نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. مهر 1393 - 12:11
در حالی که تشکل های قبلی در دانشگاه‌ها از بودجه کافی برای فعالیت خود برخوردار نیستند، تشکل خرداد در دانشگاه آزاد شهرکرد در حال راه‌اندازی است.

به گزارش چهارفصل  به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، با روی کار آمدن دولت یازدهم و مصاحبه‌های گسترده وزیر علوم مبنی بر استقبال از تأسیس تشکل‌های جدید در دانشگاه‌ها موج جدیدی از درخواست‌ها برای تشکیل تشکل های جدید در دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه آزاد به راه افتاد.

 

در این میان برخی از دانشجویان مسأله دار با ورود به حوزه تأسیس تشکل، به دنبال دست یابی به تریبونی برای اظهار نظر تلاش خود را آغاز کردند.

 

پس از این تکاپو‌ها "علی قدمیاری" رئیس تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد، در این خصوص گفت: با توجه به این که مدیریت جدید دانشگاه آزاد به دنبال این است تا فضای باز سیاسی ایجاد و ظرفیت‌ها احیا شود؛ تحقیقاتی صورت می‌گیرد تا جهت‌گیری‌های جدید مشخص شده و عملکردها طبق آن‌ها انجام پذیرد. یکی از جهت‌گیری‌های جدید این است که سیاست معتدلی در فضای دانشگاه حاکم شود و از افراط و تفریط‌ها جلوگیری کند. دوم اینکه هیچ جریان غیرقانونی حق فعالیت در دانشگاه آزاد را ندارد. ارتباط قانون‌مند با احزاب بیرونی یکی دیگر از رویکردها است تا به عنوان عقبه تشکیلاتی در مجموعه دانشگاه دیده نشوند. هر تشکلی که سلیقه سیاسی خاصی دارد، باید هویت دانشجویی خودش را حفظ کند و مستقل باشد. 

 

با این حال شنیده ها حاکی از پیگیری برخی از دانشجویان مسأله دار با محوریت (س.ت) و (ا.غ) برای تأسیس تشکلی به نام خرداد در دانشگاه آزاد شهرکرد است.

 

این افراد که تلاش زیادی برای فعال کردن انجمن اسلامی دانشگاه خود داشتند، نتوانستند این انجمن خود را فعال کنند و از این رو به دنبال تأسیس انجمن خرداد رفتند.

 

این دانشجویان که خود را فعال مدنی می‌دانند در فتنه 88 نقش زیادی در برپایی برخی از تجمع‌ها داشتند؛ همچنین با تلاش این دانشجویان اولین گردهمایی اصلاح طلبان در شهرکرد برگزار شد که در این همایش از سران فتنه تقدیر و تشکر به عمل آمد و مهمترین خواسته اصلاح‌طلبان رفع حصر سران فتنه عنوان شد.

 

همچنین در این همایش محمدرضا خاتمی عضو حزب منحله مشارکت و همچنین یکی از محکومان فتنه 88 حضور داشت.

 

از طرق دیگر مسئول این تشکل یکی از امضا کنندگان نامه به اوباما بوده که درخواست مذاکره اوباما با روحانی و ارتباط‌گیری با آمریکا را داشته است.

 

با توجه به روند تأسیس تشکل‌های جدید در دانشگاه آزاد باید دید در چه شرایطی وزارت علوم به ویژه مسئولین دانشگاه آزاد جلوی تشکیل بی حد و حصر این نشکل ها را می گیرند؟

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی