نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. آبان 1393 - 18:21
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج طی بیانیه ای در پی تشییع باشکوه 2 شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی از عموم مردم، دانشجویان و مجموعه دانشگاه تقدیر کرد

به گزارش چهارفصل، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پی تشییع و تدفین باشکوه شهدای گمنام در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیانیه ای به شرح زیر را صادر نمود:

بسم رب شهدا و صدیقین بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مناسبت تدفین شهدای گمنام  ((از ميان مؤمنان مردانى‏اندكه به آنچه باخداعهد بستند صادقانه وفا كردندبرخى ازآنان به شهادت رسيدندوبرخى ازآنها در [همين] انتظارند و [هرگزعقيده خودرا] تبديل نكردند.))  الاحزاب آیه 23 "خاموش بود محفل ما و به شکرانه حضور عشق چه تماشایی شده و نورانی این روزهایمان...!

 

در ايام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) استان کهگیلویه و بویراحمد، مهد رشادت ها و دلیری ها و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج میهمان و میزبان شهدایی است که در زمين گمنام و شهره‌ي آسمان‌اند.

 

شهدا، آنان که پاكبازانه ایستادند بر عهدي كه با معبودشان، رسول اكرم، سيدالشهدا و مراد خود امام خميني بسته بودند، این گفتار پیر جماران را، که « اگر در مقابل دین ما بایستید در برابر تمام دنیای حقیر و مادیتان خواهیم ایستاد» ثابت كردند و با اين كار، عزت و سربلندي براي ملت و مملكت  و سعادت ابدی و افتخار دائمی براي خود به ارمغان آوردند؛ همان‌گونه كه حضرت امام خامنه‌اي فرمودند:«شهادت بالاترین پاداش و مزد جهاد فی سبیل الله است».

 

اين دو سفير گمنام حق آمده‌اند تا به ما بگويند كه مبادا اسير نام و نان شويم و دين و عزت و آزادگي خود را به متاع اندك دنيوي بفروشيم.

 

شهدا ستارگان هدايتند و وصايايشان راهنماي ماست؛ آنجا كه از اسلام و انجام واجبات و ترك محرمات مي‌گويند، از تبعيت و حمايت از ولايت فقيه، پشتيباني از جمهوري اسلامي، تكريم روحانيت و علماي بصير، استكبارستيزي، حفظ حجاب و ...مي‌گويند راه سعادت را به ما نشان مي‌دهند.

 

و اما رسم نيكويیست خاکسپاری شهدا در دانشگاه، سراي علم و فرهنگ و سیاست.

 

آری برادر و خواهر دانشجو، شهید میهمان دانشگاه ماست تا یادمان نرود جنگ هنوز باقیست و تنها سنگر است که عوض شده؛ دیروز جبهه، دانشگاه شهادت بود و امروز دانشگاه، جبهه‌ی جنگ نرم، جنگ عقيده‌ها و اراده‌هاست.

 

شهید میهمان ماست تا به یادمان بسپاریم ما می توانیم با توكل و نیروی ایمان بر لشکر بزرگ و پوشالی دشمنان حق غلبه نماییم.

 

باشد كه اين يادمان شهدا در دانشگاه، تذكري دائمي باشد براي ما و فانوسي براي گم نكردن راه ... امروز که در جای جای این سرزمین نام مقدس شهید زینت بخش کوچه‌ها و خیابان های ماست، امید است که یادشان نیز مدام زینت بخش دلهایمان باشد.

 

در پایان بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن تقدیر و سپاس از حضور و همراهی عموم مردم ولایتمدار استان بویژه دانشجویان که با حضور کم نظیر خود در مراسم تشییع و تدفین، بار دیگر با آرمان های شهدا و امام شهدا تجدید میثاق نمودند،  بالاترین مراتب سپاس خود را از تلاش های پیگیر دانشجویان ، تشکل ها و مجموعه فرهنگی دانشگاه که بسیج دانشجویی این دانشگاه را طی 4 سال رایزنی جهت معطر کردن فضای دانشگاه به عطر شهدا یاری نمودند، اعلام می دارد.

 

ان شاء الله که در آینده نزدیک با تدبیر مسئولین دانشگاه، شاهد ساخت یادمانی باشکوه و درخور شان این شهیدان عزیز در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج باشیم. 

 

  بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی