نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. آبان 1393 - 9:42
فعال فرهنگی استان کهگیلویه وبویراحمدگفت: خانواده ها با انتخاب نام نیکو و نام هایی همچون علی، فاطمه ،زینب ، اسامی اهل بیت (ع) و ائمه اطهار(ع) برای فرزندان خود در دنیا و آخرت خیر و برکت بخرند.

به گزارش چهارفصل، ستار هدایت خواه روز گذشته در مراسم اجتماع شیرخوارگان حسینی در مسجد و حسینیه حضرت سیدالشهدا یاسوج اظهارداشت: معنای حضور مادران با شیرخوارگانشان در این محفل  اعلان همدری با حضرت رباب(س) ، همسر اباعبدالله حسین است و اگر در آن روز شما حضور نداشتید که به حضرت رباب(س) تسلیت بگویید  و فرزندانتان را فدای حضرت علی اصغر(ع) کنید  امروز آماده اید که شیرخوارگانتان را فدای امام حسین(ع) کنید.

 

ماداران شیرخوارگان با شرکت در محافل اهل بیت(ع) فرزندان خود را از آفات بیمه کنند

 

فعال فرهنگی استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت : مادران شیرخواررگان با حضورشان در این محفل که به نام سرباز 6 ماهه دشت کربلا  حضرت علی اصغر(ع) برگزار شده فرزندان خود را از افات روحی و معنوی بیمه می کنند.

 

 

وی گفت:  تجمع شما برای طفل شیرخوار دشت کربلا آن هم در یک مسجد یک مفهوم عمیق دارد آن هم  این است که ما موظف هستیم  نسلی عاشورایی را تربیت کنیم  که بتوانند مانند حضرت علی اصغر(ع)، علی اکبر(ع)، قاسم (ع)  رقیه (س) سکینه (س)  در عاشورا و در کربلای  تاریخ نقش ایفا کنند.

 

هر روز عاشورا و هر سرزمین کربلا است

 

هدایت خواه در ادامه به تدام فرهنگ عاشورایی و مقابله دو جبهه حق و باطل در جامعه امروزی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هر روز عاشورا و هر سرزمین کربلا است و این صف آرایی جبهه حق در مقابل جبهه باطل وجود دارد .

 

مادران فرزندانی را تربیت کنند که در صف حسینیان زمان باشند

 

فعال فرهنگی استان گفت: امام حسین(ع) ، یارانش و یزید ، یارانش در مقابل هم صف آرایی کرده اند و امروز برشما مادران است که فرزندانی را تربیت کنید که صف حسین(ع)  و حسین زمان را بشناشند تا در صف حسین و حسینیان قرار بگیرید نه در صف یزیدیان.

 

نماینده دو دوره مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی  به این بخش از دعای زیارت عاشورا "اِني سِلْمٌ ِلِمَنْ سالَمَكُمْ وَ حَربٌ لِمَنْ حارَبَكُم  "در شناخت دوست  و دشمن اشاره داشت و افزود: در زیارت عاشورا می خوانیم که" امام حسین (ع) می فرمانید: هر که با شما در صلح باشد در صلح و آشتی هستیم و هر که با شما درجنگ  ما هم در جنگ و ستیز با آنها هستیم " اشاره کرد.

 

 

مادران نقش اصلی را در تربیت نسل عاشورایی برعهده دارند

 

فعال فرهنگی استان کهگیلویه وبوراحمد اظهارداشت: مادران شیرخوارگان باید فرزندان خود را به گونه ای تربیت کنند که بتوانند همانند حضرت قاسم(ع) و علی اکبر(ع) حماسه بیافرینند و این حضور معنایش است که ما می خواهیم نسلی عاشورایی را تربیت کنیم.

 

تربیت نسل عاشورایی راباید در قبل از تولد دنبال کنیم

 

وی در ادامه به نقش اصلی مادران در تربیت کودکان اشاره داشت وگفت: مادران در تریت فرزندان نقش اصلی را ایفا می کنند وبه نظر  من در تربیت انسان ها اصل کارمادر است و  پدر رهگذر است.

 

فعال فرهنگی استان گفت: برای تربیت فرزندان عاشورایی باید با درس گرفتن از حادثه کربلا از بدو تولد،  فرهنگ عاشورایی را در خانواده هایمان تقویت نماییم.

 

انتخاب نام نیکو برای فرزندان  خیرو برکت برای فرزندان می آورد

 

وی در ادامه به انتخاب همسران فرزندان از خانواده های رشید، مومن، پاکدامن ،شجاع،دلاور بر طبق فرموده امیرالمومنین(ع) اشاره کرد وگفت: وقتی حضرت فاطمه(س) به شهادت رسید بعد از مدتی امیرالمومنین(ع) به برادرشان  فرمود: برای من همسری انتخاب کن از خانواده ای رشید ، شجاع  ، مومن ، پاکدامن چون می خواهم از این همسر فرزندانی رشید شجاع و دلاور متولد شود.

 

 

فعال فرهنگی استان انتخاب نام نیکو برای فرزند اشاره داشت و گفت: خانواده ها با انتخاب نام نیکو و نام هایی همچون علی، فاطمه ،زینب ،اسامی اهل بیت (ع) و ائمه اطهار(ع) برای فرزندان خود در دنیا و آخرت خیر و برکت بخرند.

 

دوره آخرالزمان دوره پرفتنه ای است

 

هدایتخواه در ادامه به فراهم نمودن محیط مناسب برای رشد وتربیت فرزندان در خانواده ها اشاره کرد وگفت: برای تربیت نسل عاشورایی  باید محیط مناسب  با حضور دل گرم  اعضای خانواده در کنار هم فراهم باشد .

 

حضور ماهواره  در منزل تریت نسل عاشورایی از خانواده ها می گیرد

 

وی  اظهارداشت: دوران آخر الزمان دوران پر فتنه ای است  و شما مادران باید همانند مادرشهید حسین فهمیده  فرزندی را تربیت کنید که در شرایط  خاص و در سن 13 سالگی گوش به فرمان امام زمانش باشد و حماسه ای را بیافریند که امام خمینی(ره) فرمود: رهبر ما آن طفل 13 ساله ای است که برای دفاع از انقلاب اسلامی و ملت خودش را به زیر تانک می اندازد.

 

 فعال فرهنگی استان در ادامه به فساد آور بودن شبکه های ماهواره ای و حضور این دجال واره در منزل اشاره کرد و گفت: امروزه فضایی که در برخی از خانواده ها هست  از جمله بی توجهی به حضور یک عامل فساد وبه تعبیر مقام معظم رهبری" گرداب فساد ماهواره نمی گذارد بجه های شما عاشورایی تربیت شود " دلیلی بر تربیت نشدن نسل عاشورایی در برخی از خانواده ها است.

 

شیر دادن کمتر از 18 ماه  مادران به فرزندان ظلم به فرزندان است

 

نماینده اسبق مردم بویراحمدو دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از نیاز های عاطفی  و مهم ترین نیاز برای  تربیت فرزندان  محبت کردن  به فرزندان است  و این مهم  از نان شب برای فرزندان مهم تر است.

 

وی در پایان به وظیفه سنگین مادران در فرهم نمودن فضا برای رشد احساسات عاطفی کودکان شیرخوارشان اشاره کرد و گفت: اگر زنی قادر باشد که به فرزند خود شیر بدهد و کمتر از 18 ماه به فرزندش شیر بدهد به فرزند شیرخوار خود ظلم کرده است  از این بایت که با این کارخود بخشی از نیاز های این بچه را برآورده نکرده است و وقتی نیازهایش برآورده نشود متعادل رشد نمی کند و اینجا مادر است که کوتاهی کرده است.

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی