان کهگیلویه و بویراحمد را به یک طفل خردسال تشبیه کرد و افزود: طفل خردسالی اگر در راه بر زمین افتاد باید از او خرده نگرفت، ولی اگر یک جوانی افتاد او را باید نهیب زد.

 

وی تصریح کرد: استان‌های همانند کهگیلویه و بویراحمد نیاز به حمایت بیشتری دارند، شاید ظرفیت و فرهنگ کار در این استان پایین باشد، ولی مردم اصیل و با فرهنگ این استان اگر بدانند موانعی مانند باندبازی و جناح‌بازی بر سر راه آنها نیست، پیش‌قدم خواهند شد.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: مدیریت‌هایی که با پول می‌خواهند کاری انجام بدهند، آن مدیریت دیگر مدیریت نیست، بلکه مدیریت باید بر اساس عقل، اندیشه و تدبیر صورت بگیرد.

 

آیت‌الله ملک حسینی ادامه داد: اگر پول فقط ملاک مدیریت‌ها باشد، پول را به من و چند طلبه هم بدهند، می‌توانیم همه مشکلات را برطرف کنیم.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی