نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. مهر 1393 - 11:34
بیانیه بسیج دانشگاه فرهنگیان یاسوج در اعتراض به حکم شیخ نمر
بیانیه بسیج دانشگاه فرهنگیان یاسوج در اعتراض به حکم شیخ نمر
کوچکترین اقدام نابجای آل سعود،‌ پاسخ دندان شکن جهان اسلام را در پی خواهد داشت
در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یاسوج که در اعتراض به حکم اعدام شیخ نمر صادر شد آمده است: سران رژیم غاصب آل سعود بدانند کوچکترین اقدام نابجایی در این خصوص، پاسخ تند و دندان شکن افکار عمومی جهان اسلام را در پی خواهد داشت.

به گزارش چهارفصل به نقل از "خبرگزاری دانشجو" از یاسوج،‌  بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یاسوج با صدور بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به صدور حکم اعدام شیخ نمر، رهبر شیعیان عربستان اعلام کردند.

 

در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: جهاد بی امان علمای اعلام و روحانیت اصیل و انقلابی در پیشاپیش جبهه دائمی ضد استکبار و ظلم ستیز در جهان اسلام همیشه همچون سیلی خروشان لرزه بر اندام هر مستکبری انداخته و ویران کننده برای کاخ هر ستمی بوده و هست.

 

چند روزی است که خبر صدور حکم اعدام روحانی مبارز در کاخ جور آل سعود ما را متاثر ساخته، اقدامی که بار دیگر چهره پلید وهابیت ضد دین و ضد بشریت را آشکار می‌کند که در صدد اجرای حکم اعدام برای انسان‌های معتقد و مبارز و بی‌گناهی همچون شیخ نمر می‌باشد.

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اقدام برای انجام و حذف چنین افرادی اولین جنایت این رژیم وهابی نیست؛ بلکه این رژیم سال‌هاست که با مسلمانان جهان و شیعیان مخالفت کرده و هم دست دولت‌هایی همچون اسرائیل غاصب و آمریکای جنایت کار، بانی این وحشی گری‌ها می‌باشد. شیخ نمر به عنوان نماینده برجسته شیعیان عربستان سه خواسته دارد: یک: برخورد با کسانی که در سایه پشتیبانی دولت سعودی، به کرامت شیعیان، توهین می‌کند و این را در تمام رفتارهای سیاسی و مدنی نشان می‌دهند؛ دو: گروه‌ها و طوایفی در مناطق شیعه نشین اختلافات شیعه و سنی را دامن می‌زنند و باید با آنها برخورد شوند؛ سه: شیعیان توقع دارند، همانند اهل سنت، محدودیتی در حقوق شهروندی نداشته باشند. کم و بیش، این مشروح تمام اصلاحات در خواستی شیعیان است که در اعتراض شیخ نمر نمود یافته است.

 

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یاسوج در بخش دیگری از بیانیه خود به بیان نکاتی پرداخت که به شرح زیر است:

 

۱-  تز مبارزه با روحانیت و اسلام شیعی سال هاست که در دستور کار اهریمن صفتان آل سعود و حامیان یهودیشان قرار دارد. و در این راستا نیاز است تا با تلاش برای شناخت این اندیشه در دانشگاه‌ها، دانشجویانی را که احیاناٌ با بی‌اطلاعی و ناخواسته از این تز ضد دینی حمایت می‌کنند را مطلع ساخت و از عواقب شالوده شکن این تفکر آگاه کرد.

 

۲- جامعه دانشگاهی و خصوصا دانشجویان بسیجی نسبت به این موضوع و سایر مشکلات سیاسی این چنینی در جهان اسلام بی‌تفاوت نبوده و با مطالبه و انتظار پی‌گیری جدی این مسئله از سوی مسئولین وزارت امور خارجه، حمایت خود را از آیت الله شیخ باقر النمر و این راه پر رهرو اعلام می‌دارد.

 

۳- لازم به ذکر است که بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در راستای بصیرت افزایی و شناساندن این تفکرات به دانشجویان از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و در راستایی مبارزه با هر عاملی که خدشه‌ای به اعتقادات اسلامی دانشجویان وارد کند تمام تلاش خود را صورت خواهد داد.

 

در بخش پایانی بیانیه بسیج دانشجویی این دانشگاه ذکر شده است: سران رژیم غاصب آل سعود بدانند کوچکترین اقدام نابجایی در این خصوص، پاسخ تند و دندان شکن افکار عمومی جهان اسلام را در پی‌خواهد داشت، پس بهتر است که بانیان مشی اسلام آمریکایی (رژیم آل سعود) بدانند که انان را یارای مقابله با این موج اسلامی نیست، پس لازم است که دست به چنین حماقتی نزنند و هرچه سریعتر در صدد ابطال این حکم غیر مشروع برآیند.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی