نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. مهر 1393 - 19:53
در شش ماهه نخست سال جاری دو هزار و ۴۶ نفر در تصادفات جاده ای در استان کهگیلویه و بویراحمد کشته و زخمی شدند که از این تعداد ۹۰ نفر جان خویش را از دست دادند.

به گزارش چهارفصل، در شش ماهه نخست سال جاری دو هزار و ۴۶ نفر در تصادفات جاده ای در استان کهگیلویه و بویراحمد کشته و زخمی شدند که از این تعداد   ۹۰  نفر جان خویش را از دست دادند.

 

گزارش ها حاکی است که بیشترین کشته شده ها در حوزه استحفاظی بویراحمد و دنا با اختصاص ۵۰ کشته بوده است . شهرستان های گچساران و باشت با ۳۲ کشته و شهرستان کهگیلویه با هفت نفر کشته در رده های بعدی قرار دارند .

 

به گزارش امید مردم ؛ کامروز امینی در این زمینه گفت : در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۳ نفر در حوادث جاده ای جان خود را از دست دادند که امسال ۱۲٫۶ درصد کاهش یافته است .

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: از تعداد متوفیان در تصادفات رانندگی در استان، ۶۱ نفر مرد و ۲۶ نفر زن و۳۱ نفر از آنها مجرد و ۵۹ نفر نیز متاهل بودند . 

 

وی افزود: ازاین تعداد  ۳۱ نفر راننده، ۲۰ نفر عابر پیاده، ۳۶ نفر سرنشین یا همراه راننده و مرگ سه نفر نیز نامعلوم بوده است .

 

این مسئول بیان داشت: در این حوادث ۴۸ نفر در محل حادثه، ۳۱نفر در بیمارستان، هفت نفر در راه انتقال به بیمارستان و چهار نفر نیز به طور نامعلوم جان خود را از دست داده اند.

 

امینی بیشترین تعداد تصادفات را مربوط به روز و به تعداد ۵۶ مورد عنوان کرد و اظهار داشت: ۲۶ مورد از تصادفات در شب و هشت مورد هم در ساعات اولیه و پایانی روز بوده است.

 

وی تصریح کرد: ۱۵مورد از تصادفات شش ماه نخست سال جاری در جاده های درون شهری، ۶۸ مورد در جاده های برون شهری و هفت مورد در جاده های روستایی استان رخ داده است.

 

وی عنوان کرد: بیشترین تصادفات رانندگی منجر به فوت در این مدت مربوط به خودروی سواری بوده است.

 

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از کاهش سه درصدی تصادفات منجر به جرح در شش ماه نخست سال جاری خبرداد.

 

امینی افزود: در شش ماه نخست امسال یک هزار و ۸۹۴ نفر در حوادث رانندگی دچار جرح شدند.

 

وی افزود: از این تعداد هزارو ۳۶۷ نفر مرد و ۵۲۷ نفر نیز زن بوده اند .

 

وی تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در شش ماه نخست سال قبل را یکهزارو ۹۵۶ نفر عنوان کرد.

 

حالا به بررسی آمارهای متوجه می شویم که اگر تعداد کشته شدها (۹۰ نفر) را به تعداد مصدومان ( ۱۸۹۴ نفر) جمع کنیم عددی معادل  هزار و ۹۸۴ نفر به دست می آید که اگر به تعداد روزهای شش ماه اول سال که ۹۳ روز می باشد  تقسیم کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که  روزانه در اثر حوادث رانندگی در جاده های استان ۲۲نفر از هموطنان کشته و یا مجروح شده اند که این آمار می تواند زنگ خطری جدی را به همراه داشته باشد هر چند مسوولین و متولیان امر نیز منکر این ماجرا نیستند اما همیشه وضعیت نامناسب جاده های استان مهمترین دلیل این امر عنوان می گردد .

 

حال جا  دارد که متولیان امر و مسوولین ارشد استانی بیشتر بر این امر تکیه داشته و راهکارهای عملی را برای بهبود وضعیت جاده های ارتباطی استان پیدا کنند از دیگر سوی تلاش در جهت بهبود وضعیت فرهنگ رانندگی در سطح جامعه و همچنین اعمال قانون بدون از هر گونه ملاحظه ای می تواند از سوی مامورین زحمتکش راهنمایی و رانندگی و پلیس راه در این زمینه موثر واقع گردد.

منبع:روزنامه امید مردم

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی