نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. مهر 1393 - 8:58
هجمه های اخیر اصلاح طلبان به روحانی در شرایطی شکل گرفته که رئیس دولت یازدهم نزدیک به یک ماه دیگر فرصت دارد تا وزیر جدید علوم را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

به گزارش چهارفصل به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا رفتار و گفتار این روزهای روحانی به شدت داد و فریاد اصلاح طلبان را درآورده و حالا به نظر می رسد رئیس دولت یازدهم در ماجرای انتخاب وزیر جدید علوم، تحقیقات و فناوری نیز با چالش های جدیدی از سوی این جریان روبرو شود.

 

اصلاح طلبان در روزهای اخیر و به خصوص بعد از بازگشت حسن روحانی از نیویورک به شدت وی را تحت فشار قرار داده اند. این اقدام اصلاح طلبان نیز از 2 حالت خارج نیست. اول اینکه این جریان درصدد عبور از روحانی هستند و از سوی دیگر نیز قصد دارند تا با عبور از روحانی، فضا برای بازگشت خود به عرصه سیاست را فراهم سازند.

 

در این بین اما هجمه های اخیر اصلاح طلبان به روحانی در شرایطی شکل گرفته که رئیس دولت یازدهم نزدیک به یک ماه دیگر فرصت دارد تا وزیر جدید علوم را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

 

50 روز پیش بود که مجلس شورای اسلامی با اکثریت آرای خود اولین کارت قرمز وزرای دولت یازدهم را به فرجی دانا، وزیر علوم کابینه روحانی نشان داد و بعد از ظهر همان روز بود که خبر رسید رئیس جمهور محمد علی نجفی، گزینه ناکام وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته را به عنوان سرپرست موقت این وزارتخانه معرفی کرده است و  و حالا نزدیک به 40 روز دیگر فرصت باقی است تا رئیس جمهور وزیر جدید را به مجلس معرفی کند.

 

این البته در شرایطی است که از اردوگاه دولتی ها خبر می رسد این جریان برای انتخاب وزیر آینده قصد دارد یک گزینه معتدل را به مجلس معرفی کند تا بدینوسیله حساسیت های به وجود آمده در بین نمایندگان مجلس نهم را خنثی کنند. از همین رو تلاش ها برای پیدا کردن گزینه ای با خصوصیت میانه روی آغاز شده است.

 

طی هفته های گذشته نیز خبر رسید که حسن روحانی قصد دارد این بار برای وزارت علوم یک گزینه معتدل نزدیک به اصولگرا را به عنوان وزیر آینده علوم معرفی کند تا بدین وسیله مشکلی نیز در مجلس شورای اسلامی به وجود نیاید. از همین رو نام 4 گزینه به عنوان گزینه های اصولگرای مدنظر روحانی مطرح شد.

 

صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و از جمله معدود شخصیت هایی است که در دولت های مختلف سمت داشته است. این استاد دانشگاه صنعتی شریف، سابقه وزارت امور خارجه کشورمان در دولت دهم را نیز دارد. سورنا ستاری نیز عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و عضو شورای انقلاب فرهنگی بوده و سابقه مدیر عاملی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور را نیز دارد. معاون فعلی علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد نخبگان فرزند سرلشکر شهید منصور ستاری نیز هست و یکی از گزینه های محتمل این وزارتخانه به شمار می رود. حسن صدوق نیز دبیر کل سابق کمیسیون ملی یونسکو در ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی بوده و در حال حاضر مشاور سازمان محیط زیست نیز می باشد.

 

انتخاب یک گزینه از بین اصولگرایان بی شک با هجمه های جدید اصلاح طلبان نیز همراه خواهد شد و اختلاف و شکاف به وجود آمده بین دولت و اصلاح طلبان را نیز افزایش خواهد داد. حالا باید منتظر ماند و دید که کدام یک از گزینه های مطرح شده در بین چهره های میانه رو به عنوان گزینه اول دولت برای تصدی وزارت علوم معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی