نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. مهر 1393 - 14:55
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگا ه های تهران اشاره به اعدام شیخ نمر توسط دولت عربستان گفت:انسان های آزادی خواه در دنیا نسبت به اعدام شیخ نمر قیام خواهند کرد.

به گزارش چهارفصل، مجتبی ثابتی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی صبح زاگرس با اشاره حکم اعدام شیخ نمر توسط عربستان اظهار داشت: اعدام شیخ نمر یک سناریوی از پیش طراحی شده است و در موقعیت های جغرافیایی و هم ژئوپولوتیک دیگر هم می توان مشاهده کرد که علمای شیعه، بحرین و عربستان نیز در مضیقه هستند و با بزرگان دینی آن رها  بدرفتاری می کنند.

 

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: همه این سناریوها ناشی از دلارهای سیاه و نفتی عربستان هستند و عربستان خود را روشنگر و طرفدار آزاد خواهی علمای شیعی در اقصی نقاط دنیا و مثلث خاورمیانه می داند.

 

وی با اشاره به این که کمیته ها و کمیساریای حقوق بشر باید نسبت به موضوع اعدام شیخ قیام کنند، ابراز داشت: وقتی یک نفر مشخصّاً علیه افکار و ارزش های عمومی و دینی مردم صحبت می کند دبیر کل سازمان ملل و فرستاده های ویژه آن، عکس العملی نشان می دهند، طبیعی است که باید در مقابل جنایات های که در کشور عربستان صورت می گیرد نیز موضع گیری روشن انجام دهند.

 

ثابتی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره سازمان ملل که فرمودند سازمان ملل با دلارهای آمریکا مدیریت می شود، اظهار کرد: امروزه جهان به وضوح می بیند که برخی از پیش بینی ها در مورد آمریکا به واقعیت می رسند.

 

وی با بیان این که انتظاری از دولت وحشی، بی سواد و بی دین عربستان در زمینه اعدام شیخ نمر نمی رود، تأکید کرد: نیش عقرب نه از روی کینه است، اقتضای طبیعتش این است، اگر عربستان کاری غیر از اعدام شیخ نمر انجام دهد جای تعجب است.

 

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران خاطر نشان کرد: انسان های آزادی خواه در دنیا نسبت به اعدام شیخ نمر قیام خواهند کرد.

 

وی با اشاره به ماده 19 منشور حقوق بشر و آزادی های سیاسی و مدنی مصوب شده در سازمان ملل بیان داشت: طبق این ماده هیچ دولتی حق برخورد با آزادی های مذهبی را ندارد، لذا سازمان ملل ناظر بر ادعایی که می کند باشد.

 

ثابتی یادآور شد: حکومت عربستان که نفس های آخر خود را سپری می کند از هم اکنون جنگ نوادگان آل سعود بر سر قدرت را شروع کرده و به هر ابزار و عنصری متوسل می شود تا اینکه بتواند بقای عمر خود را کمی بیشتر کند.

 

وی در ادامه افزود: در نظام جمهوری اسلامی، برادران اهل سنت، مولوی و علمای دینی دیگر مذاهب از آرامش کامل و دانشجویان آنان در بهترین دانشگاه های ایران اسلامی مشغول به تحصیل هستند و از امکانات و مزایای خاص خودشان برخوردارند.

 

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران با بیان این که حقوق بشر آمریکایی دارای استاندارهای چندگانه است، ابراز کرد: استانداردها متناسب با نرخ دلار تعیین می شوند، اگر استانداردی باعث کاهش ارزش دلار شود، آمریکا قطعاً با آن مبارزه می کند.

 

وی تأکید کرد: ما یقین داریم که حکم اعدام شیخ نمر با نگاه کلان و راهبردی ولی نعمتان عربستان یعنی آمریکا؛ محقق شده است.

 

ثابتی در پایان گفت: عربستان جرأت چنین اقدامی را ندارد و تمام اتفاقاتی که در منطقه و حوزه جنگ دولت با مردم، جنگ مذهب با مذهب را به راه می افتد پشتوانه آن جز آمریکا نیست و آل سعود و آل خلیفه ابزارهایی برای محقق کردن اهداف خود هستند.
انتهای پیام/ گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی