نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. مهر 1393 - 15:25
نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری گفت:اجرای حکم اعدام شیخ نمر،باعث شعله ور تر شدن اعتراضات داخلی در عربستان خواهد شد.

به گزارش چهارفصل، آیت الله سید مجتبی طاهری خرم آبادی در گفتگو با  ایلام بیداردر واکنش به صدور حکم اعدام نمرباقر النمر توسط رژیم عربستان اظهار کرد:دولت عربستان باید برای شیعیان این کشور این حق را قائل شود که اگر اعتراض و یا نظری دارند آن را بیان کنند.

 

وی ادامه داد:عده ای در عربستان به نحوه حکومت و عمل حکام و مجریان اعتراض دارند و قائده بر این است که کسانی که ادعای اسلام را دارند باید این اجاره به آنها بدهند که اعتراض خود را بیان نمایند.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد:وقتی حرکت اعتراضی درچارچوب قانون و آرام صورت می گیرد،دولت عربستان حق ندارد آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده و حکم اعدام صادر نماید.

 

آیت الله طاهری با بیان اینکه اعتراض حق شیعیان عربستانی است،گفت:شیعیان به عنوان شهروند کشور عربستان هم حق دارند نظرات خود را بیان کنند و دولت این کشور نباید جو خفقان را به وجود بیاورد.

 

وی تاکید کرد:رفتار کشور عرستان هم به لحاظ دینی و هم به لحاظ بین المللی غیر قابل قبول می باشد.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی کشور ما باید رفتار غلط دولت عربستان را به دولتمردانش تذکر دهد،اظهار کرد:دستگاه دیپلماسی ما باید با کشور عربستان اتمام حجت نماید چرا که شیعیان و شیخ نمر دارای طرفداران زیادی هستند.

 

آیت الله طاهری تصریح کرد:دولتمردان مدعی اسلام عربستان بدانند که حکم اعدام شیخ نمر بر خلاف رفتار اسلام،دستورات قرآن و پیغمبر است و هیچگاه پذیرفته نخواهد شد.

 

وی در پایان گفت:اینگونه برخوردهای آل سعود جز آنکه باعث افزایش اعتراضات مردمی و  انزجار ملت های مسلمان اعم از شیعه و سنی از عربستان شود، هیچ خروجی دیگری ندارد وعربستان با اعدام آیت الله نمر نه تنها نمی تواند اعتراضات را سرکوب کند بلکه اجرایی شدن این اعدام باعث شعله ور تر شدن اعتراضات داخلی این کشور خواهد شد.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی