نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. مهر 1393 - 9:04
برخی اعضای دولت تماس هایی را با نمایندگان معتدل و میانه رو مجلس برقرار کرده اند و از آنها دعوت کرده اند تا در لیست انتخاباتی دولت برای مجلس دهم حضور یابند.

به گزارش چهارفصل به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا گروه های سیاسی چند ماهی هست که بحث ورود زودهنگام به ماجرای انتخابات مجلس را کلید زده اند و رفته رفته چهره جریان های حاضر در این انتخابات مشخص می شود. در این بین تا به امروز حضور جریان های اصلاح طلب، اصولگرا، یاران احمدی نژاد و طیف حامیان هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال آینده مجلس قطعی شده و دولتی ها نیز این روزها در حال تدارک لیست انتخاباتی خود هستند.

 

در این باره شنیده می شود برخی اعضای دولت تماس هایی را با نمایندگان معتدل و میانه رو مجلس برقرار کرده اند و از آنها دعوت کرده اند تا در لیست انتخاباتی دولت برای مجلس دهم حضور یابند. در این خصوص هر چند هنوز مشخص نیست کدام نمایندگان قرار است در لیست دولتی ها قرار گیرند اما تلاش زودهنگام دولت برای ارائه لیست انتخاباتی، نشان می دهد که این جریان برنامه ویژه ای را در چارچوب انتخابات مجلس در نظر گرفته است.

 

البته این احتمال نیز وجود دارد که لیست انتخاباتی دولت همگام و همراه با لیست طیف هاشمی رفسنجانی بسته شود. بنابراین با توجه به ماموریت ویژه هاشمی به قدرت الله علیخانی مشاور امور مجلس خود مبنی بر جمع آوری لیستی از نمایندگان جوان و فعال ادوار مجلس، به نظر می رسد که لیست دولتی ها برای انتخابات مجلس دهم، تلفیقی از نمایندگان میانه رو مجلس نهم و نمایندگان فعال و جوان ادوار مجلس باشد.

 

همچنین لازم به ذکر است که طی روزهای اخیر شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور بانوان آماده باشی انتخاباتی را به زنان داد و از نقش فعال و پررنگ بانوان در انتخابات آینده مجلس خبر داد.

 

پیش از این نیز جریان های مختلف فعالیت خود را برای پالایش لیست های انتخاباتی آغاز کرده بودند. طوری که از اردوگاه حامیان محمود احمدی نژاد خبر رسید که لیستی 150 نفره آماده شده و قرار است برای انتخابات سال آینده مجلس پالایش شود. از سوی دیگر نیز موسوی لاری مدیریت جلسات گروهی از اصلاح طلبان را بر عهده گرفته و لیست 700 نفره ای را با توجه به محدودیت هایی که برای اصلاح طلبان وجود دارد، آماده کرده است.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی