نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. آبان 1393 - 15:42
فعال دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: همه سخن سیدالشهدا این است که در مقابل ذلت و استکبار کوتاه نمی‌آییم؛ شهادت، سختی و تحریم‌ها را به جان می‌خریم اما سلطه و ذلت را نمی پذیرییم.

محمد امین نیکویی در گفتگو با چهارفصل در یاسوج با اشاره به وقایع تاریخی ۱۳ آبان ماه گفت: ۱۳ آبان یکی از نقاط عطف در تاریخ انقلاب اسلامی است که در شکل دهی تاریخ کشور و تاریخ انقلاب اسلامی نقشی بزرگ و سر نوشت ساز داشته است.

 

نکویی گفت: یوم الله ۱۳ آبان امسال با عاشورای حسینی مقارن شد که یادآور رابطه انقلاب اسلامی با قیام امام حسین (ع) است.

 

وی به این رابطه اشاره کرد و گفت: اگر واقعه عاشورا نبود،‌ به طور قطع انقلابی با ویژگی های انقلاب اسلامی به وقوع نمی‌پیوست زیرا انقلاب ما از قیام امام حسین و واقعه کربلا نشأت گرفته است.

 

فعال دانشجویی افزود: ملت ما با تأسی به فرهنگ عاشورا که فرهنگ ولایتمداری، ایثار، وفاداری، جهاد، مقاومت و شهادت است، با یک نبرد عاشورایی جنگ تحمیلی دشمنان را به دفاع مقدس تبدیل کرد و عاشورای امام حسین را سرمشق و درس ها و عبرت های آن را چراغ راه خود قرار داد.

 

نیکویی ۱۳ آبان را یکی از نقاط عطف در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: ۱۳ آبان در شکل دهی تاریخ کشور و تاریخ انقلاب اسلامی نقشی بزرگ و سر نوشت ساز داشته است.

 

جانشین بسیج دانشجویی علوم پزشکی یاسوج به مقایسه عاشورا و ۱۳ آبان پرداخت و افزود: اگر به واکاوی این دو واقعه بپردازیم متوجه می شویم که  وجه اشتراک این دو ذلت ناپذیری، مقاومت، ظلم  ستیزی، زمان شناسی و ادای تکلیف است.

 

فعال دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به برخی سوء برداشت های سیاسی از حماسه عظیم عاشورا اشاره کرد و گفت: امام حسین و یارانش حتی از آب آشامیدنی نیز تحریم شده بودند ولی زیر بار استکبار نرفتند وسلطه باطل را نپذیرفتند.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی به بیان تفسیرهای غلط از حرکت امام حسین می پردازند و آن را یک اقدام برای امتیاز دهی و امتیاز گیری تفسیر می کنند.

 

نیکویی ادامه داد: آن چیزی که از قیام امام حسین(ع) برداشت می شود و هیچ جای تردید درآن نیست ، این است که مرگ از پذیرش استکبار بهتر است.

 

وی افزود: همه سخن سیدالشهدا این است که در مقابل ذلت و استکبار کوتاه نمی‌آییم؛ شهادت، سختی و تحریم‌ها را به جان می‌خریم اما سلطه و ذلت را نمی پذیرییم.

 

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن دعوت از عموم مردم، دانشجویان و روحانیت برای حضور دشمن شکن در مراسم فردا اظهار کرد: درس ها و مفاهیم عاشورایی درس هایی برای همه تاریخ بشر هستند که باید به این مفاهیم در سراسر جهان و کشور بپردازیم.

انتهای پیام/گ

دیدگاه‌ها

زنده باد.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی