نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. آبان 1393 - 20:05
شرق عربستان هنوز شاهد اعتراضات مردمی و جوانانی است که روز جمعه خواستار آزادی علامه شیخ «نمر باقر النمر» از روحانیون شیعه سرشناس این کشور شدند.

به گزارش چهارفصل به نقل از فارس، ده‌ها نفر از جوانان و نوجوانان عربستان در منطقه «العوامیه» در استان «القطیف» در شرق این کشور، حرکت اعتراضی جدیدی به سیاست‌های امنیتی ریاض آغاز کردند.

 

خبرنگار فارس گزارش کرد که این حرکت تحت عنوان «فتیة الحسین» (جوانان حسین) از صبح پنجشنبه در بخش‌هایی از شهر العوامیه و با دوچرخه و موتورسیکلت آغاز شد و این اقدام تا قبرستان «شهداء» در نزدیکی میدان کربلاء ادامه داشت.

شماری از معترضان نیز در پایان این حرکت اعتراضی با برافراشتن پرچم‌های یا حسین، پرچم بحرین و پلاکاردهایی با شعارهایی در حمایت از شیخ نمر بافر النمر روحانی بازداشت شده شیعی، خواستار آزادی فوری نمر شدند.

دادگاه جنایی ریاض، اخیرا شیخ نمر را بنا بر اتهاماتی مانند اهانت به سران عربستان سعودی، به اعدام محکوم کرد؛ حکمی که هر چند بدوی است اما خشم مردم، نهادها و شخصیت‌های مختلف در کشورهای گوناگون منطقه را برانگیخت.

همچنین گروه موسوم به شباب الاحرار (جوانان آزاده) از مردم عربستان در شرق این کشور خواستند که شنبه‌شب مصادف با هفتم محرم تجمعی در نزدیکی قبرستان شهدا واقع در منطقه العوامیه (نزدیک میدان کربلا) برگزار کنند.

قرار است علاوه بر سوگواری برای سالروز شهادت امام حسین -علیه‌السلام-، این تجمع برای آزادی شیخ نمر و حمایت از او نیز باشد.

بنا بر گزارش خبرنگار فارس، این تجمع قرار است ساعت 20 به وقت محلی و تحت شعار «مژده قاسم و انتقال پیکر شهداء» برگزار شود.






انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی