نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. آبان 1393 - 11:24
امام جمعه چرام گفت : امروزه عده ای به دنبال تطهیر فتنه گران هستند و آنان را با حر ریاحی شهید دشت کربلا برابر می دانند و خواهان پذیرفتن آنان در جامعه هستند لیکن باید بدانند ننگ خیانت به نظام اسلامی و هم پیاله شدن با دشمنان داغی است که همواره بر پیشانی فتنه گران و حامیان آنها حک شده است و هرگز از یاد و خاطره مردم پاک نخواهد شد.

به گزارش چهارفصل،حجت الاسلام جعفر طزری صبح امروز در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی چرام، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و عرض تسلیت به همه ارادتمندان به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، ماه محرم را ماه زنده شدن انسانها و فضایل انسانی دانست و گفت : محرم ماهی است که انسان با حلول آن احساس تولد دوباره می کند و روش صحیح زندگی کردن را می آموزد.

 

محرم درس مقاومت و پایداری می دهد نه درس تعامل و مذاکره با دشمن

وی افزود: محرم به ما می آموزد که هرگز در برابر زورگویان سر تسلیم فرود نیاوریم اگر چه به قیمت از دست دادن جانمان باشد و امام حسین(ع) با نثار خون خویش به ما آموخت که در پرتو مقاومت و ایستادگی پیروزی حتمی است هرچند که به ظاهر شکست بخوریم.

 

امام جمعه چرام تصریح کرد: محرم درس سازش و مذاکره نمی دهد و اگر امام حسین(ع) بارها و بارها با دشمن گفتگو کرد هدفی جز هدایت انسانهای فریب خورده و نادان نداشت و تلاش می کرد تا انسانها را از پرتگاه سقوط به بهشت جاویدان نائل گرداند و امروزه شاهد هستیم کسانی که از تعالیم روح بخش امام حسین(ع) درس آموخته اند در دنیا عزیز و پیروزند.

 

طزری خاطرنشان کرد: منطق تعامل و مذاکره با دشمن چیزی جز شکست و ذلت به همراه ندارد و کسانی که از رویارویی با یزدیان هراس داشتند و منطق مذاکره را پیش گرفتند همه به خاک ذلت نشستند و در دنیا و آخرت خود را بیچاره و بدبخت نمودند.

 

گره زدن مسئله اسیدپاشی به امر به معروف و نهی از منکر توطئه بیگانگان است

 

خطیب جمعه چرام در ادامه با اشاره به حوادث چند روز اخیر اصفهان و محکوم کردن این حوادث، اظهار داشت: آنچه که در اسیدپاشی های چند روز اخیر اصفهان حائز اهمیت است و باید بدانیم این است که چرا این اخبار برای غربی ها مهم بود و بلافاصله اینگونه شروع به تبلیغ آن کرده و قربانیان را زنان بدحجاب جامعه و عوامل آن را مبارزین با بدحجابی معرفی کرده اند.

 

این مسئول ادامه داد: انتساب این گونه حرکات زشت به آمرین به معروف و ناهیان از منکر توطئه ای بیش نیست و بعضی از این قربانیان از خانواده های مومن و متدین هستند.

 

وی در ادامه گفت: متصف کردن این خانواده ها به بدحجابی و لاابالی تهمت و افتراء بوده و هدف آن خدشه وارد کردن به آبرو و حیثیت دیگران است، از طرفی عده ای برای بی اعتبار جلوه دادن فریضه امر به معروف و نهی از منکر دست به چنین جنایاتی می زنند تا این عمل را مخدوش کنند.

 

امام جمعه چرام انجام این اعمال زشت در این مقطع زمانی را به دلیل توجه مجلس به بحث امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت : در زمانی که بحث تصویب مصوبه ای در حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر توسط مجلس در دست پیگیری است عده ای می خواهند با این اعمال زشت این کار خوب مجلس را ناکام بگذارند.

 

وی با بیان اینکه کسانی که در ظاهر به حمایت از مصدومین این حادثه برخاسته اند، در زمان متعرض شدن اراذل اوباش به نوامیس مردم سکوت کردند، افزود:  ما شک نداریم که اقدامات اخیر در جهت بر هم زدن آرامش روانی جامعه و بدنام کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

 

خیانت به نظام اسلامی و هم پیاله شدن با دشمنان داغی است که همواره بر پیشانی فتنه گران و حامیان آنها حک شده است

طزری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به تاریخ انعقاد ننگین قانون کاپیتولاسیون، گفت: آمریکا همواره به دنبال از بین بردن حاکمیت قضایی کشورهای اسلامی و منطقه بوده و قصد سیطره بر آنها را دارد و امروزه نیز شاهد هستیم که به بهانه مبارزه با گروه تکفیری داعش که دست پرورده خود آنهاست در حال از بین بردن زیرساخت های کشور سوریه و حمله به سربازان عراقی به بهانه مبارزه با داعش است.

 

خطیب جمعه چرام، تصریح کرد: پرونده جنایات و ظلم آمریکا در قبال ایران یک کتاب قطور بوده که نمونه اخیر آن نیز همین تحریم های ظالمانه است اما با کمال تعجب ملاحظه می شود که عده ای همچنان قبله آمال شان آمریکاست و تمام سعی و تلاش خود را حتی با خیانت به نظام اسلامی در رابطه با آمریکا می دانند که نمونه بارز آن همین فتنه گران سال 88 هستند که حاضر شدند به قصد براندازی نظام با دشمنان قسم خورده ای مانند آمریکا و اسرائیل هم دست شوند و تاکنون هم اظهار پشیمانی نکرده اند.

 

طزری در پایان با بیان اینکه عده ای به دنبال تطهیر فتنه گران هستند و آنان را با حر ریاحی شهید دشت کربلا برابر می دانند و خواهان پذیرفتن آنان در جامعه هستند، تصریح کرد: همه باید بدانند ننگ خیانت به نظام اسلامی و هم پیاله شدن با دشمنان داغی است که همواره بر پیشانی فتنه گران و حامیان آنها حک شده است و هرگز از یاد و خاطره مردم پاک نخواهد شد.

 

 انتهای پیام/ج

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی