نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. مهر 1393 - 20:22
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل
بخش فرهنگی دانشگاه یاسوج در خوابی عمیق فرو رفته است
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج گفت: در قسمت ساخت و ساز و آماده کردن فضای فیزیکی دانشگاه جهت استقبال از سال تحصیلی جدید، متاسفانه در بخش فرهنگی کم کاریهای بزرگی صورت میگیرد.

به گزارش چهارفصل، شاهرخ قبادیان در گفتگو با سایت مردم استان (ک و ب) از وضعیت فرهنگی حاکم بر دانشگاه یاسوج ابراز گلایه و ناراحتی کرد و گفت: با وجود پیگیریهای خیلی خوب کادر مدیریتی دانشگاه در قسمت ساخت و ساز و آماده کردن فضای فیزیکی دانشگاه جهت استقبال از سال تحصیلی جدید، متاسفانه در بخش فرهنگی کم کاریهای بزرگی صورت میگیرد.

 

وی افزود: فضای فرهنگی دانشگاه در حال حاضر به صورتی است که اگر فردی از بیرون دانشگاه به فضای حال حاضر نگاهی بیندازد، مطمئنا بخش فرهنگی دانشگاه را در خوابی عمیق میبیند.

 

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج تصریح کرد: اگر از حق نگذریم، معاونت فرهنگی دانشگاه به صورت یک جانبه مراسم‌هایی را مطرح و تصویب می‌کند که بیشتر آنها جز ظاهرسازی‌های ناشیانه چیز دیگری نیست و بر روی اغلب آنها نمی‌توان برچسب فرهنگی چسباند که دلیل این امر نگاه غیر اصولی و غیر کارشناسی به فعالیت‌ها می‌باشد که بدون مشورت با کارشناسانی همچون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد.

 

قبادیان به تشکیل نشدن جلسه شورای فرهنگی دانشگاه اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگی، بالاترین مرجع تصمیم‌گیری فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه است که هر ساله به دلیل حجم زیاد فعالیت‌ها در آغار سال تحصیلی و ورود دانشجویان ورودی جدید به این مکان علمی- فرهنگی، مهمترین جلسه‌ سال این شورا، حدودا دو تا سه هفته قبل از شروع کلاس‌ها برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: همه ساله، به جز سال قبل که دانشگاه به دلیل اینترنتی بودن ثبت نام ستاد استقبال نداشت، به دلیل حجم زیاد کاری دو جلسه مختلف برگزار می‌شد که یکی مربوط به فعالیت‌های فرهنگی تشکل‌ها و معاونت فرهنگی بود و دیگری مربوط به روند برنامه‌های ستاد استقبال و جشن بعد از آن؛ اما امسال حتی همان یک جلسه نیز تا کنون برگزار نشد.

 

دبیر این تشکل دانشجویی به معضلات ناشی از تشکیل نشدن جلسه شورای فرهنگی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: برگزار نشدن جلسه شورای فرهنگی دانشگاه چند معضل به دنبال دارد که اولین و مهم ترین آنها ناتوانی مجریان برنامه‌های دانشگاهی و تشکل‌های دانشجویی در برنامه‌ریزی درست برای فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه می‌باشد.

 

قبادیان مکاتبه مستقیم تشکل‌ها و نهادهای دانشجویی با معاونت فرهنگی دانشگاه در صورت داشتن برنامه برای اجرا در دانشگاه را معضل دوم دانست و گفت: در این صورت باید مستقیما با خود معاونت مکاتبه شود که این عمل باعث بروز دیدگاه شخصی در رد و یا قبول برنامه‌های فرهنگی دانشگاه می‌شود که خلاف موازین قانونی می‌باشد.

 

وی تصریح کرد: همکاری نکردن معاونت دانشگاه در برگزاری برنامه‌های بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در دو هفته اخیر نمونه قابل ذکری است که برای این معضل باید به آن اشاره کرد.

 

دبیر این تشکل دانشجویی افزود: بسیج دانشجویی در هفته گذشته برای یکی از برنامه‌های خود سخنران دعوت کرد که لغو شد و ویژه نامه‌های تشکل انجمن مستقل به دلیل کمبود اعتبار اجازه چاپ و انتشار نیافت که بوسیله هزینه شخصی دانشجویان در بین دانشجویان ورودی جدید منتشر شد.

 

قبادیان ضمن ابراز نگرانی از بی‌توجهی مسئولین فرهنگی دانشگاه به تشکیل جلسه شورای فرهنگی، تصریح کرد: خود بنده به عنوان عضو شورای مرکزی تشکل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، چندیدن بار خدمت معاونت فرهنگی و سرپرست دانشگاه رسیده‌ام؛ ولی همچنان هیچ گونه حرکتی جهت برگزاری این جلسه دیده نشد.

 

این فعال دانشجویی در پایان گفت: احتمال می‌دهم که این نوع برخوردها بیشتر به دلیل مسئله خاصی است که در صورت پیگیری نکردن مسئولان در هفته‌های بعد در مصاحبه خبری با رسانه‌ها، آنها را عنوان می‌کنم.
 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی