نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. آبان 1393 - 9:48
اخیرا نشریه‌ای به نام "پگاه آزاد" در دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با نام دانشجویان و به کام اصلاح طلبان منتشر شده است.

به گزارش  چهارفصل  به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه‌دانا، اخیرا نشریه‌ای به نام "پگاه آزاد" در دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با نام دانشجویان و به کام اصلاح طلبان منتشر شده است.

 

این نشریه که با محوریت برجسته سازی سید محمد خاتمی(از سران فتنه88) بوده و در رو جلد و پشت جلد آن تصاویری از وی منتشر شده در مطالب منتشر شده  ضمن حمله شدید به دولت قبل و انداختن تمام مشکلات به گردن رئیس دولت دهم، اصلاح طلبان را منجی معرفی کرده و به نوعی تلاش کرده که این حزب را دوباره بر دانشگاه ها مسلط کند.

در این نشریه به اصطلاح دانشجویی! علی نظری نماینده دوره ششم مجلس و فعال سیاسی اصلاح طلب نیز مطلبی نوشته است. وی در این یادداشت با اشاره به توانایی جنبش دانشجویی به دنبال بازشدن بیش از حد فضای سیاسی دانشگاه ها و جولان اصلاح طلبان است.

نظری که مجلس ششم را با آن همه حواشی، مجلسی افسانه ای! خوانده به نوعی تلاش کرده تا دوباره جنبش دانشجویی و دانشجویان را در حمایت از سید محمد خاتمی از سران فتنه ترغیب کرده و به همین منظور بارها از وی در این مطلب نام برده است تا به نوعی این فتنه گر را  احیا کند.

نظری در ادامه یادداشت خود دولت نهم و دهم را متهم به حمله به تشکل دانشجویی کرده و این در حالی است که برخی ها در حوادث سال 88 بودند که از فضای دانشجویی سو استفاده کرده و دانشجویان را به خیابان کشیدند و این مطلب به واقع غیر منصفانه است . در همین دانشگاه ها بود که بسیار علیه دولت و حتی برخی اصول نظام هجمه شد و دانشگاه آزاد نیز در خط مقدم آن قرار داشته است.

 

اما در بخشی ازاین نشریه، در اقدامی متحیر کننده یکی از دانشجویان حقوق در این نشریه مطلبی را با عنوان" خطوط قرمز چیست؟" نوشته است. در این مطلب آورده شده که " خطوط قرمز همان چیزی است که من و شما از سال های 84 تا 92 هر روز با آن زندگی می کردیم: اختلاس، هاله نور، خشک شدن دریاچه ارومیه، قانون شکنی آقازاده ها، صدا و سیمای غیر ملی ،تورم، سقوط پی در پی هواپیماها ، دانشجوی ستاره دار و اخراج اساتید دانشگاه و ... "

دولت گذشته نقاط ضعف و قوت بسیاری داشت و این درست نیست که برخی ها که برنامه مشخصی ندارند یک طرفه به قضاوت بپردازند. قانون شکنی آقازاده ها ، خشک شدن دریاچه ارومیه که مربوط به 20 الی 30 سال پیش و دولت های قبل از احمدی نژاد بوده و تمامی این موارد روشنگر ابعاد پنهان و دست های پشت پرده این نشریه است.

همچنین در یکی از صفحات پایانی این نشریه یک دانشجوی سیاسی در مطلبی به تفکیک موضوعات انفعال، انقلاب و اصلاح پرداخته است. این دانشجو در مطلب خود با به کار بردن این سه واژه در کنار یکدیگر به دنبال القای نوعی تحریک است  و خواسته تا با استفاده از رسانه ها و ابزارهای تبلیغاتی فضای سیاسی بازتر شده و جامعه مدنی را اصلاح کنند.

بنا بر اخبار رسیده گفته شده که نشریه"پگاه آزاد" با حمایت رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب و آقازاده معروف به نام "ف.ه"  منتشر شده و عده ای در داخل این دانشگاه با تشکیل گروه های مختلف سیاسی با محوریت اصلاح طلبان به دنبال یارگیری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

در پایان این نشریه محمد خاتمی از سران فتنه 88 در یادداشتی خطاب به این نشریه فضای دانشگاه ها را با اظهار تاسف نا مناسب دانسته و عنوان کرده که حقوق دانشجویان تا کنون نادیده گرفته شده است.

این دست اقدامات به نظر می رسد با بهانه انتخابات و ایجاد فضای باز سیاسی در دانشگاه ها شدت گرفته و انسجام بیشتری پیدا کرده و لذا باید هوشیار بود تا عده ای سو استفاده گر و البته افراطی اصلاح طلب در صدد ایجاد فتنه برنیایند و از پتانسیل داشنجویان استفاده نکنند.

همچنین بنا بر اطلاعات خبرنگار ما دانشجویان دانشکده علوم سیاسی از این که این نشریه با نام آن ها منتشر شده ناراضی بوده و خواستار تغییر اسم مندرج در این نشریه هستند.

لذا مسئولان مربوطه باید ضمن رصد و دقت هرچه بیشتر نسبت به روند تهیه و توزیع نشریات دانشجویی اجازه ندهند تا افراد مسئله دار در حمایت از اصلاح طلبان جو دانشگاه ها را سیاسی کرده و به آشوب بکشانند.

 

انتهای پیام/س

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی