نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. آبان 1393 - 16:21
مرحوم آیت الله ملک حسینی همیشه حق و حقیقت را باور داشت و تابع سخنان دیگران نبود. ایشان همیشه طبق اصول علمی و قواعد دینی به مسائل می‌نگریستند و به آن‌ها عمل می‌کردند.

به گزارش چهارفصل به نقل از بویرخبر، دو سال است که فقیه عالی‌قدر و عالم ربانی حضرت آیت‌الله سید کرامت الله ملک حسینی یار دیرین و مبارز روزهای اول انقلاب و امام راحل و مقامم معظم رهبری از بین مردم سلحشور لُر زبان کهگیلویه و بویراحمد پر کشیده است.

 

12آبان ماه مصادف است با درگذشت این عالم ربایی، به همین  خاطر، خبرنگار فرهنگی بویرخبر مصاحبه‌ای را با دوست ویار دیرین این عالم ربانی، حجت اسلام سید علی صالح موسوی اعظم امام‌جمعه موقت شهر یاسوج در مورد کرامات و فضایل این عالم ربانی انجام داده است.

 

حجت‌الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم بابیان اینکه آیت‌الله سید کرامت الله ملک امید محرومان و مستضعفان استان‌های جنوب کشور بود، ابراز داشت: این عالم ربانی همچون سدی محکم در برابر انحرافات و کج روی‌ها در اویل و بعد از انقلاب در برخی اشخاص ایستاد و نگذاشت ذره‌ای ضربه به این انقلاب وارد شود.

 

وی در ادامه با تشریح ویژگی‌های آیت‌الله ملک حسینی، ابراز داشت: این فقیه عالی قدر علاوه بر متواضع بودن فریضه مهم امربه‌معروف و نهی از منکر را نیز به‌طور مطلوب و مستمر انجام می‌داد.

 

یار دیرین آیت‌الله سید کرامت الله ملک حسینی  در ادامه به  سوابق درخشان و مبارزاتی آیت‌الله ملک حسینی و خدمات ارزنده  این عالم نستوه در سنگر حوزه و خدمتگزاری به مردم در اویل انقلاب اشاره کرد و گفت: هیچ‌کس خدمات ارزنده آیت‌الله ملک حسینی در پیروزی و نهضت‌های انقلاب و حوزه علمیه را از یاد نخواهد برد.

 

آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی

موسوی اعظم در ادامه به حمله دژخیمان رژیم ستم‌شاهی در زمان‌های انقلاب به مدرسه حوزه علمیه فیضیه شیراز اشاره کرد و گفت: در حمله مزدوران ستم‌شاهی، ایشان (آیت‌الله ملک حسینی)صدمات زیادی دیدند، ولی با تمام این‌همه شکنجه‌ها لحظه‌ای از اعتقادات و مبانی مبارزاتی خود  عقب‌نشینی نکردند.

 

وی بابیان اینکه خداوند بزرگ استعداد و روحیه خودباوری بسیار قوی به این بزرگوار اعطا کرده بودند ،ابراز داشت: آیت‌الله ملک حسینی بزرگ‌شده مکتب عالمان بزرگی همچون آیت‌الله خوانساری و امام راحل بودند و ازنظر این بزرگواران درس پس داده بودند.

 

حجت اسلام موسوی اعظم با اشاره به اینکه آیت‌الله سید کرامت الله ملک حسینی از تمامی جهات یک فرد شناخته‌شده در میان مردم خطه جنوب کشور بود، گفت: این عالم ربانی یکی از شخصت های بزرگی بودند که عمرگرانمایه خود را برای این انقلاب در همه جهات وقف کرده بودند.

 

وی در ادامه شخصیت فرومایه و بزرگ آیت‌الله ملک حسینی را مورداحترام تمامی شخصیت‌ها خواص انقلاب دانست و ابراز داشت:این عالم ربانی شخصیتی عظیم بود که مورداحترام کلیه شخصیت‌های جهان تشییع بودند.

 

امام‌جمعه موقت یاسوج غیرت و تعصب دینی ولُری آیت‌الله سید کرامت الله ملک حسینی را یکی دیگر از نشانه‌های این عالم ربانی دانستند و افزود: شخصیت منحصر فرد آیت‌الله ملک حسینی در دوران حیات گران‌بهایش باعث بر سر زبان افتادن نام باعظمت وی شده بود.

 

موسوی اعظم در ادامه بابیان اینکه حضرت آیت‌الله ملک حسینی از خیل عالمان فرهیخته‌ای بود که در دوران عمر پرخیر و برکت خویش، منشأ خدمات ارزشمندی در عرصه احیاء ارزش‌های دینی و الهی بود،اظهار داشت: این شخصیت گران‌قدر همیشه حق و حقیقت را باور داشت و تابع سخنان دیگران نبود و طبق اصول علمی و قواعد دینی به مسائل می‌نگریستند و به آن‌ها عمل می‌کردند.

 

آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی

وی  در ادامه با اشاره به وداع کم‌نظیر آحاد مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد با آیت‌الله ملک حسینی در مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی، گفت: این حضور باشکوه قابل‌تقدیر بوده و ادای دین و قدردانی از مقام شامخ این عالم ربانی بدون اجر و پاداش نخواهد ماند.

 

یار دیرین آیت‌الله ملک حسینی در پایان سخنان خود، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک حسینی فرزند آیت‌الله ملک حسینی را جانشینی صالح برای آن مرحوم دانست و بیان داشت: این مدرس حوزه علمیه دارای مجموعه‌ای از کمالات و فضایل بوده که بزرگ‌شده مکتب آیت‌الله سید کرامت الله ملک حسینی است که نعمتی بزرگ برای استان  کهگیلویه و بویراحمد و خطه جنوب است.

 

لازم به ذکر است،آیت‌الله سید کرامت الله ملک حسینی در سال ۱۳۰۳ دریکی از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد متولد شدند و تحصیلات ابتدایی را از زادگاه خود آغاز کردند و سپس برای ادامۀ تحصیلات عازم شیراز شدند.

 

 در سال ۱۳۲۵ به قم سفر کردند و در درس اساتید حوزۀ علمیۀ قم ازجمله آیت‌الله بروجردی شرکت کردند و در سال ۱۳۴۰ موفق به کسب درجه اجتهاد شدند

 

آیت‌الله ملک حسینی با شروع مبارزات تا پیروزی انقلاب اسلامی به فعالیت‌های مبارزاتی پرداختند و پس از انقلاب مسئولیت عشایر منطقه کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده داشتند.

 

ایشان که نمایندۀ ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بودند در دورۀ چهارم مجلس خبرگان رهبری نیز نماینده مردم این استان شدند. 

 

مرحوم آیت‌الله سید کرامت الله ملک حسینی در آبان ماه ۱۳۹۱ براثر کهولت سن دار فانی را وداع گفتند.

 

روحش شاد و یادش گرامی

 

 
انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی