نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. مهر 1393 - 8:38
تصاویر منتشر شده از سوی یک ماهواره جاسوسی امریکایی ادعاها درباره وارد آمدن یک خسارت سنگین به پارچین در اثر انفجاری در هفته گذشته را تایید نمی کند.

به گزارش چهارفصل به نقل از مشرق، تصاویر منتشر شده از سوی یک ماهواره جاسوسی امریکایی ادعاها درباره وارد آمدن یک خسارت سنگین به پارچین در اثر انفجاری در هفته گذشته را تایید نمی کند.

موسسه علوم و امنیت بین المللی که به آژانس اطلاعات مرکزی امریکا درباره جزئیات فنی برنامه هسته ای ایران مشاوره می دهد، به تازگی دو تصویر ماهواره ای از تاسیسات پارچین منتشر کرده است که ادعا شده جزئیات انفجار اخیر رخ داده در این تاسیسات را نشان می دهد.

ماهواره فرانسوی پلیادس هم در صبح 7 اکتبر هم تصاویر مشابهی منتشر کرد که ادعا شده انفجار در تاسیسات را تایید می کند.
 

نکاتی درباره تحلیل اطلاعات تصویری جدید منتشر شده از پارچین

یکشنبه شب گذشته (13 مهر) انفجاری در بخش جنوب شرقی تاسیسات پارچین رخ داد و بلافاصله منابع غربی ادعا کردند که این تاسیسات آسیب جدی دیده است.

ارزیابی موسسه علوم و امنیت بین المللی می گوید که 6 ساختمان آسیب دیده است.

این تصاویر در روز های هفتم و هشتم اکتبر منتشر شده است.

موسسه علوم و امنیت بین الملل اعلام کرده تحلیل هایش از تصاویر ماهواره ای نشان می دهد احتمالا در بخش جنوبی پارچین انفجار رخ داده است.

این موسسه در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: «چندین نشانه که می توان از وقوع انفجار انتظار داشت در این مکان قابل مشاهده است. دو ساختمانی که در ماه اوت 2014 در این مکان وجود داشتند دیگر وجود ندارند در حالی که به نظر می رسد ساختمان سوم نیز به شدت آسیب دیده است. در مجموع، به نظر می رسد دست کم شش ساختمان یا نابود شده اند یا آسیب دیده اند».

پایگاه اینترنتی Israel Defense در گزارشی گفته است این انفجار ناشی از یک حمله به پارچین بوده است.

این در حالی است که بررسی های «ایران هسته ای» نشان می دهد تصاویر منتشر شده هیچ علادم روشنی از یک انفجار بزرگ در پارچین به دست نمی دهد.

همانگونه که سازمان صنایع دفاع اعلام کرده آنچه محتمل تر است این است که انفجاری در حین نقل و انتقال مواد دارای قابلیت انفجار رخ داده است.

این امر در پارچین به برخی شرکت های خصوصی واگذار شده است.

نکته مهم دیگر این است که این مکان ها فاصله ای قابل توجه با ساختمانی دارد که آژانس مدت هاست خواهان بازدید از آن است.

این ساختمان در بخش شمال شرقی پارچین قرار دارد.

منبع: ایران هسته ای

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی