نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. آبان 1393 - 11:34
استاندار کهگیلویه و بویراحمد قیام علیه ظلم و استکبار را ویژگی های مشترک عاشورا و ۱۳ آبان عنوان کرد.

به گزاش چهارفصل، سید موسی خادمی در حاشیه مراسم روز عاشورا و ۱۳ آبان به خبرنگار مهر گفت: قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در محرم الحرام سال ۶۱ هجری ماهیتی ضد ظلم و استکبار داشت و در همین راستا تفکر شیعی و شیعیان در گذر زمان همواره در برابر ظالمان و ستمگران قرار داشته و دارد.

 

وی بیان کرد: تاریخ معاصر نیز شاهد نقش تعیین کننده و اثر گذار محرم و قیام عاشورای حسینی در جنبش های اصیل مردمی است. خادمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هم در واقع تداوم قیام حسینی بود، گفت: در این انقلاب پس از قرن ها امام امت با الهام از عاشورا، روح حماسه و غيرت دينى را در كالبد مردم دميد و آنها را به حاكميت ارزش‏هاى قرآنى فرا خواند.

 

وی مولفه های شکل گیری انقلاب اسلامی راهم راستا با قیام عاشورا دانست و بیان داشت: مردم ما در شعارهای آن روزها در قیام مردمی خودشان به طور شفاف بر این نکته تأکید داشتند که نهضت ما حسینی است و یا اینکه شعار می دادند" هیهات من الذله" یعنی همان طوری که امام حسین زیر بار ظلم نرفتند ما هم زیر بار ظلم  نمی رویم.

 

استاندار تاکید کرد: تحقق انقلاب اسلامی بر پایه ارزش های منطبق بر فطرت انسانها همچون عدالت خواهی، اسلام خواهی، ظلم ستیزی و ایثار و فداکاری و... بوده است.

 

وی یکی از تأثیرات عاشورا در انقلاب اسلامی را تبلور مفهوم شهادت طلبی و ایثار دانست و بیان کرد: در انقلاب اسلامی و بعد از آن در دفاع مقدس به تبعیت از امام حسین علیه السلام بسیاری از مردم ما فدای دین شدند و اگر انقلاب اسلامی اکنون در جهان مطرح است یقیناً نتیجه خون شهدایی است که به تبعیت از سید الشهدا و یارانش جان خود را در راه انقلاب نثار کردند.

 

وی همچنین در خصوص شباهتهای ۱۳ آبان با عاشورا گفت: قیام امام حسین قیام علیه ظلم و بیدادگری و استکبار بود و دانشجویان پیرو خط امام هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تأسی از آن حضرت، لانه جاسوسی آمریکا را تصرف کردند و ابهت پوشالی آمریکا را به چالش کشیدند و علیه استکبار قیام کردند.

 

خادمی افزود: روز عاشورا همچنین روز رسوایی زرو زور و تزویر بوده و در انقلاب و ۱۳ آبان هم دانش آموزان و دانشجویان حاکمیت زر و زور و تزویر را با مقاومت و شهادت خود در دنیا رسوا کردند.

 

وی همچنین تصریح کرد: مهمترین درس۱۳ آبان مبارزه با استکبار جهانی، اتحاد و همبستگی در برابر دشمنان قسم خورده اسلام و تبعیت از امام(ره) و ولایت فقیه بود.

 

خادمی اظهار داشت: در شرایط کنونی که استکبار به دنبال تسلط بر کشورهای اسلامی است و با ایجاد و حمایت از گروههای تروریستی به دنبال رسیدن به این هدف شوم خود است، درس گرفتن مسلمانان از الگوهایی که انقلاب اسلامی در برابر آنها قرار داده از جمله استکبار ستیزی و مقاومت در برابر زیاده خواهی های دشمنان، می تواند دشمنان را در رسیدن به خواسته ها و اهداف خود مایوس و محکوم به شکست کند.

منبع:مهر

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی