نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. آبان 1393 - 12:35
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد از تخصیص 35 میلیارد ریال اعتبار ملی به پروژه‌های مورزرد زیلایی و گرگو شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، ،شاهرخ کناری صبح امروز در جلسه شورای عشایر بویراحمد اظهار کرد: بویراحمد از بزرگترین شهرستان‌ها و با بیشترین جمعیت شهری، روستایی و عشایری است.

 

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد جمعیت عشایر شهرستان را بالغ بر 37 هزار و 466 نفر عنوان کرد و گفت: 15 درصد جمعیت این شهرستان عشایری است.

 

این مسئول با تاکید بر اینکه عشایر شهرستان بویراحمد جمعیت زیادی را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: توجه و رسیدگی به مشکلات عشایر این خطه مهم و ضروری است.

 

وی خدمات‌دهی امور عشایر شهرستان بویراحمد به جامعه عشایر را مهم عنوان کرد و گفت: ساخت بیش‌از 40 باب منبع ذخیره آب، 60 سرویس بهداشتی، بهسازی 70 چشمه، توزیع بیش‌از 35 لوله پلی‌اتیلن و بازگشایی و مرمت راه‌های عشایری از خدمات ارائه شده به جامعه عشایر شهرستان است.

 

کناری در ادامه احداث ابنیه فنی، احداث آبشخور دامی، توزیع 800 تانکر تاشو و ذخیره‌سازی سوخت زمستانی را از دیگر خدمات ارائه شده به عشایر شهرستان بویراحمد عنوان کرد.

 

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد به پروژه‌های مهم حوزه عشایر شهرستان اشاره کرد و گفت: پروژه مورزرد زیلایی و آب کشاورزی گرگو از مهمترین پروژه‌های بخش عشایری است که قریب به 35 میلیارد ریال اعتبار ملی به این دو بخش اختصاص یافت.

 

این مسئول پروژه مورزرد زیلایی را با پیشرفت 65 درصد عنوان کرد و گفت: این پروژه 200 هکتار از اراضی پایین دست را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

وی پروژه آب کشاورزی گرگو را با 45 درصد پیشرفت فیزیکی بیان کرد و گفت: با ین پروژه شامل 30 بهره‌بردار بوده که 45 هکتار را زیر کشت قرار می‌دهد.

 

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد میزان اعتبارات امور عشایر شهرستان را 500 میلیون تومان از اعتبارات تملک دارایی و 100 میلیون تومان از ماده 10 خشکسالی عنوان کرد و گفت: 18 پروژه عمرانی بخش عشایری در حال اجرا است.

 

کناری با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات عشایر شهرستان بویراحمد به کار می‌گیریم، گفت: با توجه به اینکه مناطق روستایی و عشایری شهرستان بویراحمد صعب‌العبور هستند انتظار می‌رود ستاد بحران با آمادگی کامل در مواقع ضروری به عشایر رسیدگی کند.

 

منبع:فارس

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی