نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. آبان 1393 - 12:14
بزرگواری
بزرگواری در واکنش به حکم اعدام فعال حقوق بشر در عربستان:
عربستان عامل ایجاد اختلاف بین مسلمانان با هدایت گری کشورهای سلطه گر است
سید علی محمد بزرگواری نماینده چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام گفت: دلیل اصلی انگلیس خبیث از 200 سال قبل برای بوجود آوردن حکومت وهابی در کنار آل سعود، این بوده که عربستان عامل اختلاف بین مسلمانان باشد.

به گزارش چهارفصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، سید علی محمد بزرگواری نماینده چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی در محکوم کردن حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر، مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی در گفت وگو با خبرنگار حوزه بین الملل صبح زاگرس اظهار داشت: حکومت عربستان به عنوان دست نشانده آمریکا و انگلیس است و به راحتی می بینیم در همه مسائل مخصوصاً حقوق بشر و آزادی دیگر کشورها را محکوم میکنند اما نسبت به عربستان با همه اقدامات نامناسبی که انجام می دهد، هیچ عکس العملی صورت نمی گیرد. مشخص است عربستان به عنوان عاملان آنان کار می کنند.

 

وی افزود: از 200 سال قبل که انگلیس خبیث حکومت وهابی را در کنار سرکار آمدن آل سعود بوجود آورد، دلیل اصلی شان این بوده که عربستان عامل اختلاف بین مسلمانان باشد.

 

وی با اشاره به انتخاب عربستان به عنوان عامل ایجاد اختلاف، تصریح کرد: حکومت عربستان در یک جایگاه مقدسی قرار دارد، که خانه خدا، مسجدالنبی و قبر پیامبر در آنجا است، جای مناسبی است برای اختلاف افکنی در پناه موقعیت های خاصی که برای سوء استفاده از آنها دارد. بنابراین مشخص است که آمریکا و انگلیس روی عربستان برنامه ریزی کنند از آن حمایت کنند و باز هم مبرهن است که موضع گیری علیه عربستان را در رسانه های خود نخواهند داشت.

 

وی گفت: کشورهای سلطه گر مثل آمریکا و انگلیس، توانسته اند بیداری اسلامی را در مصر، تونس، لیببی، تقریباً شکست دهند و حکومت های نظامی، ارتشی و دست نشانده های خود رابر سر کار آورند.

 

وی خاطر نشان کرد: وقتی دیدند در لبنان و سوریه مقاومت بسیار قوی است و در یمن هم شیعه ها توانسته اند حرکت انقلابی خوبی را انجام دهند و اینان نمی توانند هیچ کاری پیش ببرند لذا به نظر می رسد برای انحراف اذهان در این موقعیت از عربستان  خواسته اند که این حرکت را انجام دهد تا جنگی میان شیعه  و سنی راه بیندازند شاید از طریق اختلاف توانستند به اهداف منحوس خود دست پیدا کنند.
 

 

  نماینده شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: هر دستگاهی که در نظام جمهوری اسلامی ایران، شعارهای این انقلاب را  قبول داشته باشد در این جور مواقع نباید ساکت باشد.

 

وی افزود: کسانی که رهبری امام  و رهبری نظام  را قبول دارند می دانند که امام فرمود یک روزی باید در سراسر جهان هسته های حزب الله تشکیل شود، بنابر فرموده امام راحل نباید افرادی در کشور باشند که نسبت به اقدامات ضد اسلامی و ضد شیعی عربستان ساکت بنشینند.

 

بزرگواری تصریح کرد: همه ما مشاهده می کنیم که مراجع تقلید و نیروهای دلسوز نظام  ودستگاه هایی  که در راستای نظام حرکت می کنند این اقدام علیه عالم برجسته شیعی عربستانی را محکوم کردند ولی می بینیم برخی آقایان که با عربستان، حکومت  سعودی و آل سعود و کشورهایی عربی ودیگر کشورهای منطقه بده بستان های سیاسی دارند شاید نخواهند در جهت مخالفت با اقدام عربستان حرکت کنند.

 

وی گفت: زمانی حضرت امام (ره) فرمودند: شاید زمانی از صدام بگذریم اما هیچ گاه از حکومت آل سعود به خاطر کشتار حجاج بی گناه  در خانه خدا نمی گذریم.

 

وی در ادامه تأکید کرد: مسلم است برخی اشخاص داخلی که در عربستان رفت و آمد دارند و در آنجا هم با استقبال شاهانه از خود مواجه می شوند، الان با تصمیم عربستان مخالفت نمی کنند. زیرا آمریکا و عربستان و دیگر کشورها هزینه هایی خرج کردند و ردپای آنان و دلارهایشان هم در فتنه 88 کاملا مشخص بوده است  وآشکار است که این کمک ها از طریق چه کسانی صورت می گرفت، همه این ها از طریق همین آقایانی است که ساکت مانده اند  و در مخالفت با تصمیم  دولت عربستان هیچ گونه اقدامی نمی کنند.

 

 انتهای پیام /م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی